Sivu 1/2

Mikä moottori syncrooni ?

Lähetetty: 03.01.2014 12:49
Kirjoittaja Judson
Hiio hoi .

Projektin kohde WBX 2.1 DJ syncro 9 9hlö ihme Tällaiseen meinasin moottorin vaihtaa .
Hyllystä löytys 2 vaihto ehtoa 1.8T AEB ja 1.9 TDI kumman moottorin laittaisi ?
Olisiko ehdotuksia hyvistä ja huonoista puolista ?
En ole vielä kysellut katsureilta mutta miten jos dieselöis niin saako tehtyä esim retkeily auton eli ns pienemmällä verolla kuin hlöautona .
Ja taasen 1.8T siitä pitäisi hieman pudottaa tehoja sen 16 hepoa ..

Re: Mikä moottori syncrooni ?

Lähetetty: 03.01.2014 14:23
Kirjoittaja TT|
Riippuu siitä mikä autosi on, henkilöauto vai maastohenkilöauto. Henkilöautosta saa muutoskatsastettua verollisen matkailuauton, maastohenkilöautosta ei.
Tuosta, tai auton käytöstä, riippuisi omassa harkinnassa kumman laittaisin. Jos auton saa matkailuautoksi, tai sille tulee paljon kilometrejä vuodessa, laittaisin dieselin. Muussa tapauksessa 1.8T. Dieseliin päätyessä kannattaa jossain vaiheessa myös vaihtaa pidemmällä nelosella oleva laatikko, jos maantieajoa on paljon,

Re: Mikä moottori syncrooni ?

Lähetetty: 03.01.2014 14:52
Kirjoittaja AT5nok
Tölkin max moottoriteho on 134,4 hv. Paljonkohan mahtaisi dynossa löytyä, jos tuollaisen vakio 1.8T koneen testaisi neliveto päällä penkissä?

Laita se TDI Tölkkiin ja myy 1.8T TT:lle Sirpukkaan :)

Re: Mikä moottori syncrooni ?

Lähetetty: 03.01.2014 16:20
Kirjoittaja Eicca_
Muistakaa sitten että aeb yms. Muut 1,8t koneet vaatii trafin poikkeusluvan. 134,4hp on maks tölkissä ja aeb 150hp

Re: Mikä moottori syncrooni ?

Lähetetty: 04.01.2014 01:29
Kirjoittaja dmn
Eicca_ kirjoitti:Muistakaa sitten että aeb yms. Muut 1,8t koneet vaatii trafin poikkeusluvan. 134,4hp on maks tölkissä ja aeb 150hp
Onnistuisihan tuo ottamalla vapari 1,8 kone ja laittamalla siihen tarvittavat ahdistimet ja dynolappu kädessä konttorille leimaamaan omavalmistetta. Tai sitten sopivasti kierrättämällä osia (vissiin kansi ja lohko olis syytä olla eri koneista ainakin, onnistuiskohan 2.0l 20v turbo? ). Onko vaivan arvoista, ehkä ei... mutta silloinhan tämä muuttuukin harrastamiseksi :-)

Re: Mikä moottori syncrooni ?

Lähetetty: 04.01.2014 14:58
Kirjoittaja AT5nok
Harrastaminen on aina vaivan arvoista

Eikö muka onnistu, jos todistettavasti vaihtaa vaikka pienemmän ahtimen ja välijäähdyttimen sekä dynossa mittauttaa tuon max 134,4 hv ja muutetut osat merkattaisiin rekisteröintitodistukseen?
Entäs jos vaihtaa koneen sisuskalut vapari 1.8 lohkoon, niin sitten luulisi olevan omavalmiste?

Re: Mikä moottori syncrooni ?

Lähetetty: 04.01.2014 22:58
Kirjoittaja Sakke
Antivirittäminen on kielletty. Eli vaikka mittauttasit AEB:stä 130hp, se ei kelpaa. Tehot katsotaan lohkon tunnuksen mukaan, eli ko. tapauksessa 150hp.

Re: Mikä moottori syncrooni ?

Lähetetty: 04.01.2014 23:40
Kirjoittaja AT5nok
Mutta jos sen kasaa tavalliseen 1.8 lohkoon, vai onko lohkoissa niin paljon eroa, ettei kannata?

1.6 / 1.8 hv lohkoja löytyy varmasti tästä maasta...

