Syncron tankkaus
Syncron tankkaus
Sattui olemaan sen verran rahaa, että päätin tankata dieseli syncron aivan täyteen. En muistakkaan koska viimeksi olen omaa autoa yli satasella tankannut, taisi olla markka-aikaan.
Ensimmäinen 37 litraahan menee ilman mitään vaikeuksia, mutta sen jälkeen homma muuttuu lirutteluksi, eli seuraavat 30 litraa pitää annostella kuin pikkulinnulle evästä.
Onko tähän kehitelty minkäänlaisia parannuksia?
Ensimmäinen 37 litraahan menee ilman mitään vaikeuksia, mutta sen jälkeen homma muuttuu lirutteluksi, eli seuraavat 30 litraa pitää annostella kuin pikkulinnulle evästä.
Onko tähän kehitelty minkäänlaisia parannuksia?
Harrastukset hyötykäyttöön...Syncro
Re: Syncron tankkaus
Yleensä ängen korkin tankkauspistoolin kahvan väliin ja annan mennä. Jos tankkauspaikka on kallellaan korkin suuntaan niin tuntuu viimeiset 5-10 litraa olevan hankalia.
Mun pitää kääntää pistoolin kahvaa taaksepäin ettei pistooli kokoajan napsahtele, mutta huonossakin asennossa voi tankata melko täysiä. Asemillakin on eroja, jotkut pistoolit ei tahdo tykätä syncrosta, kuulee kun kokoajan kuohuu eikä tahdo tulla mitään.
Mun pitää kääntää pistoolin kahvaa taaksepäin ettei pistooli kokoajan napsahtele, mutta huonossakin asennossa voi tankata melko täysiä. Asemillakin on eroja, jotkut pistoolit ei tahdo tykätä syncrosta, kuulee kun kokoajan kuohuu eikä tahdo tulla mitään.
Tölkkifoorumi on kiva paikka.
Re: Syncron tankkaus
Siis aluksi mullakin menee niin kuin tyhjää vaan, mutta kun pistooli ensimmäisen kerran katkaisee, muuttuu homma liruttamiseksi. Joskus alkuun kuvittelin ettei se tankki ole kuin jotain 50 litraa, mutta kun jaksaa pikkuhiljaa valuttaa, niin sopiihan sinne tavaraa.
Ongelma lienee alas menevä täyttöputki ja liian pieni ilmanpoisto (kaksi letkuhässäkkää tankin päällä). Tuulessa ja tuiskussa liruttaessa olen joskus suunnitellut sinne alipaineimua a´la formula 1, mutta se lienee liioittelua?
Ongelma lienee alas menevä täyttöputki ja liian pieni ilmanpoisto (kaksi letkuhässäkkää tankin päällä). Tuulessa ja tuiskussa liruttaessa olen joskus suunnitellut sinne alipaineimua a´la formula 1, mutta se lienee liioittelua?
Harrastukset hyötykäyttöön...Syncro
Re: Syncron tankkaus
Olisikohan ilmaus putket tukossa? Kyllä mä oon syncroihin saanut menee naftaa ihan kahva pohjassa ja noita tossa pihassa on jokunen mitä on tullut tankattua
Re: Syncron tankkaus
Pitääkin painaa sinne paineilmaa vastakarvaan niistä pikkuletkuista, muistaakseni siellä ei mitään venttiilejä tukkeena ole. Edellisessä oli sama tauti, joten olen uskonut ja saanut kuullakkin sen olevan enempi ominaisuus?
Harrastukset hyötykäyttöön...Syncro
Re: Syncron tankkaus
Sulla on sattunut arvonnassa huono tuuri
Re: Syncron tankkaus
Kaikki on mua vastaan, syncro yksin puoltaa...Eicca_ kirjoitti:Sulla on sattunut arvonnassa huono tuuri
Harrastukset hyötykäyttöön...Syncro
Re: Syncron tankkaus
Mulla oli vähän vaihtelevasti samaa oiretta ja arvailin syyksi juurikin noita letkuja. Pitääpä nyt telekalla ollessa irrotella ja tarkistaa letkut. Onkohan sama syynä kun tuntuu säännöllisesti korkista pissivän kylkeä märäksi.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Syncron tankkaus
Tankkasin nokka ylöspäin... Sama ongelma kuin muillakin. Viimeiset 20 litraa meni todella hitaasti. Vakiotankkauspaikalla keula on alaspäin niin ongelmia ei ole.
