Tahmea kakkonen

Alue omistettuna T3 syncroilijoille. Kaikenlaista keskustelua ajamisesta ja tekniikasta, unohtamatta korottamista.
Section for syncronauts, chat of driving, technical questions and also lift
karisakari
Vasta alkaja
Viestit: 9
Liittynyt: 09.09.2014 19:11

Tahmea kakkonen

Viesti Kirjoittaja karisakari »

Syncro 89 jossa 4 vaihdetta plus G. Kylmänä ei tahdo mennä kakkonen päälle, mutta lämpimänä ok . Laatikkoon vaihdetu vasta suosituksen mukaiset öljyt.
Onko ominaisuus vai vika?
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tahmea kakkonen

Viesti Kirjoittaja TT| »

Omien kokemusten mukaan enemmän ominaisuus. Auttaa hieman, jos ennen liikkelle lähtöä käyttää kakkosvaihteella.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
Pastori
Amerikan asiamies
Viestit: 953
Liittynyt: 14.07.2014 08:47

Re: Tahmea kakkonen

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Mulla on 5-lovinen ja kakkosen päälle saaminen on kyllä enemmän tuuripeliä.
Hulluna tölökkeihin.
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7673
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Tahmea kakkonen

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Kokeile kaksoispoljentaa.
mikkovee
AktiVWisti
Viestit: 128
Liittynyt: 28.02.2012 12:02

Re: Tahmea kakkonen

Viesti Kirjoittaja mikkovee »

Juu. Kaksoispoljentaa tahmeeseen kakkoseen. Kuka arvas että puhuttiinkin autoista?
-- Maastoslicksi NO GO --
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7673
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Tahmea kakkonen

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

mikkovee kirjoitti:Juu. Kaksoispoljentaa tahmeeseen kakkoseen. Kuka arvas että puhuttiinkin autoista?


Pääasiallisesti täällä jutut liittyy autoihin.
Avatar
Pastori
Amerikan asiamies
Viestit: 953
Liittynyt: 14.07.2014 08:47

Re: Tahmea kakkonen

Viesti Kirjoittaja Pastori »

mikkovee kirjoitti:Juu. Kaksoispoljentaa tahmeeseen kakkoseen. Kuka arvas että puhuttiinkin autoista?
Repesin :lol:
Hulluna tölökkeihin.
karisakari
Vasta alkaja
Viestit: 9
Liittynyt: 09.09.2014 19:11

Re: Tahmea kakkonen

Viesti Kirjoittaja karisakari »

Saattaa kakkonenkin revetä jos oikein polkee .
Kiitos taas kommenteista,vähän mietinkin otsikkoa, että monikohan tarttuu.
Viimeksi muokannut karisakari, 07.11.2014 18:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mic_Coo
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 194
Liittynyt: 04.06.2014 21:39
Paikkakunta: Kittilä

Re: Tahmea kakkonen

Viesti Kirjoittaja Mic_Coo »

Jos on vino keppi niin kyllä takkuaa kakkonen. :lol:
Volkswagen LT45 2.4TD 4x4 Doppelkabine 1987
Volkswagen Transporter Syncro 2.1DJ 1991
Volkswagen Transporter 2WD 1.6TD 1991
Volkswagen Transporter Syncro 1991 1.6TD
Volkswagen Panel Van 1200 1961 **On going Project**
Avatar
dogbox
AktiVWisti
Viestit: 327
Liittynyt: 21.02.2012 02:36
Paikkakunta: pornainen

Re: Tahmea kakkonen

Viesti Kirjoittaja dogbox »

:lol: :lol: :lol: :lol:
Meinasin kommentoida, mutta nyt ei kyllä kehtaa....
-jos se ei mahdu talliin, niin saa olla ulkona-
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
Viestit: 2612
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: Tahmea kakkonen

Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »

Minäpä ohjaan tämän ketjun oikeille raiteille. Tuo on tosiaan useassa tölkissä ominaisuus, että kylmänä ei kakkosta saa kunnolla päälle. Minulla on tällä hetkellä kaksi tölkkiä ja toisessa on juuri näin. Parkkipaikalta kylmällä autolla lähtiessä saattaa jopa rusahtaa kakkoselle vaihtaessa. Ei tarvitse kuitenkaan pitkää matkaa ajaa, niin ongelma poistuu. Tuota auton paikallaanollessa kakkosella käyttämistä en olekaan kokeillut. Pistetäänpä mieleen.
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
mikkovee
AktiVWisti
Viestit: 128
Liittynyt: 28.02.2012 12:02

