Sivu 1/1

"Perien" kohdistaminen

Lähetetty: 05.03.2012 07:54
Kirjoittaja Wolkkariman
Löysin ja myös nyt sit jonnekin kadottanut kuvan jossa oli rakennettu ns laservatupassista linjaari jolla kohdistettiin etuperä ja vaihdelaatikko keskenään ettei rupea ravistamaan.

Miten palstalaiset ovat omat "perät" kohdistaneet ja onko em. aparaateista kuvia?

Täytyy viel etsiä sitä kadonnutta kuvaa ja laittaa tänne se kun löytyy.

Re: "Perien" kohdistaminen

Lähetetty: 05.03.2012 09:15
Kirjoittaja Heebo

Re: "Perien" kohdistaminen

Lähetetty: 10.03.2012 12:07
Kirjoittaja Wolkkariman
Joo, kiitos linkistä mut ei ollu toi malli Kuvahaullakaan ei netistä löytyny,nyt on kolme konetta selannu läpi mut ei löydy joten taitaa olla mökkikonees se kuva.
Lidlin pikku Laservatupassista täytyy tehä semmonen itelle ainut vaan et säde lähtee päästä eikä keskeltä kuin siin hävinneeen kuvan mallis mut ei hätää tehään sit pystymalli.

Laitan sit siitä kuvan jahka saan :? valmiiks.

Re: "Perien" kohdistaminen

Lähetetty: 20.03.2012 07:46
Kirjoittaja dmn
Itse kohdistin leikkaamalla korin auki ja hitsaamalla takas kun paikka oli sopiva.. Eipä noi tehtaan sedät oo noihin mitään säätöjä jättäneetkään että pääsis niitä kohdistelemaan:

Kuva

Mutta totta puhuakseni, en ymmärrä oikein mitä tuolla saavutetaan, kyllähän se toimiva nivel siellä kardaanissa kompensoi ne kulmat jotka siihen syntyy.

Re: "Perien" kohdistaminen

Lähetetty: 20.03.2012 10:20
Kirjoittaja hege
Kardaanista tulee jurnuttava ääni jos se on huonossa asennossa. Melko yleinen vaiva jos foorumikirjoitteluja seuraa maailmalla. Van Cafen niksi tohon oli että löysää etummaisen etuperän kiinnityspultin, käy ajamassa lenkin jolloin etuperä asettuu asentoon ja sitten kiristää sen.

Re: "Perien" kohdistaminen

Lähetetty: 20.03.2012 10:29
Kirjoittaja dmn
No hitsi, laikkasinko turhaan auton kahtia :-)

Re: "Perien" kohdistaminen

Lähetetty: 20.03.2012 10:53
Kirjoittaja hege
Joo, sä teit tän nyt ihan väärin. Perien kohdistaminen ei tarkoita että otetaan kardaani kokonaan pois ja kiinnitetään etuperä suoraan vaihdelaatikon nokkaan.