Maastotunkki

Alue omistettuna T3 syncroilijoille. Kaikenlaista keskustelua ajamisesta ja tekniikasta, unohtamatta korottamista.
Section for syncronauts, chat of driving, technical questions and also lift
Avatar
SyncroVWaari
JäynäVWaari
Viestit: 1696
Liittynyt: 05.03.2012 19:52
Paikkakunta: Kanta-Häme (workshop)VWorssa

Re: Maastotunkki

Viesti Kirjoittaja SyncroVWaari »

Tää on hyvä, mutta ei pidä mainostaa ettei joudu imuroimaan :lol:

Pitäisi sohvaan jalat olla niin korkeat, että robotti-imuri mahtuisi alle. Onko kukaan muuten kokeillut, onko ihan leluja? :roll:
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7673
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Maastotunkki

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

SyncroVWaari kirjoitti:Tää on hyvä, mutta ei pidä mainostaa ettei joudu imuroimaan :lol:
Pitäisi sohvaan jalat olla niin korkeat, että robotti-imuri mahtuisi alle. Onko kukaan muuten kokeillut, onko ihan leluja? :roll:
Veikkaan, että natsisorvarilta saa sohvaankin korotussarjan... :lol:
Eicca_
Ylläpitäjä
Viestit: 3017
Liittynyt: 17.02.2012 02:47
Paikkakunta: Tuusula/Mäntsälä

Re: Maastotunkki

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

T3Syncro kirjoitti:
SyncroVWaari kirjoitti:Tää on hyvä, mutta ei pidä mainostaa ettei joudu imuroimaan :lol:
Pitäisi sohvaan jalat olla niin korkeat, että robotti-imuri mahtuisi alle. Onko kukaan muuten kokeillut, onko ihan leluja? :roll:
Veikkaan, että natsisorvarilta saa sohvaankin korotussarjan... :lol:

Juu kyllä ihan mittojen mukaan, materiaaleina löytyy mahonki, pyökki, kuusi, koivu, vaahtera, poppeli sekä nyt myös saatavana metallisena Hst, Rst, Fe, Al sekä kaikki jalommat metallit. Alk.128,90€
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7673
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Maastotunkki

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Puuilosta tarttui mukaan 3000 Kg tunkki 59 €. Ainakin maata vasten oleva jalkaosa on tukevampi kuin Motonetin versiossa
Avatar
hillitty
pikseliseppä
Viestit: 743
Liittynyt: 28.06.2012 21:34
Paikkakunta: Joenzoo Kuopio Lappeenranta

Re: Maastotunkki

Viesti Kirjoittaja hillitty »

Puuilon tunkkia tullut itsekin katseltua. Ei ole vielä tarttunut matkaan.

Sivuten aihetta - Missä te isännät kuljetatte noita? Takapuskuriin modatut kiinnikkeet, taakkatelineillä katossa vai missä?
Tallilla olisi vielä kaverina pikkumig jolla voisi takapuskuriin kehittää jotain.
-- 14"syncro caravelle *Keksimonsteri*--
- Sepi T4 lanssi
Avatar
Krisse
tölkkirinsessa
Viestit: 302
Liittynyt: 16.04.2012 19:35

Re: Maastotunkki

Viesti Kirjoittaja Krisse »

Ja emäntä vastaa

Meillä tunkki on yleensä autossa sisällä tai lavalla, mutta suojassa lialta ja muilta maailman pahuuksilta. Muutenkin kannattaa sijoittaa niin että sen saa helposti missä tahansa jumissa käyttöön :D
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Maastotunkki

Viesti Kirjoittaja TT| »

Juurikin noin, että pakumallisessa sisällä. Tuo motonetin malli menee just hienosti väliseinää vasten lattialle poikittain. Takapuskurin päälle en laittaisi, koska sitten kun sitä tarvitsee niin on luultavasti mudassa ja menee nopeasti toimimattomaan kuntoon jos ulkona suojaamattomana kuskaa.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Eicca_
Ylläpitäjä
Viestit: 3017
Liittynyt: 17.02.2012 02:47
Paikkakunta: Tuusula/Mäntsälä

