Syncron korotus ja rengas keskustelu.
Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.
Mä en näistä hirveesti tiedä, eikä mitään voi hirveen hyvin perustella. Mun mielestä ei juurikaan vaikuta tilanteeseen koska palloniveltä ei voi tukea paremmin, mutta on totta että näyttäisi silloin fiksummalta.
Yhden valmistajan olen nähnyt joka tukee tuon spacerin ylätukivarteen, mutta en muista kuka se oli. Jos spacerin haluaa tukea tukivarteen niin se pitää jollakin tavalla kiinnittää tukivarteen. Kuvia toteutuksesta löytyy ig-syncro16 sivustolta ihan lopusta: http://www.ig-syncro16.de/wiki/Datei:Ad ... ben_01.JPG
Komppaan Vilduria. Yläpallonivel ei ole ainakaan niissä missä olen niitä vaihtanut muulla tavoin tuettu ylätukivarteen kuin kahdella pultilla. Jos pulttiliitos pettää niin yläpallonivel irtoaa tukivarresta.
Yhden valmistajan olen nähnyt joka tukee tuon spacerin ylätukivarteen, mutta en muista kuka se oli. Jos spacerin haluaa tukea tukivarteen niin se pitää jollakin tavalla kiinnittää tukivarteen. Kuvia toteutuksesta löytyy ig-syncro16 sivustolta ihan lopusta: http://www.ig-syncro16.de/wiki/Datei:Ad ... ben_01.JPG
Komppaan Vilduria. Yläpallonivel ei ole ainakaan niissä missä olen niitä vaihtanut muulla tavoin tuettu ylätukivarteen kuin kahdella pultilla. Jos pulttiliitos pettää niin yläpallonivel irtoaa tukivarresta.
Tölkkifoorumi on kiva paikka.
Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.
Ja taisipa mulla olla tollaset kiinni Porissakin. Mulla niissä on ne kuraa keräävät reiät päällä.
http://www.youtube.com/watch?v=uB5zjlhARmA ja http://www.youtube.com/watch?v=VMQrM_X5UlY ja http://www.youtube.com/watch?v=aixnVi1pFDg
http://www.youtube.com/watch?v=uB5zjlhARmA ja http://www.youtube.com/watch?v=VMQrM_X5UlY ja http://www.youtube.com/watch?v=aixnVi1pFDg
Tölkkifoorumi on kiva paikka.
Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.
Mulla on jetassa kestäny tän kesän rynkytykset ton malliset alapallo spacerit http://i53.tinypic.com/2q1ar7p.jpg
Ihan tavan 10.9 vahvuuden pulteilla kii jne.
Ihan tavan 10.9 vahvuuden pulteilla kii jne.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7681
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.
Eihän noi voi olla hyvät tai edes maan parhaat, eihän ne ole ammattilaisten suunnittelematkaan, mutta kelpaavat minulle ja varmasti monille muillekkin harrastushenkisesti autoaan parantaleville, joille kelpaa 40 mm korotuspalat (kaikki osat saman 40 mm).
Koitin udella paljonko ne ammattilaisten suunnittelemat 22 mm ja 35 mm sarjat korottavat Syncroa, mutta en ole saanut vastausta, ilmeisesti ei kukaan ole ehtinyt vielä laskea vipusuhteita?
Meinasin harkita nimittäin taka-akselille matalampaa korotusta, mutta taidan pitää nykyiset, vaikka peräpää onkin korkeammalla kuin keula (oli silleen ennen korotustakin).
Koitin udella paljonko ne ammattilaisten suunnittelemat 22 mm ja 35 mm sarjat korottavat Syncroa, mutta en ole saanut vastausta, ilmeisesti ei kukaan ole ehtinyt vielä laskea vipusuhteita?
Meinasin harkita nimittäin taka-akselille matalampaa korotusta, mutta taidan pitää nykyiset, vaikka peräpää onkin korkeammalla kuin keula (oli silleen ennen korotustakin).
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7681
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.
Asennusohjeet korotussarjan kotiasentamiseen:
Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.
22 hour to lift off
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7681
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.
Sittenkö on "tullut uunista ulos"?
Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.
suattaaha tuo ollanna tai suattaapi olla olemattakkii... tiää häntä tai suatampa tiätääkkin
Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.
Sittenkö on korotettu niin paljon että alusta ja kori ei enää kohtaaEicca_ kirjoitti:22 hour to lift off
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.
W203-mallin eli C-luokan Mersun peltivannesetti 5x112
6X15 ET 31.
Eikös nämä ole sopivat syncroon esim 235/75-15 kumilla?
vai pitääkö olle 7" leveä vanne?
6X15 ET 31.
Eikös nämä ole sopivat syncroon esim 235/75-15 kumilla?
vai pitääkö olle 7" leveä vanne?
Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.
