Sivu 2/2

Re: Yleinen keskustelu Syncroista ja "Syncroilusta"

Lähetetty: 13.05.2012 22:09
Kirjoittaja TT|
jarke kirjoitti:
TT| kirjoitti:Ainoa kerta kun nelivedosta on omalla kohdalla dynotesti tehty on ollut juurikin apurullilla (BMW X3). Ja ne kaivettiin jostain esille ja raahattiin ja säädettiin paikalleen, että ymmärrän helposti miksi ei niitä käytetä, jos jarrut tuntuvat toimivan ok. Sinällään oli mielenkiintoista nähdä miten tuollainen "älykäs" neliveto tuossa tilanteessa toimi :)
lähes kaikki uudet älykkäät nelivedot pystyy ajamaan normaalilla jarrudynolla.
Tuokin X-drive antoi akseleiden pyöriä vapaasti eri tahtia niin kauan kun ei ollu vaihde päällä. Heti kun tyrkkäs ykkösen sisään, niin lähti molemmat akselit pyörimään samaa tahtia.

Re: Yleinen keskustelu Syncroista ja "Syncroilusta"

Lähetetty: 13.05.2012 22:17
Kirjoittaja ketsa
Ainakaan haldeksilla varustettua vitoskolffia ei jarrudynolle ole huolittu. Ei kyllä huolittu aikoinaan kakkakoppaakaan, mutta Integralella taasen joutui aina dynoon ja se oli kuitenkin aidoin neliveto noista :?

Re: Yleinen keskustelu Syncroista ja "Syncroilusta"

Lähetetty: 14.05.2012 07:52
Kirjoittaja AT5nok
ketsa kirjoitti:Ainakaan haldeksilla varustettua vitoskolffia ei jarrudynolle ole huolittu. Ei kyllä huolittu aikoinaan kakkakoppaakaan, mutta Integralella taasen joutui aina dynoon ja se oli kuitenkin aidoin neliveto noista :?
Golf II Syncron käyttöohjekirjassa kerrotaan, kuinka auto peruutetaan jarrudynamometrille, joilloin taka-akselilla oleva vapaakytkin vapauttaa akselit toisistaan. Minulla se taisi olla omassani aikanaan hajalla, koska auto veti molemmilla akseleilla eteenpäin, mutta taakse vain satunnaisesti. En ehtinyt autoa koskaan katsastaa, koska se "ryöstettiin" minulta käsistä, eli maksettiin markoissa useampi tuhat markkaa enemmän kuin mitä olin itse maksanut ½ vuotta aikaisemmin autoliikkeeseen.

Uusimmassa työ T4:ssa (-04) on vastaava kytkin. Sekin teki aikanaan samaa, siis veti vaan eteenpäin. Olivat korjaamolla pikkasen ihmeissään, kun kerroin että tuosta olisi muuten vapaakytkin sökönä. Hetken aikaa ihmettelivät että mitä horisen, mutta vapaakytkimestä... samalla diaknoosilla se tuli korjaamolta takaisin korjattuna. No enpä olisi tiennyt, ellei omassa Golfissa olisi ollut vastaavaa oiretta... ;)

Re: Yleinen keskustelu Syncroista ja "Syncroilusta"

Lähetetty: 24.05.2012 20:47
Kirjoittaja Heebo
Asiasta kolmanteen...
Ei parempaakaan aluetta löytynyt eikä viitsi tämän takia uuttakaan aloittaa, mutta mikä tämä kuvassa etualalla oleva sähköventtiili on ?
Oli tuossa etulukollisessa raadossa pultattuna rintapeltiin lukkonuppien taakse ja mielestäni tuollaista ei tuossa etulukottomassa lajitoverissa ole.

Re: Yleinen keskustelu Syncroista ja "Syncroilusta"

Lähetetty: 24.05.2012 22:49
Kirjoittaja dmn
Tuo jotenkin haistelee linjassa olevaa alipainetta, ja vilkuttaa etutasauspyörästön valoa kun nuppia on vedetty ja lukko ei ole vielä kytkeytynyt.

Re: Yleinen keskustelu Syncroista ja "Syncroilusta"

Lähetetty: 25.05.2012 00:42
Kirjoittaja TT|
T3Syncro kirjoitti: Uusimmassa työ T4:ssa (-04) on vastaava kytkin. Sekin teki aikanaan samaa, siis veti vaan eteenpäin. Olivat korjaamolla pikkasen ihmeissään, kun kerroin että tuosta olisi muuten vapaakytkin sökönä. Hetken aikaa ihmettelivät että mitä horisen, mutta vapaakytkimestä... samalla diaknoosilla se tuli korjaamolta takaisin korjattuna. No enpä olisi tiennyt, ellei omassa Golfissa olisi ollut vastaavaa oiretta... ;)
Olen kuullut että T4:ssä tuo vapaakytkin liittyisi abs:n toimintaan, että olisi vain niissä malleissa joissa on abs. Tai sitten voi olla ihan eri kytkimet.

