Sintteri syncroon

Alue omistettuna T3 syncroilijoille. Kaikenlaista keskustelua ajamisesta ja tekniikasta, unohtamatta korottamista.
Section for syncronauts, chat of driving, technical questions and also lift
Avatar
hillitty
pikseliseppä
Viestit: 743
Liittynyt: 28.06.2012 21:34
Paikkakunta: Joenzoo Kuopio Lappeenranta

Sintteri syncroon

Viesti Kirjoittaja hillitty »

Kone kun pitäsi kasata uudelleen on tullut mietittyä vaihtoehtoja myös kytkimeksi. 210mm vauhtis löytyy joka on tasapainotettu kampiakselin kanssa yhdessä ja erikseen ja koneistettu 215 kytkinpaketille sopivaksi. Pohdin jos pistäs sintterin sen kanssa. Vaan en niistä mitään tiedä enkä yhtäkään ole päässyt kokeilemaan.
Miten tölkki käyttäytys sintterillä ja millanen se vois olla ns. normiajossa? Onko kokemuksia tai ajatuksia.
-- 14"syncro caravelle *Keksimonsteri*--
- Sepi T4 lanssi
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Sintteri syncroon

Viesti Kirjoittaja TT| »

Dmn ilmeisesti sellaista käytti tuon 1.9TDI koneen perässä JX-vauhtiksen kera, ja sellainen levy pitäisi minulta jostain löytyä jos haluat kokeilla?
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
hillitty
pikseliseppä
Viestit: 743
Liittynyt: 28.06.2012 21:34
Paikkakunta: Joenzoo Kuopio Lappeenranta

Re: Sintteri syncroon

Viesti Kirjoittaja hillitty »

Kiinnostaa kyllä. Keväällä varmaan ajatukset konkretisoituu jotta on aikaa haalia osia ja kummastella.

Kennedyn asetelma on nyt mielessä, varmaan kun en muustakaan ole kuullut :D
-- 14"syncro caravelle *Keksimonsteri*--
- Sepi T4 lanssi
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3083
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: Sintteri syncroon

Viesti Kirjoittaja dmn »

Tuo sintteri mikä mulla 1.6td/1.9tdi:ssä oli täysin ajettavissa kuten normaali kytkin, ainoastaan vähän valveutuneempi kaveri saattoi huomata pientä nypytystä jos luistatti. Eli tämän perusteella suosittelen kyllä jos ratkaisu sitä muuten vaatii. Luistamaan kyllä alkoi tuokin jossain 300nm tienoilla, tietysti jx:n paineasetelma taitaa olla vähän kesy..
< 15kWh/100km
Avatar
hillitty
pikseliseppä
Viestit: 743
Liittynyt: 28.06.2012 21:34
Paikkakunta: Joenzoo Kuopio Lappeenranta

Re: Sintteri syncroon

Viesti Kirjoittaja hillitty »

No sittenhän tässä ei ole muuta estettä kuin löytää vielä asetelma. Kennedyt on 200 millisiä, ainakin mitä minä löysin. Wasserin 1.9 koneisissa on 215mm asetelmaa - mulle voi tarjota jos löytyy. 228 on tarjota vaihdossa.
-- 14"syncro caravelle *Keksimonsteri*--
- Sepi T4 lanssi
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7673
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Sintteri syncroon

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Eikö vakio 228 mm riitä pito?
Avatar
Heebo
AktiVWisti
Viestit: 380
Liittynyt: 27.02.2012 11:01
Paikkakunta: Oulu

Re: Sintteri syncroon

Viesti Kirjoittaja Heebo »

ATsnok kirjoitti:Eikö vakio 228 mm riitä pito?
Minustakin haiskahtaa että taitaa olla aika harvassa ne koneet joilla saa uuden 228 levyn TDI asetelmalla luistamaan.
... ja vielä harvemmassa on ne vaihteistot jotka kestää sen väännön kun se kytkin ei luistakkaan.

nimim. molemmista jonkinverran kokemusta
-90 Multivan Syncro 1.9 mTDi
-89 Pritsche Syncro 1.9TDi
-90 Trashotel 2.1 DJ
Avatar
hillitty
pikseliseppä
Viestit: 743
Liittynyt: 28.06.2012 21:34
Paikkakunta: Joenzoo Kuopio Lappeenranta

Re: Sintteri syncroon

Viesti Kirjoittaja hillitty »

ATsnok kirjoitti:Eikö vakio 228 mm riitä pito?
En ole vielä miettimisissä päässyt pitoon asti. 228 mm kamat ois hyvä tasapainottaa. Liittyy moottori-puolella pohtimaani koneistus-hommaan.
-- 14"syncro caravelle *Keksimonsteri*--
- Sepi T4 lanssi
Eicca_
Ylläpitäjä
Viestit: 3017
Liittynyt: 17.02.2012 02:47
Paikkakunta: Tuusula/Mäntsälä

Re: Sintteri syncroon

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

Joo kyllä kannattaa laittaa sintteri ehdottomasti, mäkin luulin kerran että 228mm hinnat alkaen LUK levy luisti mutta olikin rengas Terveisin.500nm+ ;)
Vastaa Viestiin