Kyllä tuo 6" riittää mainiosti, ja kuulostaa hyvälle vanteelle, pitäisi kaiken järjen mukaan olla pultinreiätkin riittävän isot.Moose kirjoitti:W203-mallin eli C-luokan Mersun peltivannesetti 5x112
6X15 ET 31.
Eikös nämä ole sopivat syncroon esim 235/75-15 kumilla?
vai pitääkö olle 7" leveä vanne?
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.
Onko sulla hajonnut?dmn kirjoitti:Toivottavasti tuossa yläpallon spacerissa on tapahtunut tuotekehitystä, niin että se ei tyhjää täynnä..
Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.
Sopii tosi hyvin, mulla on just noi samat vanteet. 31" renkaat, takana mulla on noin 5mm spaceri, mutta mahdu myös ilman.Moose kirjoitti:W203-mallin eli C-luokan Mersun peltivannesetti 5x112
6X15 ET 31.
Eikös nämä ole sopivat syncroon esim 235/75-15 kumilla?
vai pitääkö olle 7" leveä vanne?
Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.
TT| kirjoitti:Kyllä tuo 6" riittää mainiosti, ja kuulostaa hyvälle vanteelle, pitäisi kaiken järjen mukaan olla pultinreiätkin riittävän isot.Moose kirjoitti:W203-mallin eli C-luokan Mersun peltivannesetti 5x112
6X15 ET 31.
Eikös nämä ole sopivat syncroon esim 235/75-15 kumilla?
vai pitääkö olle 7" leveä vanne?
Mikäs se pultinreiän koko pitää olla?
ET 35 tai pienenpi
66.6 keskireiällä
pultireiän koko ?
15" 5x112
Muita muistettavia vanteen osto mielessä?
Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.
14mm pultit on tölkissä ja isossa osassa mersuja, mutta joissakin mersuissa nettitiedon mukaan myös 12mm pulteilla. Ainakin nuo ET33 ja ET31 16" MB vanteet on olleet 14mm sopivilla koloilla.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.
Mä olen poraillut ihan akkukoneella noihin aluvanteisiin reiät isommiksi jos ovat olleet 12m pultille (eli 12,5-13m) 14,5mm on melko hyvä koko jos joutuu isontaa.
Syncroon isommat vanteet, mahtuuko?
Tarjolla olisi kiinnostavat 7J15 vanteet, et35. Mahtuuko nuo syncron alle pyörimään lainkaan ja jos mahtuu niin minkälaisilla renkailla? Meneekö esim. 235 karkeammalla kuviolla? Itsellä ei ole tällä hetkellä kiinnostusta alkaa tekemään kummempia muutoksia runkoon tai asentaa spacereita ja vaihtaa pultteja pidempiin. Onko kokemuksia moisesta yhdistelmästä?
Tuon taulukon mukaan on edessä ihan rajoilla, taakse mahtuu ilmeisen helposti:
http://homepage.ntlworld.com/michaeltyl ... t_Data.htm
Tuon taulukon mukaan on edessä ihan rajoilla, taakse mahtuu ilmeisen helposti:
http://homepage.ntlworld.com/michaeltyl ... t_Data.htm
Viimeksi muokannut AT5nok, 21.11.2012 11:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Yhdistetty tähän viestiketjuun, jotta tieto pysyy kasassa
Syy: Yhdistetty tähän viestiketjuun, jotta tieto pysyy kasassa
Re: Syncroon isommat vanteet, mahtuuko?
Riippuu täysin renkaasta, normaali 235/75-15 menee hyvin. Oletan että olet niitä 14" syncroon sovittamassa, joten ne etukaarien muovilipareet joutuu todnäk potkimaan pois. Pinnatut renkaat, esim Insa, on reilusti normaalia korkeammat ja niille joutuu tuossakin koossa tekemään tilaa.
http://www.tolkkifoorumi.com/phpBB3/vie ... ?f=39&t=49 täällä paljonkin asiaa.
http://www.tolkkifoorumi.com/phpBB3/vie ... ?f=39&t=49 täällä paljonkin asiaa.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Syncroon isommat vanteet, mahtuuko?
Mulla 7J15 ET32 vanteet ja on edessä sisäpuolelta todella lähellä jo ilman rengastakin, et 35 todennäköisesti ottaisi kiinni olkatukeen/ylätukivarteen. Tosin minulla on 2wd, en tiedä miten syncrossa.
Melko useassa tapauksessa joutuu niitä pultteja ostaa pidempiä sekä eteen että taakse ja eteen voi olla että joutuu 5mm bilteman spaceritkin panostaa tommosella ET:llä.
Melko useassa tapauksessa joutuu niitä pultteja ostaa pidempiä sekä eteen että taakse ja eteen voi olla että joutuu 5mm bilteman spaceritkin panostaa tommosella ET:llä.