Re: Maastotunkki

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

Mulla on dobbelissa lavalla toisessa laidassa teline tunkille, pysyy puhtaana ja on helppo ottaa sieltä eikä kolise missään.
Avatar
hillitty
pikseliseppä
Viestit: 743
Liittynyt: 28.06.2012 21:34
Paikkakunta: Joenzoo Kuopio Lappeenranta

Re: Maastotunkki

Viesti Kirjoittaja hillitty »

Caravelleen olisi tunkki tulossa. Väliseinää ei ole, mutta ehkä tunkin saisi nätisti etulattian korotusta vasten. Hyvä tietää että motonetin versio mahtuu poikittainkin. Täytyy pitää mielessä tunkki-asia kun sisustaa suunnittelee.
-- 14"syncro caravelle *Keksimonsteri*--
- Sepi T4 lanssi
miikka
Hola - Miguel
Viestit: 59
Liittynyt: 07.03.2012 19:47
Paikkakunta: Field workshop

Re: Maastotunkki

Viesti Kirjoittaja miikka »

ko. tunkki on muuten perhanan vaarallinen kapistus. Saattaa kovasta ulkoisesta iskusta tiputtaa koko kuorman maahan.
Lisäksi jos varsi tippuu yläkuolokohdasta saattaa tulla koko auto "saksi" liikkeellä alas.
t3synkrollahan oli joku safety lukko tähän pulmaan...
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7673
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Maastotunkki

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Kumilenkki varren ympäri, "varmistamattoman" auton allahan ei koskaan työskennellä!!!
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Maastotunkki

Viesti Kirjoittaja TT| »

Yksin ollessa, ja muutenkaan, ei kannata maastotunkin varaan jättää autoa, jos alle on mentävä. Laskee auton pukkien tai jonkun muun paikallaan pysyvän varaan ensin. Tuo värkki kun voi tosiaan joko alkaa laskea autoa vipu vinhasti heiluen tai kaatua sivulle.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
DJSigma
AktiVWisti
Viestit: 981
Liittynyt: 18.09.2012 15:55
Paikkakunta: Lahti

Re: Maastotunkki

Viesti Kirjoittaja DJSigma »

TT| kirjoitti:Yksin ollessa, ja muutenkaan, ei kannata maastotunkin varaan jättää autoa, jos alle on mentävä. Laskee auton pukkien tai jonkun muun paikallaan pysyvän varaan ensin. Tuo värkki kun voi tosiaan joko alkaa laskea autoa vipu vinhasti heiluen tai kaatua sivulle.
En mä käsitä miten se alkaisi itsestään pudottamaan, ellei laita sitä vipua valmiiksi siihen laskuasentoon, tai sitten mekanismi muuten petä. Ja mekaanisen pettämisen vaara nyt on olemassa ihan kaikessa, ei vain tuossa tunkissa, jos se on syynä. Onko jollakin oikeasti käynyt noin?

Mutta kaatumisen vaara on jatkuvasti läsnä, nimimerkillä pari kertaa auton pudottanut.

Eli ehdottomasti pukit tms. alle ennen hommia.
Caravelle C 1,6TD -88 "Punukka"
Caravelle MultiGLvan Syncro 1,9TDi -88 "Hopukka"
Avatar
SyncroVWaari
JäynäVWaari
Viestit: 1696
Liittynyt: 05.03.2012 19:52
Paikkakunta: Kanta-Häme (workshop)VWorssa

Re: Maastotunkki

Viesti Kirjoittaja SyncroVWaari »

Kysyit: Onko jollakin oikeasti käynyt noin?

Mulla on hydraulinen hallitunkki pettänyt ja jäin auton alle. Sen jälkeen olen aina varmistanut 2lla pukilla tai renkailla, ettei auto pääse putoamaan päälle. Mun nuoruudessani joskus 30 vuotta sitten Lahdessa kaveri jäi auton alle ja puristui kuoliaaksi kaverien katsellessa vieressä, kun mitään ei pysyneet tekemään. :cry:
DJSigma
AktiVWisti
Viestit: 981
Liittynyt: 18.09.2012 15:55
Paikkakunta: Lahti

Re: Maastotunkki

Viesti Kirjoittaja DJSigma »

SyncroVWaari kirjoitti:Kysyit: Onko jollakin oikeasti käynyt noin?

