Sivu 1/1
Jousituksen madallus
Lähetetty: 02.06.2013 11:06
Kirjoittaja Wolkkariman
Kävin äsken satamassa kääntymässä korkeusmittauksessa
tulin takas kotiin miettimään mitä tehdä ku Syncro oli 3cm
liian korkea Eckerölinen naisvirkailijan mukaan eli ois tullu lisähintaa 80€/
500 markkaa, ovat hommanneet laserin jolla karkea kork. mittaus ja sit puukepillä loput.
4 kertaa samalla laivalla mennyt ja vanhalla 5v mut nyt muuttu matkustuskuviot uusiks, eipä ollu tulenpalava kiire päästä lahden yli joten peruin matkan ja tulin kotiin ihmetteleen mitä tehä?
300-400€ tulee matkat vähintään kallistumaan vuodessa.
1. Rälläkällä jouset lyhiks ns. "laivausjouset" jonka jälkeen matka-ajoa maanteillä n. 900km.
...takajousethan on helppo vaihtaa parkkiksellakin Tallinnas mut etupää on se onkelma eli etujouset vaihdetaan vasta kotona Soomes takas oikeisiin mittoihin.
2. Jouset jostain toisesta automallista ?
3. Ostan 2wd ?
Onko kellään ideoita mitä tehä?
Re: Jousituksen madallus
Lähetetty: 02.06.2013 12:00
Kirjoittaja hillitty
Kyllä kuulostaa pätevältä syyltä ostaa 2wd... Eihän tölkkejä voi olla koskaan liikaa.
Pienempää rengastusta laivauksen ajaksi ja jousipuristimet?
Re: Jousituksen madallus
Lähetetty: 02.06.2013 12:18
Kirjoittaja Kylmä-Mika
Wolkkariman kirjoitti:Kävin äsken satamassa kääntymässä korkeusmittauksessa
tulin takas kotiin miettimään mitä tehdä ku Syncro oli 3cm
liian korkea Eckerölinen naisvirkailijan mukaan eli ois tullu lisähintaa 80€, ovat hommanneet laserin jolla karkea kork. mittaus ja sit puukepillä loput.
4 kertaa samalla laivalla mennyt ja vanhalla 5v mut nyt muuttu matkustuskuviot uusiks, eipä ollu tulenpalava kiire päästä lahden yli joten peruin matkan ja tulin kotiin ihmetteleen mitä tehä?
300-400€ tulee matkat vähintään kallistumaan vuodessa.
1. Rälläkällä jouset lyhiks ns. "laivausjouset" jonka jälkeen matka-ajoa maanteillä n. 900km.
...takajousethan on helppo vaihtaa parkkiksellakin Tallinnas mut etupää on se onkelma eli etujouset vaihdetaan vasta kotona Soomes takas oikeisiin mittoihin.
2. Jouset jostain toisesta automallista ?
3. Ostan 2wd ?
Onko kellään ideoita mitä tehä?
Vaihtoehto 3 ja tule hakemaan tuo minun tölkki
Re: Jousituksen madallus
Lähetetty: 02.06.2013 17:00
Kirjoittaja Wolkkariman
Tarkistin auton alta niin jousenpuristimet eivät riitä ku nyt jo melkein pohjassa.
Vaihtoehto 3 ja tule hakemaan tuo minun tölkki ,
kiitos tarjouksesta mut ei oo varaa ostaa oikein mitään isompaa tällä hetkellä, tarkoitus just oli tosta purku Doppelista mosa ottaa ja asentaa se edulliseen moottorivaurioiseen 2WD koska tää em tilanne oli aistittavissa mut empä kerinny toteuttaa sitä ku jo nakki napsahti.
Renkaita täytyy kysellä Ma mut se taas ku budjetti on liian tiukilla nin,...rälläkkä
Varastoista pengoin jo käsille varajouset ja Ma taitaa rälläkkä laulaa ellei keksitä muuta vaihtoehtoa.
Re: Jousituksen madallus
Lähetetty: 02.06.2013 18:19
Kirjoittaja SyncroVWaari
Vaihtoehto 4, myy Syncro minulle
http://www.elb-customs.de/
tuolta jouset
Re: Jousituksen madallus
Lähetetty: 02.06.2013 20:55
Kirjoittaja Wolkkariman
Re: Jousituksen madallus
Lähetetty: 02.06.2013 22:37
Kirjoittaja TT|
Riittävän matalat renkaat vaan, pinnoillahan ei ole mitään väliä, jos ajelet muutaman kilometrin satamaan.
