Sivu 1/1

Tahmea kakkonen

Lähetetty: 02.11.2014 18:53
Kirjoittaja karisakari
Syncro 89 jossa 4 vaihdetta plus G. Kylmänä ei tahdo mennä kakkonen päälle, mutta lämpimänä ok . Laatikkoon vaihdetu vasta suosituksen mukaiset öljyt.
Onko ominaisuus vai vika?

Re: Tahmea kakkonen

Lähetetty: 02.11.2014 21:55
Kirjoittaja TT|
Omien kokemusten mukaan enemmän ominaisuus. Auttaa hieman, jos ennen liikkelle lähtöä käyttää kakkosvaihteella.

Re: Tahmea kakkonen

Lähetetty: 03.11.2014 15:18
Kirjoittaja Pastori
Mulla on 5-lovinen ja kakkosen päälle saaminen on kyllä enemmän tuuripeliä.

Re: Tahmea kakkonen

Lähetetty: 03.11.2014 16:43
Kirjoittaja AT5nok
Kokeile kaksoispoljentaa.

Re: Tahmea kakkonen

Lähetetty: 03.11.2014 23:08
Kirjoittaja mikkovee
Juu. Kaksoispoljentaa tahmeeseen kakkoseen. Kuka arvas että puhuttiinkin autoista?

Re: Tahmea kakkonen

Lähetetty: 04.11.2014 07:52
Kirjoittaja AT5nok
mikkovee kirjoitti:Juu. Kaksoispoljentaa tahmeeseen kakkoseen. Kuka arvas että puhuttiinkin autoista?


Pääasiallisesti täällä jutut liittyy autoihin.

Re: Tahmea kakkonen

Lähetetty: 04.11.2014 15:46
Kirjoittaja Pastori
mikkovee kirjoitti:Juu. Kaksoispoljentaa tahmeeseen kakkoseen. Kuka arvas että puhuttiinkin autoista?
Repesin :lol:

Re: Tahmea kakkonen

Lähetetty: 04.11.2014 21:51
Kirjoittaja karisakari
Saattaa kakkonenkin revetä jos oikein polkee .
Kiitos taas kommenteista,vähän mietinkin otsikkoa, että monikohan tarttuu.

Re: Tahmea kakkonen

Lähetetty: 04.11.2014 23:11
Kirjoittaja Mic_Coo
Jos on vino keppi niin kyllä takkuaa kakkonen. :lol:

Re: Tahmea kakkonen

Lähetetty: 05.11.2014 02:41
Kirjoittaja dogbox
:lol: :lol: :lol: :lol:
Meinasin kommentoida, mutta nyt ei kyllä kehtaa....

Re: Tahmea kakkonen

Lähetetty: 05.11.2014 09:03
Kirjoittaja Hanttapuli
Minäpä ohjaan tämän ketjun oikeille raiteille. Tuo on tosiaan useassa tölkissä ominaisuus, että kylmänä ei kakkosta saa kunnolla päälle. Minulla on tällä hetkellä kaksi tölkkiä ja toisessa on juuri näin. Parkkipaikalta kylmällä autolla lähtiessä saattaa jopa rusahtaa kakkoselle vaihtaessa. Ei tarvitse kuitenkaan pitkää matkaa ajaa, niin ongelma poistuu. Tuota auton paikallaanollessa kakkosella käyttämistä en olekaan kokeillut. Pistetäänpä mieleen.

Re: Tahmea kakkonen

Lähetetty: 05.11.2014 18:51
Kirjoittaja mikkovee
Mun takavedossa vaihto paremmin, jos ykkösellä kierrätti vähän pidemmälle. Ilmeisesti vaihtaa paremmin kun lootan sisukalut pyörii vähän vikkelämmin?

Re: Tahmea kakkonen

Lähetetty: 05.11.2014 18:53
Kirjoittaja TT|
mikkovee kirjoitti:Mun takavedossa vaihto paremmin, jos ykkösellä kierrätti vähän pidemmälle. Ilmeisesti vaihtaa paremmin kun lootan sisukalut pyörii vähän vikkelämmin?
Omissa syncroissa taas toisin päin, jos vedättää ykkösellä loppuun asti, niin ei toivettakaan saada kakkosta päälle. Ihan tyhjäkäynnillä hitaasti liikkuen tai paikallaan saa kyllä menemään. Ja tosiaan alle kilometrin ajon jälkeen toimii ihan ilman ongelmaa.

Re: Tahmea kakkonen

Lähetetty: 06.11.2014 09:58
Kirjoittaja DJSigma
Henkimaailman juttuja. Mulla takavedossa ykkönen oli hankala, meni helpommin kakkosen kautta päälle. En tiedä sitten olisko tossa kakkonenkin ollut vauhdissa hankala, jos ei aina jo "esikäyttäisi" siellä ykköselle laitettaessa?

Re: Tahmea kakkonen

Lähetetty: 06.11.2014 10:56
Kirjoittaja Roiala
Minä olen noita öljyjä vaihdellut kun on tuota vuotoa ollut ja decoupleria ym laittanut... Niinpä viimeisin lisäys kun laitoin hieman GL5 öljyä GL4 sekaan (tehdäkseni paremman öljyn) aiheutti juuri tuon tahmean kakkosen kylmänä... Sitä ennen lupasahteli sisään ihan noin vain ilman kummenpia esileikkejä. Ykkönen sen sijaan vaatii nyt ja aina jotta käyttää kakkosessa ensin mutta se lie vika tuossa väljässä vaihteensiirtomekanismissa. Muutenkin syncronoinnin toiminta heikkeni selvästi GL5 öljyn lisäyksellä eli todella onnistunut "parannus" :oops: :lol:

Re: Tahmea kakkonen

Lähetetty: 06.11.2014 11:18
Kirjoittaja dmn
Noissakin öljyissä on kylmänä vissi ero onko synteettistä vai mineraalia. Ja myös hinnassa...

Re: Tahmea kakkonen

Lähetetty: 06.11.2014 11:22
Kirjoittaja Roiala
Synteettistä GL5 75W/135 öljyä laitoin sekaan vähän jollain aivoituksella.

Re: Tahmea kakkonen

Lähetetty: 06.11.2014 11:31
Kirjoittaja TT|
GL4 sinne pitäis laittaa, ei vitosta.

Re: Tahmea kakkonen

Lähetetty: 06.11.2014 16:02
Kirjoittaja Roiala
Jep, tiedossa on mutta täällä forumilla kun on ollut keskustelua ja pitkiäkin perusteluita lähinnä vwharrastajan toimesta öljylaaduista laatikossa ja erillaisten öljyjen toiminnasta sekä perusteista eri valintoihin niin sen perusteella juurikin päädyin tälläiseen sekoitukseen jossa osa on GL5 öljyä tietoisesti ottaen riskin synkronoinnin suhteen mutta toisaalta koittaen parantaa toisia ominaisuuksia jne.

Re: Tahmea kakkonen

Lähetetty: 07.11.2014 08:52
Kirjoittaja Pastori
Asiaa sivuten, paljonko oli takavedon öljytilavuus lootassa? Neljä litraa olen laittanut.