Syncron kytkimen vaihto

Alue omistettuna T3 syncroilijoille. Kaikenlaista keskustelua ajamisesta ja tekniikasta, unohtamatta korottamista.
Section for syncronauts, chat of driving, technical questions and also lift
jussimh
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 81
Liittynyt: 27.09.2012 19:56
Paikkakunta: Sisä-Savo

Syncron kytkimen vaihto

Viesti Kirjoittaja jussimh »

Mitä kautta olette Syncroon vaihtanut uuden kytkin paketin? Onko helpoin tapa irroittaa vain vaihdelaatikko vai irroitetaanko pelkkä moottori? Vai otetaanko koko moottori/laatikko paketti pois. Ja onko tuohon kytkimeen muita vaihtoehtoja kuin tuo perinteinen 228mm Sasch? Eli onko metsämöyrintään paremmin kestävää mallia saatavana? Ja mistä olette nämä yleensä ostaneet?
Yleensä otan päivän kerrallaan, mutta joskus on mennyt neljäkin...
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Syncron kytkimen vaihto

Viesti Kirjoittaja TT| »

Laatikon irrottaminen helpompi. Ilmeisesti WBX kyseessä? Onhan siihenkin saatavana SRE asetelma+levy, jos on sen verran paljon viritetty ettei alkuperäinen riitä.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
jussimh
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 81
Liittynyt: 27.09.2012 19:56
Paikkakunta: Sisä-Savo

Re: Syncron kytkimen vaihto

Viesti Kirjoittaja jussimh »

WBX on tosiaan konehuoneessa. Mistä moisen SRE asetelman saa oostettua?
Yleensä otan päivän kerrallaan, mutta joskus on mennyt neljäkin...
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7673
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Syncron kytkimen vaihto

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Onko jollain ollut ongelmia 228 mm kytkimen pidon suhteen?
jussimh
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 81
Liittynyt: 27.09.2012 19:56
Paikkakunta: Sisä-Savo

Re: Syncron kytkimen vaihto

Viesti Kirjoittaja jussimh »

Joo kaverillani on paikoitellen luistellut, varmaan "väärä" ajotekniikka metsässä? Autoon on edellisen omistajan aikana vaihdettu kytkin jossain vaiheessa mutta alkoi taas luistelemaan. Viimeinen niitti oli tullut kun hinasivat traktorin käyntiin..
Yleensä otan päivän kerrallaan, mutta joskus on mennyt neljäkin...
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Syncron kytkimen vaihto

Viesti Kirjoittaja TT| »

Kyllä se hyvin pitää vakion ja aika paljon piristetynkin wbx:n perässä. Ettei valuisi öljyä kytkimeen, jos luistaa? Eikä tosiaan pidä luistattaa kytkintä maastossa.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Eicca_
Ylläpitäjä
Viestit: 3017
Liittynyt: 17.02.2012 02:47
Paikkakunta: Tuusula/Mäntsälä

Re: Syncron kytkimen vaihto

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

Ei kyllä luista edes LuK 228m levy 350nm kohdalla, jotain feelua siellä täytyy olla saa WBX:llä sen luista, eli joko vika on ratin ja penkin välissä tai sitten tosiaan tuo TT|:n mainitsema öljyn vuotaminen kytkimeen. 8-)
jussimh
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 81
Liittynyt: 27.09.2012 19:56
Paikkakunta: Sisä-Savo

Re: Syncron kytkimen vaihto

Viesti Kirjoittaja jussimh »

Päivitystä aikaisempiin tietoihin. Eipä ollukkaan edellinen omista kytkintä vaihdellu, ja nyt ajettu 350tkm.. Iinä varmaan suurin syy.
Yleensä otan päivän kerrallaan, mutta joskus on mennyt neljäkin...
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7673
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Syncron kytkimen vaihto

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Jos pääset nosturille tekemään rempan ja käytössä on vaihdelaatikkonosturi, niin laatikkoa ei tarvitse edes laskea alas, eikä kytkinnesteputkea irrottaa. Laatikkoa vaan sen verran irti koneesta, että asetelman ja painelaakerin mahtuu irrottamaan. Samalla vaivalla kannattaa vaihtaa kytkiankselin stefa.

Ai mistäkö tiedän, parhaana iltana neljä kertaa laatikko irti ja paikalleen kytkimen irrotusongelmaa selvitellessä. Jos olisi aikanaan ekalla laatikon irrotuksella vaihtanut vaan sen stefan, niin Simo toimisi varmaan vieläkin JX:n kytkimellä.
jussimh
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 81
Liittynyt: 27.09.2012 19:56
Paikkakunta: Sisä-Savo

Re: Syncron kytkimen vaihto

Viesti Kirjoittaja jussimh »

Vielä sellainen kysymys, että onko noissa Saschin ja LUK:n kytkimissä mitään eroja? Eli kumpi parempi vai molemmat yhtä hyviä.?
Yleensä otan päivän kerrallaan, mutta joskus on mennyt neljäkin...
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7673
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Syncron kytkimen vaihto

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Jos en ihan väärin muista, niin ovat saman firman tuotteita.
ardem
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 52
Liittynyt: 20.01.2013 00:19

Re: Syncron kytkimen vaihto

Viesti Kirjoittaja ardem »

Laitetaanpas tähän. Eli nyt kun tuo moottoriswappi menossa niin pitäisi samalla kytkin vaihtaa. Kytkin paketti hommattu mutta vielä pitää hommata tuo silmälaakeri tuohon vauhtipyörään. Mutta nyt mietityttää tuo pooriakseli mikä tulee vaihdelaatikosta niin siinä tuntuu aika selvä väljys kun sitä heiluttelee. Kuuluuko siinä olla väljää vai onko siitä mennyt jotain rikki? Laatikossa näyttäis akselin juurella olevan joku aukaistava laippa? Samalla tässä voisin kysäistä vähän offtopikkina että minkä öljypohjan tiivisteen laitan kun vaihdan nyt tuohonn aaz koneeseen tuon jx öljypohjan?
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7673
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Syncron kytkimen vaihto

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Käsittääkseni se akseli saakin vähän liikkua, asiasta on jossain foorumilla muistaakseni VWharrastajan kertomaa. Vaihda se kytkinakselin stefa, kun kerran laatikko on irti, se stefa on suurin syy kytkin ongelmiin Tölkissä.

Minä olen käyttänyt 1.9 TDI / AAZ tiivistettä parissa viimeisessä swapissä ja sama tulee tuohon seuraavaankin.
Vastaa Viestiin