Tasauspyörästön lukot

Alue omistettuna T3 syncroilijoille. Kaikenlaista keskustelua ajamisesta ja tekniikasta, unohtamatta korottamista.
Section for syncronauts, chat of driving, technical questions and also lift

Re: Tasauspyörästön lukot

ViestiKirjoittaja Hanttapuli » 11.01.2019 12:50

Juu.
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
T3 vm. 1980. Type 4 -projekti.
FVWA:n jäsen 10/2013.
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
 
Viestit: 2483
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: Tasauspyörästön lukot

ViestiKirjoittaja Ilmari » 11.01.2019 21:35

Joku vihmerämpi osaa varmaan kertoa että miksi noita kutsutaan kelloiksi :D Mutta joo, tänään tutkailin noita lukkoja ja sain selville seuraavaa:

1. Decoupler toimii ongelmitta
2. Olin jossain vaiheessa irrottanut lukkojen kytkentäpaneelin ja sittemmin kasannut sen päin vittua (se etulukon käännettävä osa vika-asennossa jolloin vipu ei tule tarpeeksi ulos). Nyt kasasin uudelleen ja oikein, ja sen jälkeen on etulukko toiminut ongelmitta.
3. Takalukko kiukuttelee. Tänään yhdellä parkkipaikalla kun ajelin rinkiä niin sain useamman kerran lukkiutumaan ja irrottamaan ongelmitta, sitten 20km maantieajon jälkeen en enää kertaakaan.
4. Mittailin niitä alipaineita. Suoraan siitä alipaineletkun T-haarasta mitattuna tulee juurikin se 0,5bar. Takalukon kellolle tulevasta letkusta oli sitten vain 0,3bar. Eli ilmeisesti painetta katoaa jonnekin, tai ei alun alkaenkaan kehity tarpeeksi. Mistä nuo letkut (sininen ja valkoinen) yleensä kiertää, kellolta ohjauspaneelille? Eikös se alipainesäiliöltä mene ohjauspaneelille ja ohjauspaneelilta takaisin kelloille? Kellolta häviää jonnekin vaihdelaatikon päälle ja sen jälkeen ei näköhavaintoja. Takalukon kytkimeltä en hoksannut alipainetta mitata. Mutta kun moottori ei ole käynnissä ja vetelee lukkojen vivuista, niin vikinää kuuluu sekä jostain ohjauspaneelin takaa että auton alta, liekö alipainetankki vai kello. Sen alipainetankille tulevassa letkussa olevan venttiilinkin puhdistin ja testasin toimivaksi asentamalla aluksi tietenkin väärin päin :D
Avatar
Ilmari
Vakiintunut käyttäjä
 
Viestit: 82
Liittynyt: 23.10.2018 13:05
Paikkakunta: Joensuu

Re: Tasauspyörästön lukot

ViestiKirjoittaja Ilmari » 16.01.2019 01:34

Vaihtelevasti toimii tuo takalukko. Koetin pari päivää sitten purkaa sen takalukon kellon, mutta loppui työkalut kesken ja jäi purkamatta. Laitoin sitten vaan reilusti WD40 haitarikumin välistä sisään. Ei varmaan mennyt paljonkaan tuosta wd40:sta oikeaan osoitteeseen, mutta hyvin on sen jälkeen taas pelannut takalukko. Mutta näyttää että etu- ja takalukko ei helpolla mene yhtä aikaa päälle, mikä johtunee sitten alipaineen puutteesta? Mutta olkoon nyt noin toistaiseksi, joskus paremmilla työkaluilla uudelleen tuon kimppuun.
Avatar
Ilmari
Vakiintunut käyttäjä
 
Viestit: 82
Liittynyt: 23.10.2018 13:05
Paikkakunta: Joensuu

Re: Tasauspyörästön lukot

ViestiKirjoittaja Joker » 16.01.2019 13:14

Lukon rajakytkimen kun kiertää irti, menee liukaste paremmin perille siitä reiästä. Toki tämä ei korjaa vikaa, jos alipaineet katoaa kellolta.
Joker
AktiVWisti
 
Viestit: 533
Liittynyt: 28.02.2012 12:44

Edellinen

Paluu Syncro

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa