Nopeusmittarin välitys

Alue omistettuna T3 syncroilijoille. Kaikenlaista keskustelua ajamisesta ja tekniikasta, unohtamatta korottamista.
Section for syncronauts, chat of driving, technical questions and also lift
toivo
Vasta alkaja
Viestit: 13
Liittynyt: 09.05.2016 13:39

Nopeusmittarin välitys

Viesti Kirjoittaja toivo »

Minulla on 1,6 TD syncro vm 1989. 14” *185/80 levyiset renkaat. Mittari näyttää n 15 km/h liikaa kahdeksassakympissä. Löytyykö vaihdelaatikon puolelle ns välityksen muuttajaa, jotta saisi mittarin näyttämään oikein.
Osku
AktiVWisti
Viestit: 1939
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: Nopeusmittarin välitys

Viesti Kirjoittaja Osku »

Normaali virhe syncrolle mulla on 205/80/14 virhe noin 10km ja 215/80/14 virhe noin 7km
Brickwerks my vakio välitys rattaita etu perään ja Ralli trippejä asentavilla puljuilla löytyy varmaan rattaat jos sillä väli vaihteella haluaa korjata.
Vois varmaan myös printat Kalibroidun taulun mittarin sisään itse miettiny myös sitä vaihtoehtoa. Varsinkn sen jälkeen kun olen jaksanut kasata uuden yli pitkillä välityksillä olevan laatikon.
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3083
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: Nopeusmittarin välitys

Viesti Kirjoittaja dmn »

Vaihdelaatikon tai etuperän sisällä on kyllä saatavilla eri rengas/perävälitykselle rattaita, saatavuus ja hinta voi olla kovat, kuten myös vaihtamiseen tarvittava työmäärä. Sulla saattaa nyt olla 14" bensakoneen rataspari dieselin perävälityksenä?

Rohkeimmat vissiin ihan siirtää neulaa mittaristosta akseliin nähden, tai voihan sitä printata vaikka uuden taustan mittaristoonkin..
< 15kWh/100km
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Nopeusmittarin välitys

Viesti Kirjoittaja TT| »

Tai sitten vaan laittaa järkevän kokoiset renkaat, joilla mittari näyttää oikein.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Osku
AktiVWisti
Viestit: 1939
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: Nopeusmittarin välitys

Viesti Kirjoittaja Osku »

Se rengas koon muuttaminen riittävän suureksi vaati kyllä muutakin koska ilman että tekee tilaa ei riittävän isoja saa paikalleen.
Avatar
Caramelli
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 104
Liittynyt: 05.10.2015 19:13

Re: Nopeusmittarin välitys

Viesti Kirjoittaja Caramelli »

235/75R15 renkaat menee ilman muutoksia alle ja pystyy katsastuksenkin suorittamaan näillä.

Mittarivirhe tällöin lähtötilanteeseen -13 joten aika tarkaksi saa rengastuksella, tässä tapauksessa.
Osku
AktiVWisti
Viestit: 1939
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: Nopeusmittarin välitys

Viesti Kirjoittaja Osku »

Ainakin mustat muovi nurkat saa poistaa mulla on ALH vakio ja siinä on muoviläpät ja Sisä loksut Voi sanoa että ilman että poistat jotain niin ei mene. 215/80/14 on maksimi edessä muuten iskee montuissa mutkassa reunaan. Jos korotat et huomaa tuota mutta vakiona huomaat. Jos jättä sisä loksun pois niin tulee 5mm lisää halkasiaan ja nurkan pois jättämällä varmaan 1cm. Säde ero on noilla 215/80/14 vs 235/75/15 on n.14mm
Avatar
Caramelli
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 104
Liittynyt: 05.10.2015 19:13

Re: Nopeusmittarin välitys

Viesti Kirjoittaja Caramelli »

Caramelli kirjoitti:235/75R15 renkaat menee ilman muutoksia alle ja pystyy katsastuksenkin suorittamaan näillä.

Mittarivirhe tällöin lähtötilanteeseen -13 joten aika tarkaksi saa rengastuksella, tässä tapauksessa.
Itellä ei ainakaan ota mihinkään kiinni, sisään joustossakaan.. Tosin niistä mustista org. lärpäkkeistä en osaa sanoa, kun ne poistin ensimmäisenä, itellä siis alkuperäinen alusta ja sisälokasuojat paikallaan ja tuo yllä mainitty rengaskoko kesä- ja talvirenkaissa.
toivo
Vasta alkaja
Viestit: 13
Liittynyt: 09.05.2016 13:39

Re: Nopeusmittarin välitys

Viesti Kirjoittaja toivo »

Kiitos neuvoista
Vastaa Viestiin