Syncron tankkaus

Alue omistettuna T3 syncroilijoille. Kaikenlaista keskustelua ajamisesta ja tekniikasta, unohtamatta korottamista.
Section for syncronauts, chat of driving, technical questions and also lift
Avatar
väiski
AktiVWisti
Viestit: 234
Liittynyt: 25.02.2012 12:47

Syncron tankkaus

Viesti Kirjoittaja väiski »

Sattui olemaan sen verran rahaa, että päätin tankata dieseli syncron aivan täyteen. En muistakkaan koska viimeksi olen omaa autoa yli satasella tankannut, taisi olla markka-aikaan.
Ensimmäinen 37 litraahan menee ilman mitään vaikeuksia, mutta sen jälkeen homma muuttuu lirutteluksi, eli seuraavat 30 litraa pitää annostella kuin pikkulinnulle evästä.
Onko tähän kehitelty minkäänlaisia parannuksia?
Harrastukset hyötykäyttöön...Syncro
Avatar
hege
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 1178
Liittynyt: 17.02.2012 00:01
Paikkakunta: Espoo

Re: Syncron tankkaus

Viesti Kirjoittaja hege »

Yleensä ängen korkin tankkauspistoolin kahvan väliin ja annan mennä. Jos tankkauspaikka on kallellaan korkin suuntaan niin tuntuu viimeiset 5-10 litraa olevan hankalia.

Mun pitää kääntää pistoolin kahvaa taaksepäin ettei pistooli kokoajan napsahtele, mutta huonossakin asennossa voi tankata melko täysiä. Asemillakin on eroja, jotkut pistoolit ei tahdo tykätä syncrosta, kuulee kun kokoajan kuohuu eikä tahdo tulla mitään.
Tölkkifoorumi on kiva paikka.
Avatar
väiski
AktiVWisti
Viestit: 234
Liittynyt: 25.02.2012 12:47

Re: Syncron tankkaus

Viesti Kirjoittaja väiski »

Siis aluksi mullakin menee niin kuin tyhjää vaan, mutta kun pistooli ensimmäisen kerran katkaisee, muuttuu homma liruttamiseksi. Joskus alkuun kuvittelin ettei se tankki ole kuin jotain 50 litraa, mutta kun jaksaa pikkuhiljaa valuttaa, niin sopiihan sinne tavaraa.
Ongelma lienee alas menevä täyttöputki ja liian pieni ilmanpoisto (kaksi letkuhässäkkää tankin päällä). Tuulessa ja tuiskussa liruttaessa olen joskus suunnitellut sinne alipaineimua a´la formula 1, mutta se lienee liioittelua?
Harrastukset hyötykäyttöön...Syncro
Eicca_
Ylläpitäjä
Viestit: 3017
Liittynyt: 17.02.2012 02:47
Paikkakunta: Tuusula/Mäntsälä

Re: Syncron tankkaus

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

Olisikohan ilmaus putket tukossa? Kyllä mä oon syncroihin saanut menee naftaa ihan kahva pohjassa ja noita tossa pihassa on jokunen mitä on tullut tankattua ;)
Avatar
väiski
AktiVWisti
Viestit: 234
Liittynyt: 25.02.2012 12:47

Re: Syncron tankkaus

Viesti Kirjoittaja väiski »

Pitääkin painaa sinne paineilmaa vastakarvaan niistä pikkuletkuista, muistaakseni siellä ei mitään venttiilejä tukkeena ole. Edellisessä oli sama tauti, joten olen uskonut ja saanut kuullakkin sen olevan enempi ominaisuus?
Harrastukset hyötykäyttöön...Syncro
Eicca_
Ylläpitäjä
Viestit: 3017
Liittynyt: 17.02.2012 02:47
Paikkakunta: Tuusula/Mäntsälä

Re: Syncron tankkaus

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

Sulla on sattunut arvonnassa huono tuuri :D
Avatar
väiski
AktiVWisti
Viestit: 234
Liittynyt: 25.02.2012 12:47

Re: Syncron tankkaus

Viesti Kirjoittaja väiski »

Eicca_ kirjoitti:Sulla on sattunut arvonnassa huono tuuri :D
Kaikki on mua vastaan, syncro yksin puoltaa...
Harrastukset hyötykäyttöön...Syncro
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Syncron tankkaus

Viesti Kirjoittaja TT| »

Mulla oli vähän vaihtelevasti samaa oiretta ja arvailin syyksi juurikin noita letkuja. Pitääpä nyt telekalla ollessa irrotella ja tarkistaa letkut. Onkohan sama syynä kun tuntuu säännöllisesti korkista pissivän kylkeä märäksi.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
hege
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 1178
Liittynyt: 17.02.2012 00:01
Paikkakunta: Espoo

Re: Syncron tankkaus

Viesti Kirjoittaja hege »

Tankkasin nokka ylöspäin... Sama ongelma kuin muillakin. Viimeiset 20 litraa meni todella hitaasti. Vakiotankkauspaikalla keula on alaspäin niin ongelmia ei ole.
Tölkkifoorumi on kiva paikka.
resupekka
99:s Juhlajäsen
Viestit: 185
Liittynyt: 18.03.2012 22:44

