Syncron tankin pantojen kiinnitys (WBX)

Alue omistettuna T3 syncroilijoille. Kaikenlaista keskustelua ajamisesta ja tekniikasta, unohtamatta korottamista.
Section for syncronauts, chat of driving, technical questions and also lift
Peksi
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 154
Liittynyt: 27.02.2013 12:09

Syncron tankin pantojen kiinnitys (WBX)

Viesti Kirjoittaja Peksi »

Starttia vaihtaessa huomasin tankin kiinnikkeen murtuneen, eli on aika vaihtaa pannat. Yläkiinnikkeitä tutkiessani havaitsin, että nyt tarvitsen apua. Miten yläkiinnitys on toteutettu ja miten sen saa purettua siististi?

Löysin kansiaukon urasta, ohkaisen vesiletkun takaa kiinnitysnastan? Nasta on aivan pyöreä eikä siinä ole työkaluille mitään kiinnityskohtaa. Se on myös auton väreissä, eli ollut kiinni jo autoa tehtaalla maalatessa. En tiedä onko muovia tai metallia. Nastaa ei näe kuin peilin avulla, tulee moottoriaukon lippa nin kivasti eteen.

Ennen kuin alan sitä repiä, niin toivon kokeneemmilta neuvoa vahinkojen välttämiseksi. Ja ihan peruskysymyksenä, kuuluuko nasta edes pannan kiinnitykseen vaikka on niin sopivasti hollilla?

T: Peksi
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
Viestit: 2612
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: Syncron tankin pantojen kiinnitys (WBX)

Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »

Ei kyllä kuulosta tutulta. Minulla ne pannat on koneen puolelta semmoisilla pitkillä pinnapultin kaltaisilla kiinni. Ne on osaksi sellaisessa kapeassa peltisuikaleessa kiinni. Ja nämä peltisuikaleet on osa sitä pantaa. Muistaakseni 10-milliset mutterit niissä pinnapulteissa. Sitten keulanpuolelta ovat ihan tavallisella pultilla korissa.
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Avatar
Jukkapoika
AktiVWisti
Viestit: 621
Liittynyt: 26.02.2012 00:22
Paikkakunta: Sti

Re: Syncron tankin pantojen kiinnitys (WBX)

Viesti Kirjoittaja Jukkapoika »

Kuva
Peksi
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 154
Liittynyt: 27.02.2013 12:09

Re: Syncron tankin pantojen kiinnitys (WBX)

Viesti Kirjoittaja Peksi »

Kiitos vastauksista. Kysymys tosiaan koskee tuon yläpannan kiinnitystä. Jos se on kuvatun mukainen, täytyy ilmeisesti tankki irrottaa ennen kuin pääsee pannan poistamaan!

Kun katsoo kuvia näistä rosteripannoista, niin niissä yläpantaa on suunnilleen vain sen verran kuin alkuperäistä on konehuoneessa näkyvissä. Täytyy varmaan alkaa soveltamaan jotain "pätevää" kiinnitystä. Jos jollakulla on jo sopiva patentti, niin kiinnostaa kovasti.
Vastaa Viestiin