Syncron kahlaamiskyky
Syncron kahlaamiskyky
Jostain syystä aloin pohtia mikä rajoittaa Syncron kahlaamiskykyä?
Tehtaan arvot vakioille: 16" kaikki mallit 39cm vettä 14" Bensa 35cm Diesel 20cm
Koneen puolesta ei varmaan tule noin pienet sukellukset vastaan, snorkkelistahan se ilma sinne tulee. Onko vaihdelaatikossa jotain huohotuksia, joista menee vesi öljyn tilalle?
Tehtaan arvot vakioille: 16" kaikki mallit 39cm vettä 14" Bensa 35cm Diesel 20cm
Koneen puolesta ei varmaan tule noin pienet sukellukset vastaan, snorkkelistahan se ilma sinne tulee. Onko vaihdelaatikossa jotain huohotuksia, joista menee vesi öljyn tilalle?
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Syncron kahlaamiskyky
Ilmeisesti kyllä, kun itselläkin on juuri vaihdelaatikon etupäästä "tyhmä" letku, joka tulee konehuoneeseen siihen lisäkiertovesipumpun luokse, ja on juurikin laatikon huohotukseen liittyvä, kun kerran sitä tuolta vanhoilta merkkikorjaamon asentajilta kyselin/äimistelin.TT| kirjoitti:Onko vaihdelaatikossa jotain huohotuksia, joista menee vesi öljyn tilalle?
T3 vm. 1988, 1.9 TD aasi-seepra
T4 vm. 2002, 2.5 TDi ,ex-taxi, "matkailuauto"
FVWA:n jäsen
T4 vm. 2002, 2.5 TDi ,ex-taxi, "matkailuauto"
FVWA:n jäsen
Re: Syncron kahlaamiskyky
Eiköhän tässä ole vedetty varman päälle Volkkarin toimesta. Eli mitattu tietty syvyys johon voi mennä niin ettei kuluviin paikkoihin pääse vettä.
Kuvittelisin että bensakone ilman jakopään hihnaa voisi olla pitkäikäisempi kuin diesel jossa likainen vesi voi edistää jakopään hihnan kulumista.
16" malleissa taisi olla vaihteiston huohotukset korkeammalla kuin 14". 14" malleissakin lähtee letkua, mutten ole tarkastanut mihin ne menee. Pitää joku päivä ihmetellä.
Kuvittelisin että bensakone ilman jakopään hihnaa voisi olla pitkäikäisempi kuin diesel jossa likainen vesi voi edistää jakopään hihnan kulumista.
16" malleissa taisi olla vaihteiston huohotukset korkeammalla kuin 14". 14" malleissakin lähtee letkua, mutten ole tarkastanut mihin ne menee. Pitää joku päivä ihmetellä.
Tölkkifoorumi on kiva paikka.
Re: Syncron kahlaamiskyky
Doppelissa näytti olevan laatikon huohotukset paikallaan, letkut tuli ylös siihen konehuoneen apparin puolen etukulmaan.hege kirjoitti:Eiköhän tässä ole vedetty varman päälle Volkkarin toimesta. Eli mitattu tietty syvyys johon voi mennä niin ettei kuluviin paikkoihin pääse vettä.
Kuvittelisin että bensakone ilman jakopään hihnaa voisi olla pitkäikäisempi kuin diesel jossa likainen vesi voi edistää jakopään hihnan kulumista.
16" malleissa taisi olla vaihteiston huohotukset korkeammalla kuin 14". 14" malleissakin lähtee letkua, mutten ole tarkastanut mihin ne menee. Pitää joku päivä ihmetellä.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Syncron kahlaamiskyky
Täytyy omasta dobbelista tarkistaa etuperän huohotus letkut ja melko varmasti vaihtaa pidemmät suosiolla ja takana sama homma. Kytkimeen menee vettä mutta sehän ei haittaa....
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7675
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Syncron kahlaamiskyky
Huohotinletkut olisi varmaan hyvä vetää johonkin ikkunoiden alareunan korkeudelle, jos vaikka sattuu lipsahtamaan vesitön puolelle.Eicca_ kirjoitti:Täytyy omasta dobbelista tarkistaa etuperäs huohotus letkut ja melko varmasti vaihtaa pidemmät suosiolla ja takana sama homma. Kytkimeen menee vettä mutta sehän ei haittaa....
Minä suunnittelin kytkimen huuhtelua kuumalla vedellä...
