Yleinen keskustelu Syncroista ja "Syncroilusta"

Alue omistettuna T3 syncroilijoille. Kaikenlaista keskustelua ajamisesta ja tekniikasta, unohtamatta korottamista.
Section for syncronauts, chat of driving, technical questions and also lift
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7673
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Yleinen keskustelu Syncroista ja "Syncroilusta"

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Kaveri lupasi selvittää, josko hänen entiselle koululle pääsisi Tölkillä nelivetopenkkiin tehon mittaukseen. Tuskin olen ainoa, joka tarvitsee todistuksen muutoskatsastusta varten.
Eicca_
Ylläpitäjä
Viestit: 3017
Liittynyt: 17.02.2012 02:47
Paikkakunta: Tuusula/Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

Kardaani irti niin helpottaa...
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja TT| »

Tai jättää sen keskimmäisen napin vaan alas :P
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Eicca_
Ylläpitäjä
Viestit: 3017
Liittynyt: 17.02.2012 02:47
Paikkakunta: Tuusula/Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

Hiljaa siellä! :D :D
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7673
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

TT| kirjoitti:Tai jättää sen keskimmäisen napin vaan alas :P
"Joutuuko" keskimmäisen nupin kanssa jarrudynamometrille?
Eicca_
Ylläpitäjä
Viestit: 3017
Liittynyt: 17.02.2012 02:47
Paikkakunta: Tuusula/Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

ei kun ei puhu mitään siitä :D
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7673
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Yleinen keskustelu Syncroista ja "Syncroilusta"

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Saatuani kesäpakun kojelaudan kasaamisen valmiiksi ja takajarrut säädettyä katsastusta varten, päätin kurkata takapihalle:

Olemattomien joustovarojen testailua
Kuva
Etutassun heiluttelua:
Kuva
Kuskin paikalla istuessa rengas otti kiinni kallioon
mikkovee
AktiVWisti
Viestit: 128
Liittynyt: 28.02.2012 12:02

Viesti Kirjoittaja mikkovee »

Pari vuotta sitten ei meinannu suostua ajaan mun syncroa dynolle vaikka erikseen pyysin, ja selitin että nelari on pois kytkettynä. Sen jälkeen on onnistunut ihan pyytämättäkin jarrujen testaus.
-- Maastoslicksi NO GO --
jarke
AktiVWisti
Viestit: 1108
Liittynyt: 21.02.2012 23:03

Viesti Kirjoittaja jarke »

kyllä ne pystyy ajamaan dynolle jos on kunnon nykyaikaiset dynot. niissä on neliveto-ohjelmat jossa onnistuu lähes kaikki pelit.
Avatar
redi
AktiVWisti
Viestit: 495
Liittynyt: 23.02.2012 00:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Yleinen keskustelu Syncroista ja "Syncroilusta"

Viesti Kirjoittaja redi »

Mitään en maastureista tiedä, mutta onko kukaan kokeillut vakaajan poistoa? Entä löysempiä/pidempiä jousia?
Eicca_
Ylläpitäjä
Viestit: 3017
Liittynyt: 17.02.2012 02:47
Paikkakunta: Tuusula/Mäntsälä

Re: Yleinen keskustelu Syncroista ja "Syncroilusta"

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

vakaajan poisto auttaa kyllä...
Eicca_
Ylläpitäjä
Viestit: 3017
Liittynyt: 17.02.2012 02:47
Paikkakunta: Tuusula/Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

Niin siis niissä on yleensä apurullat... :roll:
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3083
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Viesti Kirjoittaja dmn »

Eipäs, vaan pyörittää toista rengasta vastakkaiseen suuntaan ..
< 15kWh/100km
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7673
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Yleinen keskustelu Syncroista ja "Syncroilusta"

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Vakaajaa tarvitsee kaiketi katsastuksessa ;)

Jonkun helpon on/off ratkaisun kun keksisi sen suhteen, niin voisi pudottaa pelistä aina asfaltin ulkopuolella ajaessa.
Eicca_
Ylläpitäjä
Viestit: 3017
Liittynyt: 17.02.2012 02:47
Paikkakunta: Tuusula/Mäntsälä

Re: Yleinen keskustelu Syncroista ja "Syncroilusta"

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

Joskus oli juttua jommassa kummassa (täysin fakta tietoa aina sisältävässä) ilta lehdessä että juurikin tosta nelivetojen jarrutestauksesta, joku helsinkiläinen konttori mainosti että heillä onnistuu koska dynossa on apu/lisärullat?! :roll: siitä tuo lähinnä jäi mieleen...
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Yleinen keskustelu Syncroista ja "Syncroilusta"

Viesti Kirjoittaja TT| »

Ainoa kerta kun nelivedosta on omalla kohdalla dynotesti tehty on ollut juurikin apurullilla (BMW X3). Ja ne kaivettiin jostain esille ja raahattiin ja säädettiin paikalleen, että ymmärrän helposti miksi ei niitä käytetä, jos jarrut tuntuvat toimivan ok. Sinällään oli mielenkiintoista nähdä miten tuollainen "älykäs" neliveto tuossa tilanteessa toimi :)
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
hege
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 1178
Liittynyt: 17.02.2012 00:01
Paikkakunta: Espoo

Re: Yleinen keskustelu Syncroista ja "Syncroilusta"

Viesti Kirjoittaja hege »

T3Syncro kirjoitti:Jonkun helpon on/off ratkaisun kun keksisi sen suhteen, niin voisi pudottaa pelistä aina asfaltin ulkopuolella ajaessa.
Luokitelluissa kilpa-autoissa vakaajan koiranluu irroitetaan toisesta päästä ja sidotaan nippusiteellä johonkin järkevään paikkaan. Osia ei saa irrottaa niin kaikki osat pitää olla kiinni autoissa. Olen miettinyt että maastossa irrottaisi vakaajan kummastakin päästä ja sitoo ylös jotenkin näppärästi nippusiteillä tai letkuklemmareilla.
Tölkkifoorumi on kiva paikka.
Avatar
ville
Vasta alkaja
Viestit: 4
Liittynyt: 22.02.2012 22:49

Re: Yleinen keskustelu Syncroista ja "Syncroilusta"

Viesti Kirjoittaja ville »

Ei haitannut katsastuksessa vakaajan puuttuminen, ollut jo niin kauan pois paikaltaan ettei mitään kiiltäviä pultinreikiä ole näkyvissä.
Kaikki uudet jarrudynamometrit ovat eri suuntiin pyörittäviä, jolloin nelivedon jarrujen testaus onnistuu. Pitää vaan katsurille sanoa, että mittaa pyörä kerrallaan. (kertoi katsuri)

Tehon mittauksessa varmaankin tarvitaan enemmän rullia.
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7673
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Yleinen keskustelu Syncroista ja "Syncroilusta"

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

jarke
AktiVWisti
Viestit: 1108
Liittynyt: 21.02.2012 23:03

Re: Yleinen keskustelu Syncroista ja "Syncroilusta"

Viesti Kirjoittaja jarke »

TT| kirjoitti:Ainoa kerta kun nelivedosta on omalla kohdalla dynotesti tehty on ollut juurikin apurullilla (BMW X3). Ja ne kaivettiin jostain esille ja raahattiin ja säädettiin paikalleen, että ymmärrän helposti miksi ei niitä käytetä, jos jarrut tuntuvat toimivan ok. Sinällään oli mielenkiintoista nähdä miten tuollainen "älykäs" neliveto tuossa tilanteessa toimi :)
lähes kaikki uudet älykkäät nelivedot pystyy ajamaan normaalilla jarrudynolla.
Vastaa Viestiin