Tölkkifoorumi on kiva paikka.
Re: Syncron tankkaus
Vanha keskuslelu, mutta tekee mieli herätellä vähän. Onko kukaan tutkinut ikinä niiden Syncron tankissa olevien venttiilien mahdollista jumittamista? Löysin vaan täältä kommentin, jonka mukaan nekin voivat tukkeutua tai mennä jumiin. Siitä ainakin seuraa se ongelma, ettei ilma pääse poistumaan tankista tankatesssa.
Re: Syncron tankkaus
Näin minullakin, mutta jos tankka kanisterista, sitten saa tankin täyteen
- SyncroVWaari
- JäynäVWaari
- Viestit: 1696
- Liittynyt: 05.03.2012 19:52
- Paikkakunta: Kanta-Häme (workshop)VWorssa
Re: Syncron tankkaus
Toi Doka on helppo tankata, tosin vasta muutaman kerran tankannut, kun kuluttaa niin vähän, mutta kylki myös märkänä. Auttaiskohan edes korkin vaihto?TT| kirjoitti:Mulla oli vähän vaihtelevasti samaa oiretta ja arvailin syyksi juurikin noita letkuja. Pitääpä nyt telekalla ollessa irrotella ja tarkistaa letkut. Onkohan sama syynä kun tuntuu säännöllisesti korkista pissivän kylkeä märäksi.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7680
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Syncron tankkaus
Tankkasin eilen Syncron pitkästä aikaa. Vajaa 300 Km ja 40 l
Viimeiset 20 l meni liruttamalla.
Viimeiset 20 l meni liruttamalla.
Re: Syncron tankkaus
Suunnilleen samaa kulutusta täälläkin + se litra öljyä / 100 km. Ja ensimmäiset 25~30 litraa menee OK ja sitten alkaa liruuttaminenT3Syncro kirjoitti:Tankkasin eilen Syncron pitkästä aikaa. Vajaa 300 Km ja 40 l
Viimeiset 20 l meni liruttamalla.
Ihme värkki, kun pienensin syöttöä, niin tuntuu että kulku parani / ei ainakaan huonontunut ... liekkö loppunsa edellä ....
T3 vm. 1988, 1.9 TD aasi-seepra
T4 vm. 2002, 2.5 TDi ,ex-taxi, "matkailuauto"
FVWA:n jäsen
T4 vm. 2002, 2.5 TDi ,ex-taxi, "matkailuauto"
FVWA:n jäsen
Re: Syncron tankkaus
No sitten tossa päällä olevat venttiilit (1) on sitä varten, että tankista pääsee ilma pois, kun kylmä polttoaine lämpölaajenee kesällä ja toimii myös toisinpäin, eli estää alipaineen tankissa ajon aikana. Toki niistä tankkaamisen aikanakin varmasti ilmaa poistuu, mutta ovat kyllä niin pieniä letkuja, että ei paljoa ilmaa nesteen tieltä työnnä. Se, miksi siellä on ne helisevät venttiilit lienee lähinnä sitä varten, että jos auto on katollaan, niin ei valu noita letkuja pitkin nesteet ulos.
Se miksi tätä nyt pohdiskellaan, johtuu siitä, että tässä on nyt Oulussa kaksi syncroa jotka tankaa n. 30 litraa kerrallaan tankkin ja molemmista on tankit käyneet irti ja kaikki vaihdettava vaihdettu uuteen viime talvena. Itse ajattelin 7 letkun käydä vielä kerran läpi ja taidan käyttää sen samalla irtikin, vaikka tila on ahdas.