Re: Syncron kahlaamiskyky
Meneekö toi etuperän huohotus letku oikeesti taakse ylös vai mihin, sinne suuntaan se ainakin lähti? koitin tutkia mutta on pohja niin savessa että ei vielä into riittänyt etsiä loppuun asti kun kuivaa savea/multa/muutapaskaa satoi niskaanEicca_ kirjoitti:Täytyy omasta dobbelista tarkistaa etuperän huohotus letkut ja melko varmasti vaihtaa pidemmät suosiolla ja takana sama homma. Kytkimeen menee vettä mutta sehän ei haittaa....
Re: Syncron kahlaamiskyky
Siihen moottoritilan etureunaan ne tulee, eli luukun tasalla oltava vettä että siitä hörppää
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Syncron kahlaamiskyky
Aaaasia kunnossa
Re: Syncron kahlaamiskyky
Siitä vähän syvempiin vesiin eteniskykyä
Tallikaveri on kovasti mainostanut järjestelmää, jolla saisi paineistettua perät, ettei menisi vettä sisään. Onkohan kenelläkään näkemystä, miten tällainen toimisi syncrossa?
Tallikaveri on kovasti mainostanut järjestelmää, jolla saisi paineistettua perät, ettei menisi vettä sisään. Onkohan kenelläkään näkemystä, miten tällainen toimisi syncrossa?
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Syncron kahlaamiskyky
Perien paineistuksen ajattelin Vurreen hoitaa moottorin huohotuksesta ja takaiskuventtiili väliin, tiedä sitten miten tuhoontuomittu ajatus se on. Periaatteessa pienikin ylipaine riittää että vesi pysyy ulkopuolella.
Pyöränlaakerit ajattelin "paineistaa" niin että laitan olka-akseliin ja takalaakeripesään rasvanipat, eli aina ennen maastoon menoa tujaus rasvaprässistä pyöränlaakereihin niin nekin on ehkä paremmin suojattu kuin vakiona. Pyöränlaakereiden kanssa voi tulla ongelmia jos tiivisteet tahtoo pullahtaa pihalle kun liikaa laittaa rasvaa. Saa nähdä mitä tässä tekee ja miten käy.
Vetoakseleitakin pitäisi vähän miettiä jos sinne saisi jotenkin näppärästi rasvaprässillä tai muulla vähän lisää kamaa ennenkuin lähtee rapakkoon yrittämään.
Pyöränlaakerit ajattelin "paineistaa" niin että laitan olka-akseliin ja takalaakeripesään rasvanipat, eli aina ennen maastoon menoa tujaus rasvaprässistä pyöränlaakereihin niin nekin on ehkä paremmin suojattu kuin vakiona. Pyöränlaakereiden kanssa voi tulla ongelmia jos tiivisteet tahtoo pullahtaa pihalle kun liikaa laittaa rasvaa. Saa nähdä mitä tässä tekee ja miten käy.
Vetoakseleitakin pitäisi vähän miettiä jos sinne saisi jotenkin näppärästi rasvaprässillä tai muulla vähän lisää kamaa ennenkuin lähtee rapakkoon yrittämään.
Tölkkifoorumi on kiva paikka.
- rextherunt
- 100:s Juhlajäsen
- Viestit: 87
- Liittynyt: 19.03.2012 09:40
Re: Syncron kahlaamiskyky
kytkimeen ei muuten tarvitse paljon mennä vettä niin kusessa ollaan. tuli testattua. en suosittele.
vetarin kumin ja akselin välistä saa työnnettyä ohuen kovan paineputken ihan sinne nivelelle saakka. paineputki yhdistettynä vaikkapa apteekin ruiskuun ja ruisku täyteen lämmitettyä vetonivelrasvaa. viileä rasva on melko hankala saada ohuen pilin läpi. tuolla tavalla saapi hitaasti ujutettua takaisin syletyt rasvat jos on käyny uimassa pidemmän kaavan mukaan. ainakin vähän aikaa pääsee nilkuttaa tuolla konstilla.
vetarin kumin ja akselin välistä saa työnnettyä ohuen kovan paineputken ihan sinne nivelelle saakka. paineputki yhdistettynä vaikkapa apteekin ruiskuun ja ruisku täyteen lämmitettyä vetonivelrasvaa. viileä rasva on melko hankala saada ohuen pilin läpi. tuolla tavalla saapi hitaasti ujutettua takaisin syletyt rasvat jos on käyny uimassa pidemmän kaavan mukaan. ainakin vähän aikaa pääsee nilkuttaa tuolla konstilla.
Mitään en ymmärrä vieläkään, mutta hauskaa on.