Touareg Race car

Alue omistettuna T3 syncroilijoille. Kaikenlaista keskustelua ajamisesta ja tekniikasta, unohtamatta korottamista.
Section for syncronauts, chat of driving, technical questions and also lift
Avatar
hege
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 1178
Liittynyt: 17.02.2012 00:01
Paikkakunta: Espoo

Touareg Race car

Viesti Kirjoittaja hege »

Onks tää nyt hyötyauto? ;)

Jos jollakulla on kuvaa tai juttua tästä autosta tiedossa niin kiinnostaisi varsinkin jousitus ja voimansiirto.


Tekniset tiedot VW Race Touareg 3

Moottori
5-cyl TDI, sekventaaliahdettu (kaksi ahdinta sarjassa) ja välijäähdytetty. Moottori pitkittäin.
2500cc
310hv/+600Nm
Kuristin: 38mm
Moottorinohjaus: Bosch (motorsport)

Voimansiirto:
Sekventaalinen 5-v
Jatkuva neliveto, kolme tasauspyörästön lukkoa (varmaan hydraulinen)
Sachs kolmilevyinen keraaminen kytkin, hydraulitoiminen

Suorituskyky:
0-100km/h 5,9s
Huiput: n. 190km/h

Jousitus:
Kolmiotukivarret, kaksi iskunvaimenninta ja jousta per rengas
Jousituksen liikerata 250mm (säännöissä)
Tehostettu hammastanko-ohjaus
320mm jäähdytetyt levyt ympäriinsä, kuusimäntäiset etusatulat ja nelimäntäiset taka
Vanteet: 7 x 16
Renkaat: BFGoodrich "All terrain" 235-85/16"

Kori:
Teräsputkirunko, hiilikuitukoppa

Mitat:
Pituus/leveys/korkeus: 4,171/1,996/1,762mm
Raideleveys: 1,750mm edessä ja takana
Akseliväli: 2,820mm
Minimipaino: 1,787.5kg (säännöissä)
Liitteet
Putkikehikko. Moottorin huolto varmaan mukavaa hommaa
Putkikehikko. Moottorin huolto varmaan mukavaa hommaa
vw-touareg-race-red-bull-1.jpg (365.65 KiB) Katsottu 5312 kertaa
Katumalli vastaan kisamalli
Katumalli vastaan kisamalli
Volkswagen-Race-Touareg-3.jpg (232.6 KiB) Katsottu 5312 kertaa
Motec näyttö, ja vasemmalla sen yläpuolella on näyttö joka ohjaa kuskia seuraavalle rastille.<br />Monitoiminäytössä lukee &quot;Damper temperature&quot;<br />Hengissä säilyminen on melko etusijalla. Keskikonsolissa tärkeimmillä paikoilla ylhäällä on päävirta, sen vieressä sammutusjärjestelmän nappi ja hätävilkku.<br />Päävirta ja sammuttajan nappi on suojattu ettei niitä pääse painamaan vahingossa.<br />Ratissa on kolme nappia, yhdestä saa vaihdettua motecin näytön näkymän, toisessa on töötti ja kolmannessa on todennäköisesti nopeudenrajoitin varikoille ja siirtymille.
Motec näyttö, ja vasemmalla sen yläpuolella on näyttö joka ohjaa kuskia seuraavalle rastille.
Monitoiminäytössä lukee "Damper temperature"
Hengissä säilyminen on melko etusijalla. Keskikonsolissa tärkeimmillä paikoilla ylhäällä on päävirta, sen vieressä sammutusjärjestelmän nappi ja hätävilkku.
Päävirta ja sammuttajan nappi on suojattu ettei niitä pääse painamaan vahingossa.
Ratissa on kolme nappia, yhdestä saa vaihdettua motecin näytön näkymän, toisessa on töötti ja kolmannessa on todennäköisesti nopeudenrajoitin varikoille ja siirtymille.
VW_Race-Touareg-RT3_2010_5.jpg (531.16 KiB) Katsottu 5312 kertaa
Apukuljettajalla sama monitoiminäyttö, Rengaspaineet seurannassa. Näkymää voi varmaan vaihtaa.<br />Keskikonsolissa myös oranssi veitsi turvavöiden katkaisua varten.<br />Sulakkeet ei ole automaattisia, mutta joka sulakkeen päällä on ilmoitusvalo joka syttyy kun sulake on palanut. Varasulakkeet löytyy apukuskin näköpiirissä olevasta &quot;Spare Fuses&quot; laatikosta.<br />Alempana keskikonsolissa oleva punainen laatikko on sammutusjärjestelmän ohjausyksikkö, sen on/off nappi on myös suojattu. Sammut
Apukuljettajalla sama monitoiminäyttö, Rengaspaineet seurannassa. Näkymää voi varmaan vaihtaa.
Keskikonsolissa myös oranssi veitsi turvavöiden katkaisua varten.
Sulakkeet ei ole automaattisia, mutta joka sulakkeen päällä on ilmoitusvalo joka syttyy kun sulake on palanut. Varasulakkeet löytyy apukuskin näköpiirissä olevasta "Spare Fuses" laatikosta.
Alempana keskikonsolissa oleva punainen laatikko on sammutusjärjestelmän ohjausyksikkö, sen on/off nappi on myös suojattu. Sammut
Volkswagen-Race-Touareg-3-interior.jpg (251.05 KiB) Katsottu 5312 kertaa
Toisen autokunnan sama laitos. Vähän eri paikoissa kamat, eri kytkimiä ja eri sulakeboksi,<br />Päävirrat katkaistaan nostamalla ensin punainen suoja ylös, jonka jälkeen katkaisijasta voi sammuttaa virrat.<br />Varasulakkeet teipattu tyylikkäästi mustalla jesusteipillä.
Toisen autokunnan sama laitos. Vähän eri paikoissa kamat, eri kytkimiä ja eri sulakeboksi,
Päävirrat katkaistaan nostamalla ensin punainen suoja ylös, jonka jälkeen katkaisijasta voi sammuttaa virrat.
Varasulakkeet teipattu tyylikkäästi mustalla jesusteipillä.
VW_Race-Touareg-2_4.jpg (649.31 KiB) Katsottu 5312 kertaa
Purettuna. Näyttäisi olevan kaksi iskunvaimenninta per pyörä.
Purettuna. Näyttäisi olevan kaksi iskunvaimenninta per pyörä.
vw-100820-00635.jpg (188.13 KiB) Katsottu 5312 kertaa
Vedenylitysfiilistelykuva.
Vedenylitysfiilistelykuva.
vw-100914-00819.jpg (437.43 KiB) Katsottu 5312 kertaa
Vanha vasemmalla, uudempi oikealla
Vanha vasemmalla, uudempi oikealla
vw-100818-1238.jpg (166 KiB) Katsottu 5312 kertaa
Tölkkifoorumi on kiva paikka.
Eicca_
Ylläpitäjä
Viestit: 3017
Liittynyt: 17.02.2012 02:47
Paikkakunta: Tuusula/Mäntsälä

