Sivu 1/1

Jarruttava vaikutus kaartaessa=normaalia?

Lähetetty: 03.07.2013 00:06
Kirjoittaja kdf
Tullut hommattua ensimmäinen toimintakuntoinen syncro, ja nyt päivän ajelun jälkeen jäänyt mietityttämään 4wd järjestelmän jarruttava vaikutus tiukasti kääntäessä pitävällä pinnalla.
Saman tuntuinen kuin joku pick-up kytkettävällä nelivedolla ilman keskitasauspyörästöä, ahistaa melkosesti kun pyörät linkussa ja koettaa liikkeelle.
Selkeästi visko pitää, mutta pitääkö liikaa?

Re: Jarruttava vaikutus kaartaessa=normaalia?

Lähetetty: 03.07.2013 09:21
Kirjoittaja uno
Visko jäykä. Öljyt vaihtoon viskossa ennen, kun etunivelet rikko.

Re: Jarruttava vaikutus kaartaessa=normaalia?

Lähetetty: 03.07.2013 11:48
Kirjoittaja dmn
Sanoisin että normaalia. Voi vielä varmistua nostamalla vaikka etutassun ilmaan ja käsin pyörittelemällä.. pitäisi hyvin hitaasti antaa periksi. Jos ei niin on joku mekaaninen vika ja vaatii korjausta.

Visko on mitoitettu niin että muutaman millin heitto renkaassa ei aiheuta vielä ylimääräistä voiman kytkeytymistä, mutta parkkipaikkapyörittelyssä nopeuserot ovat jo niin suuria että siinä se kyllä tuntuu.

Re: Jarruttava vaikutus kaartaessa=normaalia?

Lähetetty: 03.07.2013 16:44
Kirjoittaja TT|
Merkkejä jäykästä viskosta on myös reunoilta kuluneet eturenkaat.

Re: Jarruttava vaikutus kaartaessa=normaalia?

Lähetetty: 03.07.2013 22:04
Kirjoittaja kdf
Kiitos vastauksista. Pitää nostaa pyörää ilmaan ja kattoa antaako periksi.

Re: Jarruttava vaikutus kaartaessa=normaalia?

Lähetetty: 03.07.2013 22:24
Kirjoittaja Joker
Itsellä toimii kylmänä hyvin, puree ja ei pahasti jähmi kääntäessä. Sitten taas pidemmän ajon jälkeen on parkkipaikalla melkoista kengurumeininkiä. Litkut menee vaihtoon viskoon.