Re: Yleinen keskustelu Syncroista ja "Syncroilusta"

Lähetetty: 25.05.2012 01:04
Kirjoittaja AT5nok
TT| kirjoitti:Olen kuullut että T4:ssä tuo vapaakytkin liittyisi abs:n toimintaan, että olisi vain niissä malleissa joissa on abs. Tai sitten voi olla ihan eri kytkimet.
Kaksi T4 Syncroa ollut työajossa ilman ABS, toinen on vieläkin (tai oli ainakin eilen ;) ), kolmannessa / tuoreimmassa on ABS ja siinä oli ongelma vapaakytkimen kanssa (ainoa T4 joka on minun jäljiltä hinattu pehmeästä hiekasta, vanhemmillla olen päässyt omin avuin, samoin firman T3:sia en ole koskaan saanut ajettua paikkaan, josta ne olisi pitänyt hinaamalla tai muuten auttaa pois. "Kakkis" Golf Syncrossa ei ole ABS:sää, mutta siinä on vapaakytkin nelivedossa, jolla se voidaan ajaa dynamometrille pakilla.

Re: Yleinen keskustelu Syncroista ja "Syncroilusta"

Lähetetty: 25.05.2012 18:55
Kirjoittaja Eicca_
Viscon toiminnan testaus ohje!

1.Korota syncroa liikaa.
2.Laita kunnon offirenkaat (ei mitään Allterraineja).
3.Etsi +38 asteinen mäki. (vakio korkuisen maks. nousu kulma n.25 astetta)
4.Koita ajaa ylös (ei tarvinnut edes lukkoja).
5.Jos kuuluu NAPS!.
6.Onneksi olkoo vetari poikki.
7.Nyt siirry pois mäen luolta ja palaa kotiin.
8.Jos kulkee ilman lukkoja 80km/h niin visco toimii hyvin :D

...ja nyt lähden vaihtamaan ehjän vetokepin ---->

Re: Yleinen keskustelu Syncroista ja "Syncroilusta"

Lähetetty: 25.05.2012 19:01
Kirjoittaja TT|
Eicca_ kirjoitti:Viscon toiminnan testaus ohje!

1.Korota syncroa liikaa.
2.Laita kunnon offirenkaat (ei mitään Allterraineja).
3.Etsi +38 asteinen mäki. (vakio korkuisen maks. nousu kulma n.25 astetta)
4.Koita ajaa ylös (ei tarvinnut edes lukkoja).
5.Jos kuuluu NAPS!.
6.Onneksi olkoo vetari poikki.
7.Nyt siirry pois mäen luolta ja palaa kotiin.
8.Jos kulkee ilman lukkoja 80km/h niin visco toimii hyvin :D

...ja nyt lähden vaihtamaan ehjän vetokepin ---->
Paljonko pitää olla 16" nivelille? ;)

Re: Yleinen keskustelu Syncroista ja "Syncroilusta"

Lähetetty: 25.05.2012 19:09
Kirjoittaja Eicca_
Tuu koittaa tota eka :D laitetaan hansuunkin iskarin jatkot taakse että saat maksimi ulos jouston niin sittenhän sen näkee miten ne kestää :)

Re: Yleinen keskustelu Syncroista ja "Syncroilusta"

Lähetetty: 25.05.2012 20:14
Kirjoittaja TT|
Eicca_ kirjoitti:Tuu koittaa tota eka :D laitetaan hansuunkin iskarin jatkot taakse että saat maksimi ulos jouston niin sittenhän sen näkee miten ne kestää :)
Vaihdan ensin sen viimesenkin vanhan nivelen uuteen, niin on helppo vaihtaa taas uus :P

Re: Yleinen keskustelu Syncroista ja "Syncroilusta"

Lähetetty: 27.05.2012 16:36
Kirjoittaja Eicca_
Hehee... mäpäs huijasinkin, vetarin pultit olikin mennyt poikki eikä vetokeppi, tällä kertaa pääs vähän halvemmalla 8-)

Re: Yleinen keskustelu Syncroista ja "Syncroilusta"

Lähetetty: 27.05.2012 22:00
Kirjoittaja AT5nok
Eicca_ kirjoitti:Hehee... mäpäs huijasinkin, vetarin pultit olikin mennyt poikki eikä vetokeppi, tällä kertaa pääs vähän halvemmalla 8-)
Ne taisivat olla kovilla jo keskiviikkona, kun sait olla koko ajan muita hinaamassa traktorin renkaillasi ;)


Mistäs keksitään tällainen? http://www.iltasanomat.fi/autot/kuinka- ... 33238.html

Vai pitääkö lähteä letkassa Ranskaan?