Re: Touareg Race car

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

Tietysti RT:tä saa katukilpiin :twisted:

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Avatar
hege
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 1178
Liittynyt: 17.02.2012 00:01
Paikkakunta: Espoo

Re: Touareg Race car

Viesti Kirjoittaja hege »

Tosta katulaillisesta mallista löyty yks kuva takaa alta. Näyttää olevan sama kuin kilpa-auto, mutta on vähän meikattu.

Katumallissa huomaa noi taustapeilit ja niiden juntin muodon.
Liitteet
high_51.jpg
high_51.jpg (370.74 KiB) Katsottu 5304 kertaa
cc-12-0052.jpg
cc-12-0052.jpg (589.88 KiB) Katsottu 5304 kertaa
Tölkkifoorumi on kiva paikka.
Eicca_
Ylläpitäjä
Viestit: 3017
Liittynyt: 17.02.2012 02:47
Paikkakunta: Tuusula/Mäntsälä

Re: Touareg Race car

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

Siis joo toi katu malli on muuten ihan sama paitsi vanne koko on 18" ja optiona sai moottorista kuristimen pois :D
Avatar
redi
AktiVWisti
Viestit: 495
Liittynyt: 23.02.2012 00:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Touareg Race car

Viesti Kirjoittaja redi »

Tommosiahan ne maastoautot pitää olla :)
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Touareg Race car

Viesti Kirjoittaja TT| »

Missä tuossa muka nukut ja käristät pekonit aamulla?
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Eicca_
Ylläpitäjä
Viestit: 3017
Liittynyt: 17.02.2012 02:47
Paikkakunta: Tuusula/Mäntsälä

Re: Touareg Race car

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

TT| kirjoitti:Missä tuossa muka nukut ja käristät pekonit aamulla?
Mietin ihan samaa? :roll: :?
Avatar
hege
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 1178
Liittynyt: 17.02.2012 00:01
Paikkakunta: Espoo

Re: Touareg Race car

Viesti Kirjoittaja hege »

Ne on ihan eri autot missä nukutaan:
http://www.bischoff-scheck.de/de/leistu ... ion_vw.htm

Kuva
Tölkkifoorumi on kiva paikka.
Avatar
hege
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 1178
Liittynyt: 17.02.2012 00:01
Paikkakunta: Espoo

Re: Touareg Race car

Viesti Kirjoittaja hege »

Ameriikoissa kaikki on isompaa. Race Touaregeissa on V12 moottorit ja joustojakin saa olla enemmän kuin dakarin sallimat 250mm

Kuva

Kuva

Kuva
Tölkkifoorumi on kiva paikka.
Avatar
hege
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 1178
Liittynyt: 17.02.2012 00:01
Paikkakunta: Espoo

Re: Touareg Race car

Viesti Kirjoittaja hege »

Race Baja Touareg Trophy Truck

Mitat:
Leveys/Akseliväli: 233cm/317cm
Paino: 2562kg

Moottori:
5.5l V12 TDI kahdella ahtimella
Ahtoja 2.94bar ja 550hv (850Nm)

Voimansiirto:
Xtrac 6 vaihteinen sekventaali

Jousitus:
Etu: 63cm joustoa, fox iskarit ja eibach jouset
Taka: 76cm joustoa, fox iskarit ja eibach jouset, jäykkä taka-akseli (tottakai)

Muuta:
240l polttoainesäiliö

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
150 astetta niin menee iskari vaihtoon?

Lisää kuvia löytyy:
http://www.race-dezert.com/forum/showth ... ophy-Truck
Tölkkifoorumi on kiva paikka.
Vastaa Viestiin