Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Alue omistettuna T3 syncroilijoille. Kaikenlaista keskustelua ajamisesta ja tekniikasta, unohtamatta korottamista.
Section for syncronauts, chat of driving, technical questions and also lift

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

ViestiKirjoittaja keikaloine » 31.05.2018 13:50

Kyllä tässä on saanut jo niin turhanpäiväisen pilkun nussimisen takia rampata millon kulmien säädössä ja millon konttorilla että vien vaikka väkisin loppuun.
Seuraavaksi tällä ja jos ei ala kelvata niin käyn polttamassa koko paskan. Kuva
Avatar
keikaloine
Vakiintunut käyttäjä
 
Viestit: 162
Liittynyt: 12.08.2015 21:02

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

ViestiKirjoittaja Joker » 31.05.2018 15:06

Oikea asenne, laita niille jauhot kurkkuun!
Joker
AktiVWisti
 
Viestit: 533
Liittynyt: 28.02.2012 12:44

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

ViestiKirjoittaja keikaloine » 11.06.2018 11:30

Tais se nyt mennä kun ei oo kukaan enää perään soitellu.
Avatar
keikaloine
Vakiintunut käyttäjä
 
Viestit: 162
Liittynyt: 12.08.2015 21:02

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

ViestiKirjoittaja Ilmari » 14.12.2018 01:33

Varmaan jo monet kerrat tässä(kin) ketjussa käsitelty, mutta sen verran pitkä ketju etten jaksa kokonaan selata läpi. Eli: mikä on suurin 15" rengaskoko joka mahtuu 14" syncroon ilman alusta/korimuutoksia? Ja ilman pelkoa että johonkin (ei maahan mutta koriin, tukivarteen tms) tarraa kiinni jossain erityistilanteessa. Vanteeksi ilmeisesti joku ET25 6,5-7" -levyinen mersun vanne.
Avatar
Ilmari
Vakiintunut käyttäjä
 
Viestit: 82
Liittynyt: 23.10.2018 13:05
Paikkakunta: Joensuu

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

ViestiKirjoittaja AT5nok » 14.12.2018 02:23

31" & pinnatut 235/75R15 on sopinut yleensä, joidenkin rengas-/vanneyhdistelmien kanssa on pitänyt siloitella takatukivarren kaaren saumaa. Edessä saattaa lokasuojan alareunat kaivata avarrusta. 235/75R15 on suurin sallittu 15" renkas N1/M1 luokan 14" Tölkkiin, M1G sallii 25 mm korkeamman.
Kannattaa kuitenkin lukea koko ketju, siellä on paljon faktaa asiasta.

Pienen ET:n vanteiden kanssa saattaa takana tulla ongelmaksi liukuovi.
http://www.facebook.com/VWT3Syncro
Avatar
AT5nok
Moderaattori
 
Viestit: 7356
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

ViestiKirjoittaja Ilmari » 14.12.2018 11:56

AT5nok kirjoitti:31" & pinnatut 235/75R15 on sopinut yleensä, joidenkin rengas-/vanneyhdistelmien kanssa on pitänyt siloitella takatukivarren kaaren saumaa. Edessä saattaa lokasuojan alareunat kaivata avarrusta.

Varmaan pienemmätkin riittäis, tyyliin 215/75R15 tai niillä main.

235/75R15 on suurin sallittu 15" renkas N1/M1 luokan 14" Tölkkiin, M1G sallii 25 mm korkeamman. Pienen ET:n vanteiden kanssa saattaa takana tulla ongelmaksi liukuovi.

M1G tuo minun Syöksysämpylä on. Liukuoven pitäisi kyllä niin ikään olla käytettävissä. Onko tuo ET25 ok vielä 215 leveillä renkailla, vai pitäisikö ylipäätään olla suurempi? Aloitsviestien avulla ymmärsin suurin piirtein mitä tuo ET meinaa, mutta hahmotuskyky ei riitä kertomaan että miten ET:tä pitäisi muuttaaa kun rengasta/vannetta leventää. Tai mistä suunnasta se tila ekana loppuu.

[...]
Kannattaa kuitenkin lukea koko ketju, siellä on paljon faktaa asiasta.

Taisin mie itse asiassa joskus lukeakin mutta aika 16" renkaisiin painottuvaa oli monen kysymykset ja keskustelu.
Avatar
Ilmari
Vakiintunut käyttäjä
 
Viestit: 82
Liittynyt: 23.10.2018 13:05
Paikkakunta: Joensuu

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

ViestiKirjoittaja jolkkon » 14.12.2018 13:15

Mulla on kesäkumeina 215/75 R 15. Käy minulta rengas vanteineen lainaan ja sovittele itseksesi.

jani
T2b '73 bussi, Kupla '72, Doppeli TDI '84
Avatar
jolkkon
AktiVWisti
 
Viestit: 398
Liittynyt: 19.06.2012 17:19
Paikkakunta: Joensuu DWL

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

ViestiKirjoittaja TT| » 14.12.2018 13:28

Suurin ilman muutoksia varmasti menevä rengas on 225/75-15, ET ei niin kranttu noin pienelle ET37-ET25 käy. Eli tuo suunnittelemasi 215/75-15 menee hyvin. Eikä ole ongelmia liukuoven kanssa.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
TT|
Swapman
 
Viestit: 6389
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

ViestiKirjoittaja Joker » 14.12.2018 20:28

30x9.5 BFG MT ja ET25 mersun vanne - matkaa liukuoveen muutama milli.
Joker
AktiVWisti
 
Viestit: 533
Liittynyt: 28.02.2012 12:44

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

ViestiKirjoittaja Ilmari » 14.12.2018 21:13

Kiitoksia. Miulla on hyvin pintaa sekä kesä- että talvinakeissa, niin ei ole sikäli kiirettä rengaskaupoille. Mutta tokihan sitä vähän isompaa rengasta tekisi mieli :D Niin vois alkaa seurailemaan jos käytettynä tulisi jotain sopivaa vastaan. Ja Jani, mie luulen että en sovittelemalla paljoa viisastu :D
Avatar
Ilmari
Vakiintunut käyttäjä
 
Viestit: 82
Liittynyt: 23.10.2018 13:05
Paikkakunta: Joensuu

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

ViestiKirjoittaja keikaloine » 13.04.2019 14:56

vanteet 15x8 et25 renkaat 235/75. Ei mahtunut liukuovi enää aukeamaan ilman muokkaamista. Isompi et-luku niin ois mahtunu.

Kuva
Avatar
keikaloine
Vakiintunut käyttäjä
 
Viestit: 162
Liittynyt: 12.08.2015 21:02

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

ViestiKirjoittaja Joker » 14.04.2019 03:14

15x7 ET25 ja 30x9.5 = väliin mahtuu n. 2mm. Eli vanteen leveys vaikuttaa myös, tuuman kapeammalla isompi rengas OK
Joker
AktiVWisti
 
Viestit: 533
Liittynyt: 28.02.2012 12:44

Edellinen

Paluu Syncro

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa

cron