Syncron laatikon laakerointi

Alue omistettuna T3 syncroilijoille. Kaikenlaista keskustelua ajamisesta ja tekniikasta, unohtamatta korottamista.
Section for syncronauts, chat of driving, technical questions and also lift
Tero87
Vasta alkaja
Viestit: 22
Liittynyt: 11.11.2013 11:51
Paikkakunta: Vammala

Syncron laatikon laakerointi

Viesti Kirjoittaja Tero87 »

Laatikko olisi maassa, huomattiin kytkinakselissa klappia... Millanen homma mahtaisi olla kytkinakselin laakereiden vaihto?
Tarviiko purkaa koko aski päreiksi?
Volvo V70 Tdi
Vw 1303si
Ducati Monster (työnalla)
Kadett E 2.5i 24v V6
EX:T3 Caravelle GL Syncro
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3083
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: Syncron laatikon laakerointi

Viesti Kirjoittaja dmn »

Pieni klappi siinä kuuluu ollakin rakenteesta johtuen. Kytkinakselin viimeinen pala kiinnitetty holkilla varsinaiseen pääakseliin josta aiheutuu pieni välys.
< 15kWh/100km
Tero87
Vasta alkaja
Viestit: 22
Liittynyt: 11.11.2013 11:51
Paikkakunta: Vammala

Re: Syncron laatikon laakerointi

Viesti Kirjoittaja Tero87 »

Mikä on pieni klappi? Tässä milli pari klappia. Mistäs voi johtua oikeelle kääntäessä sellainen ihmeellinen lonksotus? Itse epäilin että näillä olisi yhteys toisiinsa. Ei kuulosta vetareilta eikä pyöränlaakereilta.
Volvo V70 Tdi
Vw 1303si
Ducati Monster (työnalla)
Kadett E 2.5i 24v V6
EX:T3 Caravelle GL Syncro
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3083
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: Syncron laatikon laakerointi

Viesti Kirjoittaja dmn »

Tero87 kirjoitti:Mikä on pieni klappi? Tässä milli pari klappia. Mistäs voi johtua oikeelle kääntäessä sellainen ihmeellinen lonksotus? Itse epäilin että näillä olisi yhteys toisiinsa. Ei kuulosta vetareilta eikä pyöränlaakereilta.
Kyllä se milli pari on normaalia. Akselihan keskittyy paikalla olleessa vauhtipyörässä olevaan silmälaakeriin.

Oma ääni kyllä vetareille, voivat joskus syncrossa olla hankalia paikallistaa nelivedosta johtuen. Esim. kardaani irti ja testiä toistuuko vaiva saa vähän haarukoitua sitä vikaa.
< 15kWh/100km
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7673
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Syncron laatikon laakerointi

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Kun laatikko on jo irti, niin samalla vaivalla vetoakselitkin, nivelten purku ja putsaus. Siinä melkeinpä näkee onko niissä vikaa tai kulumisjälkiä.

Jos ehjiä ja alkuperäisiä Löbroja, uudet rasvat ja pyörimissuunnan vaihto.
Vastaa Viestiin