Re: Tahmea kakkonen

Viesti Kirjoittaja mikkovee »

Mun takavedossa vaihto paremmin, jos ykkösellä kierrätti vähän pidemmälle. Ilmeisesti vaihtaa paremmin kun lootan sisukalut pyörii vähän vikkelämmin?
-- Maastoslicksi NO GO --
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tahmea kakkonen

Viesti Kirjoittaja TT| »

mikkovee kirjoitti:Mun takavedossa vaihto paremmin, jos ykkösellä kierrätti vähän pidemmälle. Ilmeisesti vaihtaa paremmin kun lootan sisukalut pyörii vähän vikkelämmin?
Omissa syncroissa taas toisin päin, jos vedättää ykkösellä loppuun asti, niin ei toivettakaan saada kakkosta päälle. Ihan tyhjäkäynnillä hitaasti liikkuen tai paikallaan saa kyllä menemään. Ja tosiaan alle kilometrin ajon jälkeen toimii ihan ilman ongelmaa.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
DJSigma
AktiVWisti
Viestit: 981
Liittynyt: 18.09.2012 15:55
Paikkakunta: Lahti

Re: Tahmea kakkonen

Viesti Kirjoittaja DJSigma »

Henkimaailman juttuja. Mulla takavedossa ykkönen oli hankala, meni helpommin kakkosen kautta päälle. En tiedä sitten olisko tossa kakkonenkin ollut vauhdissa hankala, jos ei aina jo "esikäyttäisi" siellä ykköselle laitettaessa?
Caravelle C 1,6TD -88 "Punukka"
Caravelle MultiGLvan Syncro 1,9TDi -88 "Hopukka"
Roiala
AktiVWisti
Viestit: 327
Liittynyt: 13.04.2014 18:17
Paikkakunta: ROI

Re: Tahmea kakkonen

Viesti Kirjoittaja Roiala »

Minä olen noita öljyjä vaihdellut kun on tuota vuotoa ollut ja decoupleria ym laittanut... Niinpä viimeisin lisäys kun laitoin hieman GL5 öljyä GL4 sekaan (tehdäkseni paremman öljyn) aiheutti juuri tuon tahmean kakkosen kylmänä... Sitä ennen lupasahteli sisään ihan noin vain ilman kummenpia esileikkejä. Ykkönen sen sijaan vaatii nyt ja aina jotta käyttää kakkosessa ensin mutta se lie vika tuossa väljässä vaihteensiirtomekanismissa. Muutenkin syncronoinnin toiminta heikkeni selvästi GL5 öljyn lisäyksellä eli todella onnistunut "parannus" :oops: :lol:
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3083
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: Tahmea kakkonen

Viesti Kirjoittaja dmn »

Noissakin öljyissä on kylmänä vissi ero onko synteettistä vai mineraalia. Ja myös hinnassa...
< 15kWh/100km
Roiala
AktiVWisti
Viestit: 327
Liittynyt: 13.04.2014 18:17
Paikkakunta: ROI

Re: Tahmea kakkonen

Viesti Kirjoittaja Roiala »

Synteettistä GL5 75W/135 öljyä laitoin sekaan vähän jollain aivoituksella.
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tahmea kakkonen

Viesti Kirjoittaja TT| »

GL4 sinne pitäis laittaa, ei vitosta.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Roiala
AktiVWisti
Viestit: 327
Liittynyt: 13.04.2014 18:17
Paikkakunta: ROI

Re: Tahmea kakkonen

Viesti Kirjoittaja Roiala »

Jep, tiedossa on mutta täällä forumilla kun on ollut keskustelua ja pitkiäkin perusteluita lähinnä vwharrastajan toimesta öljylaaduista laatikossa ja erillaisten öljyjen toiminnasta sekä perusteista eri valintoihin niin sen perusteella juurikin päädyin tälläiseen sekoitukseen jossa osa on GL5 öljyä tietoisesti ottaen riskin synkronoinnin suhteen mutta toisaalta koittaen parantaa toisia ominaisuuksia jne.
Avatar
Pastori
Amerikan asiamies
Viestit: 953
Liittynyt: 14.07.2014 08:47

Re: Tahmea kakkonen

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Asiaa sivuten, paljonko oli takavedon öljytilavuus lootassa? Neljä litraa olen laittanut.
Hulluna tölökkeihin.
Vastaa Viestiin