Re: Jousituksen madallus
Lähetetty: 03.06.2013 08:07
Kirjoittaja Sinky
Wolkkariman kirjoitti:
2. Jouset jostain toisesta automallista ?
Onko kellään ideoita mitä tehä?
Ilmat pois renkaista
autto mun 2wd:llä talvisäilytyksessä kun tiputti oikeen kunnolla.pelivararaa oli ainakin sentti tiukoissa paikoissa tai vähemmän
ja sitten RAHAMIEHEN ratkaisu:
----OSTA orggis oettingerin syncro madallusjouset -60mm----------- naapuri foorumilla on mm. kuvia NOS paketista
Re: Jousituksen madallus
Lähetetty: 03.06.2013 08:49
Kirjoittaja Wolkkariman
Kävi mielessä toi paineiden lasku mut ku tyhjänä paku tulee takas niin korkeus on vähintään 197cm nin silloin löysät kummit eivät taida auttaa, lähden kohtsillään romiksia kiertään ja renkait rengasliikkeisiin potkimaan.
Korkeus on tolla laivalla siel ns "hattuhyllyllä" 220cm ja kansihenkilökunnan mukaan sinne voi ajaa jos tarve mut aina pakut on jätetty alas.
230cm 2luokka laskettu 220cm,iin ja entinen henkilöauto+perräkärry yhdistelmä meni 2,lla 1luokan lipulla mut nyt rahtihintaan eli tuplahintaan.
Toi 190cm raja on vaan rahastusta ku on pakko maksaa jos meinaa päästä reissuun vaikka 1cm menisi yli ku ei kaikki voi suunniteltua lomamatkaa perua.
Viikkarilla saa 190cm rajan korottaa 205cm vain
5 € lisämaksusta joka kannattaa kaikkien huomioida laivamatkaa suunniteltaessa.
Syy miksi Ekkeröllä meen on se ku tuli viimevuoden puolella ostettua sarjalippuja isokasa jotka olis pakko käyttää, maksoivat â 15€ ja käy natkustaja+ 1luokan autolle.
jk. soittokierroksen mukaan noi pienet vararenkaat on kiven alla johtuen uusien autojen paikkaspray pullojen lisääntymisen takia.
Re: Jousituksen madallus
Lähetetty: 03.06.2013 16:17
Kirjoittaja AT5nok
Matalaprofiilinen rengas 14" vanteella, esim kulunut 185/65R14 madaltaa nopeasti laskettuna noin 3 cm vakiorenkaaseen (185R14) verrattuna. Kantavuushan siinä ei varmasti riitä, mutta niitä tuskin lasketaan laivaan ajaessa.
Re: Jousituksen madallus
Lähetetty: 03.06.2013 23:04
Kirjoittaja Wolkkariman
Do diin
Takapää laskeutunut 7,5cm ku Rälläkkä lauloi siellä
, edessä viel tarve laskea 1,5 joka onnistuu ku rengaspaineet laskee 1 bar tasolle.
Ti koeajoa nin näkee/aistii perstuntumalla oliko onnistunnut madallus jonka jälkeen paineen lasku ja matkaan kohti etelään.
Perlule ku olis sama akka luukulla nin vois kuittailla
Re: Jousituksen madallus
Lähetetty: 06.06.2013 10:56
Kirjoittaja Wolkkariman
sama akka oli luukulla ja heti kysy onko mulla 2luokan liput, sanoin et ei oo ja mee mittaan vaan no ei menny ja totes ettei laser hälytä joten tääl eteläs ollaan alla omenapuiden.
Viinarannan pihalla normi jouset taakse alle 30min ja Statoililla löpö+hodari+paineet kohille ja sit nesteytyslääke kaupasta mukaan eli samalla 100m alueella 5 asiaa kerralla tuli hoidettua.
Säästöä
500 markkaa + oheishyödykkeet
Renkaat on vaihdettu pienempiin > 205/70-14
Kiitokset kaikille vinkeistä joiden avulla tämäkin taistelu voitettiin järjettömiä ryöstörahastusmääräyksiä vastaan.
Tzau ja Hyvää Kesää kaikille
Re: Jousituksen madallus
Lähetetty: 06.06.2013 11:01
Kirjoittaja SyncroVWaari
Hienoa!
Taitaa olla markka-aika sielläkin
Pitää varmaan DehlerProfiin vaihtaa nostokatto, jos noin rokottavat ylityksistä.