Sivu 1/2

Yleinen keskustelu Syncroista ja "Syncroilusta"

Lähetetty: 04.05.2012 21:48
Kirjoittaja AT5nok
Kaveri lupasi selvittää, josko hänen entiselle koululle pääsisi Tölkillä nelivetopenkkiin tehon mittaukseen. Tuskin olen ainoa, joka tarvitsee todistuksen muutoskatsastusta varten.

Lähetetty: 04.05.2012 22:09
Kirjoittaja Eicca_
Kardaani irti niin helpottaa...

Lähetetty: 04.05.2012 23:48
Kirjoittaja TT|
Tai jättää sen keskimmäisen napin vaan alas :P

Lähetetty: 05.05.2012 02:25
Kirjoittaja Eicca_
Hiljaa siellä! :D :D

Lähetetty: 05.05.2012 09:30
Kirjoittaja AT5nok
TT| kirjoitti:Tai jättää sen keskimmäisen napin vaan alas :P
"Joutuuko" keskimmäisen nupin kanssa jarrudynamometrille?

Lähetetty: 05.05.2012 14:29
Kirjoittaja Eicca_
ei kun ei puhu mitään siitä :D

Re: Yleinen keskustelu Syncroista ja "Syncroilusta"

Lähetetty: 07.05.2012 16:59
Kirjoittaja AT5nok
Saatuani kesäpakun kojelaudan kasaamisen valmiiksi ja takajarrut säädettyä katsastusta varten, päätin kurkata takapihalle:

Olemattomien joustovarojen testailua
Kuva
Etutassun heiluttelua:
Kuva
Kuskin paikalla istuessa rengas otti kiinni kallioon

Lähetetty: 07.05.2012 16:59
Kirjoittaja mikkovee
Pari vuotta sitten ei meinannu suostua ajaan mun syncroa dynolle vaikka erikseen pyysin, ja selitin että nelari on pois kytkettynä. Sen jälkeen on onnistunut ihan pyytämättäkin jarrujen testaus.

Lähetetty: 07.05.2012 21:12
Kirjoittaja jarke
kyllä ne pystyy ajamaan dynolle jos on kunnon nykyaikaiset dynot. niissä on neliveto-ohjelmat jossa onnistuu lähes kaikki pelit.

Re: Yleinen keskustelu Syncroista ja "Syncroilusta"

Lähetetty: 07.05.2012 23:36
Kirjoittaja redi
Mitään en maastureista tiedä, mutta onko kukaan kokeillut vakaajan poistoa? Entä löysempiä/pidempiä jousia?

Re: Yleinen keskustelu Syncroista ja "Syncroilusta"

Lähetetty: 08.05.2012 00:08
Kirjoittaja Eicca_
vakaajan poisto auttaa kyllä...

Lähetetty: 08.05.2012 01:49
Kirjoittaja Eicca_
Niin siis niissä on yleensä apurullat... :roll:

Lähetetty: 08.05.2012 07:24
Kirjoittaja dmn
Eipäs, vaan pyörittää toista rengasta vastakkaiseen suuntaan ..

Re: Yleinen keskustelu Syncroista ja "Syncroilusta"

Lähetetty: 08.05.2012 08:14
Kirjoittaja AT5nok
Vakaajaa tarvitsee kaiketi katsastuksessa ;)

Jonkun helpon on/off ratkaisun kun keksisi sen suhteen, niin voisi pudottaa pelistä aina asfaltin ulkopuolella ajaessa.

Re: Yleinen keskustelu Syncroista ja "Syncroilusta"

Lähetetty: 08.05.2012 08:34
Kirjoittaja Eicca_
Joskus oli juttua jommassa kummassa (täysin fakta tietoa aina sisältävässä) ilta lehdessä että juurikin tosta nelivetojen jarrutestauksesta, joku helsinkiläinen konttori mainosti että heillä onnistuu koska dynossa on apu/lisärullat?! :roll: siitä tuo lähinnä jäi mieleen...

Re: Yleinen keskustelu Syncroista ja "Syncroilusta"

Lähetetty: 08.05.2012 09:15
Kirjoittaja TT|
Ainoa kerta kun nelivedosta on omalla kohdalla dynotesti tehty on ollut juurikin apurullilla (BMW X3). Ja ne kaivettiin jostain esille ja raahattiin ja säädettiin paikalleen, että ymmärrän helposti miksi ei niitä käytetä, jos jarrut tuntuvat toimivan ok. Sinällään oli mielenkiintoista nähdä miten tuollainen "älykäs" neliveto tuossa tilanteessa toimi :)

Re: Yleinen keskustelu Syncroista ja "Syncroilusta"

Lähetetty: 08.05.2012 10:24
Kirjoittaja hege
T3Syncro kirjoitti:Jonkun helpon on/off ratkaisun kun keksisi sen suhteen, niin voisi pudottaa pelistä aina asfaltin ulkopuolella ajaessa.
Luokitelluissa kilpa-autoissa vakaajan koiranluu irroitetaan toisesta päästä ja sidotaan nippusiteellä johonkin järkevään paikkaan. Osia ei saa irrottaa niin kaikki osat pitää olla kiinni autoissa. Olen miettinyt että maastossa irrottaisi vakaajan kummastakin päästä ja sitoo ylös jotenkin näppärästi nippusiteillä tai letkuklemmareilla.

Re: Yleinen keskustelu Syncroista ja "Syncroilusta"

Lähetetty: 11.05.2012 08:10
Kirjoittaja ville
Ei haitannut katsastuksessa vakaajan puuttuminen, ollut jo niin kauan pois paikaltaan ettei mitään kiiltäviä pultinreikiä ole näkyvissä.
Kaikki uudet jarrudynamometrit ovat eri suuntiin pyörittäviä, jolloin nelivedon jarrujen testaus onnistuu. Pitää vaan katsurille sanoa, että mittaa pyörä kerrallaan. (kertoi katsuri)

Tehon mittauksessa varmaankin tarvitaan enemmän rullia.

Re: Yleinen keskustelu Syncroista ja "Syncroilusta"

Lähetetty: 13.05.2012 20:42
Kirjoittaja AT5nok

Re: Yleinen keskustelu Syncroista ja "Syncroilusta"

Lähetetty: 13.05.2012 22:03
Kirjoittaja jarke
TT| kirjoitti:Ainoa kerta kun nelivedosta on omalla kohdalla dynotesti tehty on ollut juurikin apurullilla (BMW X3). Ja ne kaivettiin jostain esille ja raahattiin ja säädettiin paikalleen, että ymmärrän helposti miksi ei niitä käytetä, jos jarrut tuntuvat toimivan ok. Sinällään oli mielenkiintoista nähdä miten tuollainen "älykäs" neliveto tuossa tilanteessa toimi :)
lähes kaikki uudet älykkäät nelivedot pystyy ajamaan normaalilla jarrudynolla.