Re: Syncron tankkaus

Viesti Kirjoittaja resupekka »

Vanha keskuslelu, mutta tekee mieli herätellä vähän. Onko kukaan tutkinut ikinä niiden Syncron tankissa olevien venttiilien mahdollista jumittamista? Löysin vaan täältä kommentin, jonka mukaan nekin voivat tukkeutua tai mennä jumiin. Siitä ainakin seuraa se ongelma, ettei ilma pääse poistumaan tankista tankatesssa.
Avatar
uno
AktiVWisti
Viestit: 326
Liittynyt: 13.06.2012 09:27
Paikkakunta: Tallinn, Muuga, Jüri

Re: Syncron tankkaus

Viesti Kirjoittaja uno »

Näin minullakin, mutta jos tankka kanisterista, sitten saa tankin täyteen :D
Avatar
SyncroVWaari
JäynäVWaari
Viestit: 1696
Liittynyt: 05.03.2012 19:52
Paikkakunta: Kanta-Häme (workshop)VWorssa

Re: Syncron tankkaus

Viesti Kirjoittaja SyncroVWaari »

TT| kirjoitti:Mulla oli vähän vaihtelevasti samaa oiretta ja arvailin syyksi juurikin noita letkuja. Pitääpä nyt telekalla ollessa irrotella ja tarkistaa letkut. Onkohan sama syynä kun tuntuu säännöllisesti korkista pissivän kylkeä märäksi.
Toi Doka on helppo tankata, tosin vasta muutaman kerran tankannut, kun kuluttaa niin vähän, mutta kylki myös märkänä. Auttaiskohan edes korkin vaihto? :roll:
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7673
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Syncron tankkaus

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Tankkasin eilen Syncron pitkästä aikaa. Vajaa 300 Km ja 40 l :(
Viimeiset 20 l meni liruttamalla.
Avatar
selvesa
Vapaaherra
Viestit: 785
Liittynyt: 21.02.2012 20:52
Paikkakunta: Kajaani

Re: Syncron tankkaus

Viesti Kirjoittaja selvesa »

T3Syncro kirjoitti:Tankkasin eilen Syncron pitkästä aikaa. Vajaa 300 Km ja 40 l :(
Viimeiset 20 l meni liruttamalla.
Suunnilleen samaa kulutusta täälläkin + se litra öljyä / 100 km. Ja ensimmäiset 25~30 litraa menee OK ja sitten alkaa liruuttaminen :shock: :?

Ihme värkki, kun pienensin syöttöä, niin tuntuu että kulku parani / ei ainakaan huonontunut :? :roll: ... liekkö loppunsa edellä ....
T3 vm. 1988, 1.9 TD aasi-seepra
T4 vm. 2002, 2.5 TDi ,ex-taxi, "matkailuauto"
FVWA:n jäsen
Avatar
AundE
Vasta alkaja
Viestit: 12
Liittynyt: 30.06.2015 22:12
Paikkakunta: Oulu

Re: Syncron tankkaus

Viesti Kirjoittaja AundE »

Syncron tankki
Syncron tankki
Syncro tankki.png (36.45 KiB) Katsottu 2387 kertaa
Eikös tämän nyt pitäisi toimia niin, että tankkauksen aikana 7 letkua pitkin pitäisi tulla ilman pois tankista, eli jos ei mene helpolla tankki täyteen, niin 7 letku on tukossa tai siellä on dieseliä (jos letku roikkuu/tekee mutkan alas jossain vaiheessa, niin sinne voi valua tankista dieseliä). Myös tankkauspaikat, joissa keula alempana hoitavat tuon 7 letkun tyhjentymisen, niissä tapauksissa, joissa se letku ihan vähän vain kiertää alempaa. Näin minä ajattelisin.

No sitten tossa päällä olevat venttiilit (1) on sitä varten, että tankista pääsee ilma pois, kun kylmä polttoaine lämpölaajenee kesällä ja toimii myös toisinpäin, eli estää alipaineen tankissa ajon aikana. Toki niistä tankkaamisen aikanakin varmasti ilmaa poistuu, mutta ovat kyllä niin pieniä letkuja, että ei paljoa ilmaa nesteen tieltä työnnä. Se, miksi siellä on ne helisevät venttiilit lienee lähinnä sitä varten, että jos auto on katollaan, niin ei valu noita letkuja pitkin nesteet ulos.

Se miksi tätä nyt pohdiskellaan, johtuu siitä, että tässä on nyt Oulussa kaksi syncroa jotka tankaa n. 30 litraa kerrallaan tankkin ja molemmista on tankit käyneet irti ja kaikki vaihdettava vaihdettu uuteen viime talvena. Itse ajattelin 7 letkun käydä vielä kerran läpi ja taidan käyttää sen samalla irtikin, vaikka tila on ahdas.
Vastaa Viestiin