Re: Yleinen keskustelu Syncroista ja "Syncroilusta"

Lähetetty: 27.05.2012 22:19
Kirjoittaja TT|
T3Syncro kirjoitti:
Eicca_ kirjoitti:Hehee... mäpäs huijasinkin, vetarin pultit olikin mennyt poikki eikä vetokeppi, tällä kertaa pääs vähän halvemmalla 8-)
Ne taisivat olla kovilla jo keskiviikkona, kun sait olla koko ajan muita hinaamassa traktorin renkaillasi ;)


Mistäs keksitään tällainen? http://www.iltasanomat.fi/autot/kuinka- ... 33238.html

Vai pitääkö lähteä letkassa Ranskaan?
Sulla on jo ne rampit, meidän muidenkin pitää hommata niin niistä vaan yhdistellään, ja yks traileri väliin keikkumaan :D

Re: Yleinen keskustelu Syncroista ja "Syncroilusta"

Lähetetty: 28.05.2012 10:20
Kirjoittaja Eicca_
T3Syncro kirjoitti:
Eicca_ kirjoitti:Hehee... mäpäs huijasinkin, vetarin pultit olikin mennyt poikki eikä vetokeppi, tällä kertaa pääs vähän halvemmalla 8-)
Ne taisivat olla kovilla jo keskiviikkona, kun sait olla koko ajan muita hinaamassa traktorin renkaillasi ;)
Hoh.. tommoset katusliksit :D


Mistäs keksitään tällainen? http://www.iltasanomat.fi/autot/kuinka- ... 33238.html

Vai pitääkö lähteä letkassa Ranskaan?

:shock: :shock: :roll: :shock: :roll:
Voi hitto! tahtoo tonne heti.. eikun tollasen :twisted:

Re: Yleinen keskustelu Syncroista ja "Syncroilusta"

Lähetetty: 30.05.2012 01:44
Kirjoittaja Eicca_
Laitetaan nyt vielä tännekkin että ei mene keneltäkään ohi...


Syncro Safari 1#

Re: Yleinen keskustelu Syncroista ja "Syncroilusta"

Lähetetty: 14.07.2012 04:16
Kirjoittaja AT5nok
Mittoja ym T3 Syncrosta ja uudemmista versiosta

http://www.busman.be/pagina38.html

Re: Yleinen keskustelu Syncroista ja "Syncroilusta"

Lähetetty: 14.07.2012 22:14
Kirjoittaja AT5nok
Naamakirjassa pyörivä mainos kirjoitti: "Tämä kansa käy kierroksilla
Haluaisitko päästä kokemaan aidon F1-auton G-voimat? Osallistu kilpailuun tästä ja voita unohtumaton kokemus!"
Oikeat G-voimat löytyvät vaihdekepin kautta ;)
Kuva

Re: Yleinen keskustelu Syncroista ja "Syncroilusta"

Lähetetty: 20.09.2012 11:32
Kirjoittaja TT|
http://www.busman.be/pagina36.html
Erittäin hyvää tarinaa eri nelivetojen ominaisuuksista, syncron painoista pidemmille retkille jne.
Oversimplified one could say that a syncro can do the same with 50hp as one can do with 100hp in a “normal” 4wd.
The 100% differential locks at the rear (standard on 16 inch syncro) and the front (always optional). 95% of 4WD cars don’t have differential locks. This makes an extremely big difference offroad. In a lot of situations you can drive better offroad with only rear wheel drive and a differential lock then in a car with 4WD and no differential locks. This is also the reasons why “normal” 4WD cars have to stay with their wheels on the ground, when one modifies a normal 4X4 one makes the wheels able to travel a lot more. No need to in a syncro, it even drives with only two wheels on the ground with the diflocks on.

Re: Yleinen keskustelu Syncroista ja "Syncroilusta"

Lähetetty: 21.09.2012 13:06
Kirjoittaja dmn
Oversimplified one could say that a syncro can do the same with 50hp as one can do with 100hp in a “normal” 4wd.
Hiukan vissiin tasauspyörästön toimintaperiaate hakusessa jos noin ajattelee ...