Tullut hommattua ensimmäinen toimintakuntoinen syncro, ja nyt päivän ajelun jälkeen jäänyt mietityttämään 4wd järjestelmän jarruttava vaikutus tiukasti kääntäessä pitävällä pinnalla.
Saman tuntuinen kuin joku pick-up kytkettävällä nelivedolla ilman keskitasauspyörästöä, ahistaa melkosesti kun pyörät linkussa ja koettaa liikkeelle.
Selkeästi visko pitää, mutta pitääkö liikaa?
Jarruttava vaikutus kaartaessa=normaalia?
Re: Jarruttava vaikutus kaartaessa=normaalia?
Visko jäykä. Öljyt vaihtoon viskossa ennen, kun etunivelet rikko.
Re: Jarruttava vaikutus kaartaessa=normaalia?
Sanoisin että normaalia. Voi vielä varmistua nostamalla vaikka etutassun ilmaan ja käsin pyörittelemällä.. pitäisi hyvin hitaasti antaa periksi. Jos ei niin on joku mekaaninen vika ja vaatii korjausta.
Visko on mitoitettu niin että muutaman millin heitto renkaassa ei aiheuta vielä ylimääräistä voiman kytkeytymistä, mutta parkkipaikkapyörittelyssä nopeuserot ovat jo niin suuria että siinä se kyllä tuntuu.
Visko on mitoitettu niin että muutaman millin heitto renkaassa ei aiheuta vielä ylimääräistä voiman kytkeytymistä, mutta parkkipaikkapyörittelyssä nopeuserot ovat jo niin suuria että siinä se kyllä tuntuu.
< 15kWh/100km
Re: Jarruttava vaikutus kaartaessa=normaalia?
Merkkejä jäykästä viskosta on myös reunoilta kuluneet eturenkaat.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Jarruttava vaikutus kaartaessa=normaalia?
Kiitos vastauksista. Pitää nostaa pyörää ilmaan ja kattoa antaako periksi.
Re: Jarruttava vaikutus kaartaessa=normaalia?
Itsellä toimii kylmänä hyvin, puree ja ei pahasti jähmi kääntäessä. Sitten taas pidemmän ajon jälkeen on parkkipaikalla melkoista kengurumeininkiä. Litkut menee vaihtoon viskoon.