Re: Mikä moottori syncrooni ?

Lähetetty: 05.01.2014 12:09
Kirjoittaja TT|
pitäis olla varmaan 1.8 20v vaparikone

Re: Mikä moottori syncrooni ?

Lähetetty: 05.01.2014 15:31
Kirjoittaja AT5nok
Onko 8v ja 20v lohkoissa paljon eroa, esim vesi- ja öljykanavien osalta?

Re: Mikä moottori syncrooni ?

Lähetetty: 05.01.2014 23:14
Kirjoittaja Sakke
Eikö 20v 4-syl kone ole aina apuakseliton? Eli vesipumppu on jakopäässä. Näin ollen vanhemmat lohkot ja 20v ei oman tiedon mukaan ole sekoitettavissa.

Re: Mikä moottori syncrooni ?

Lähetetty: 06.01.2014 16:21
Kirjoittaja Zakry
ADR 20V lohkon päällä 8V tiiviste. Muuten natsaa mutta noi kolme isoa reikää tarvinnee tulpata. Ne tais olla öljyn paluita.

Ja ADR:ssä on ainakin apuakseli.

Re: Mikä moottori syncrooni ?

Lähetetty: 07.01.2014 02:39
Kirjoittaja AT5nok
Eli 1.8T on mahdollista tehdä "omavalmisteena" lohkon vaihdolla Tölkkiin sopivaksi (JX-öljypohjalla ja kiinnityksellä) max 134,4 hv teholla.

Re: Mikä moottori syncrooni ?

Lähetetty: 07.01.2014 10:16
Kirjoittaja Judson
Rek.otteessa on MUU / Henkilöauto jos sen valjastaisi työautoksi ajoa arkisin n 50km / pvä ... niin jos oikein katsoin tuossa on AAN Perävälitys 4,86 pitäisikös sen olla nyt sitten AKE tai AKG ? Oliskos jollakin tarjota lukollista etuperää tai koko voimalinjaa ?? :shock:

Re: Mikä moottori syncrooni ?

Lähetetty: 07.01.2014 11:16
Kirjoittaja TT|
No kyllähän sillä pitkäperäisellä välityksellä menee dieselikin hyvin. 90km/h vakiorenkaillakin mahdollinen matkavauhti ja kun vähän sopivampaa pyörää laittaa, niin satanen helposti saatavissa mukavaksi.
Lukee otteessa missään muualla mitään lisää ajoneuvoluokasta, verovapaudesta tms?
Näillä tiedoilla itse ainakin päätyisin dieseliin.

Re: Mikä moottori syncrooni ?

Lähetetty: 07.01.2014 11:25
Kirjoittaja Eicca_
Apuakseli koneita nuo ekat 20v koneet on. Vaijeri kaasumallit ainakin ja tais jopa olla osa noista pikkureikä kansilla olevistakin...

Re: Mikä moottori syncrooni ?

Lähetetty: 07.01.2014 11:32
Kirjoittaja Judson
Tuollaiset renkaat löytyy 215 / 75 -15 BF Mutikat .. No mutta ,kun nyt taas arki on koittanna niin täytyypäs käydä katsastus setiä huastattamassa asian tiimoilta ..

Re: Mikä moottori syncrooni ?

Lähetetty: 07.01.2014 11:38
Kirjoittaja TT|
http://www.syncro.ca/tiresize/default.htm tuo on aika hyvä paikka ihmetellä renkaita ja välityksiä

Re: Mikä moottori syncrooni ?

Lähetetty: 28.05.2014 21:10
Kirjoittaja vauwee
Vaihtoehtoina;
- 911 porschen 6 boxer. Mistä löytyy boxer6 kestävä vaihdelaatikko, 4-veto-syncro t3 sopiva ?
- esim. gm v8-v6 ja sopiva laatikko.( käännetty ? ), automaatti ?
- diesel muunnos, - esim. man tai cummins, mersu v6, tms.

Re: Mikä moottori syncrooni ?

Lähetetty: 28.05.2014 22:20
Kirjoittaja dmn
2.5TDI konsernin sisältä on omasta mielestä paras valinta ja saa leimattua helposti :)

1.8t:ssä on kyllä se ongelma että on aivan liikaa kierroskone tölkkiin.. Ainakin tollanen perus A6:nen on suht puhditon sen kanssa, miten sitten tölkki.