Mulla on hydraulinen hallitunkki pettänyt ja jäin auton alle. Sen jälkeen olen aina varmistanut 2lla pukilla tai renkailla, ettei auto pääse putoamaan päälle. Mun nuoruudessani joskus 30 vuotta sitten Lahdessa kaveri jäi auton alle ja puristui kuoliaaksi kaverien katsellessa vieressä, kun mitään ei pysyneet tekemään. :cry:
Juu, kyllä mä olen kuullut myös noita ja uutisista lukenut, mutta mä tarkoitin juuri tuota ilmiötä, että se farmitunkki olisi lähtenyt itsestään tikkaamaan itteään alas? Ei siis siten, että kerralla pettää koko paska.

Kyllä mä olen itse sen verran vainoharhainen, että tukienkin kanssa välillä inhottaa mennä auton alle...
Caravelle C 1,6TD -88 "Punukka"
Caravelle MultiGLvan Syncro 1,9TDi -88 "Hopukka"
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7673
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Maastotunkki

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Onneksi on autossa niin paljon maavaraa, että alla pystyy työskentelemään renkaat maassakin ;)

Jos farmitunkki on jostain syystä laskuasennossa ja vipu pääsee putomaan ala-asentoon, se tikkaa kuorman alas vauhdilla. kahvan saa helposti lukittua esim kumisella preussukiinnikkeellä.
miikka
Hola - Miguel
Viestit: 59
Liittynyt: 07.03.2012 19:47
Paikkakunta: Field workshop

Re: Maastotunkki

Viesti Kirjoittaja miikka »

T3Syncro kirjoitti:Kumilenkki varren ympäri, "varmistamattoman" auton allahan ei koskaan työskennellä!!!

Äijähän pelasti mút yksi pakkasyö muistaakseni tölkin alta..........
miikka
Hola - Miguel
Viestit: 59
Liittynyt: 07.03.2012 19:47
Paikkakunta: Field workshop

Re: Maastotunkki

Viesti Kirjoittaja miikka »

DJSigma kirjoitti:
TT| kirjoitti:Yksin ollessa, ja muutenkaan, ei kannata maastotunkin varaan jättää autoa, jos alle on mentävä. Laskee auton pukkien tai jonkun muun paikallaan pysyvän varaan ensin. Tuo värkki kun voi tosiaan joko alkaa laskea autoa vipu vinhasti heiluen tai kaatua sivulle.
En mä käsitä miten se alkaisi itsestään pudottamaan, ellei laita sitä vipua valmiiksi siihen laskuasentoon, tai sitten mekanismi muuten petä. Ja mekaanisen pettämisen vaara nyt on olemassa ihan kaikessa, ei vain tuossa tunkissa, jos se on syynä. Onko jollakin oikeasti käynyt noin?

Mutta kaatumisen vaara on jatkuvasti läsnä, nimimerkillä pari kertaa auton pudottanut.

Eli ehdottomasti pukit tms. alle ennen hommia.

on, jäi koko paska jumiin, annoin vasaraa, auto tippui alas.
Uskon osittain että jos tunkin varsi on yhtään kiero, niin se vaikuttaa jollain lailla...
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
Viestit: 2612
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: Maastotunkki

Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »

Motonetin nettisivuilta on jo tovi sitten kadonnut farmitunkki. Kävin tänään Oulun liikkeessä ja niitä oli vielä muutama. Miinus tietenkin se yksi minkä ostin. Vinkkinä vaan, jos Motonet on lähempänä kuin Puuilo ja on tunkin tarvista.
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7673
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Maastotunkki

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Offitunkin kanssa kannattaa myös tarkastaa auton ympärystä, siellä saattaa vaania jäynämies :)
Vastaa Viestiin