Tasauspyörästön lukot
Tasauspyörästön lukot
Moi. Etu eikä takalukko mene päälle, oon herkistelly tapit kyllä liikkumaan kunnolla mutta ei toimi, paitsi takalukko toimi mystisesti parituntia. Vaikuttaako se pienitakaisku venttiili siellä alipaine säiliön vieressä jotenkin? Siitä kuuluu auton sammutettua ininää eli onko jumissa vai onko normaalia. Kaikki putket sun muut vaikuttaisi ehjille, millä ootte vuotoja etsinyt? kellot liikkuu kyllä imemällä. Ainiin etulukon kellosta kyllä ilmeisti pätkä pois mutta siinä on se sokka paikallaan mikä pitää sen kellon tapin paikallaan siinä lukkojen kytkentä tapissa eli ei pitäisi vaikuttaa?
Re: Tasauspyörästön lukot
Alipainemittari biltemasta esim. Sillä vaan haarukoimaan vuotokohtaa .
< 15kWh/100km
- beretta
- Tölkkitohtori
- Viestit: 666
- Liittynyt: 21.02.2012 16:53
- Paikkakunta: Beretta´s T3 Ranch Oulun seutu
- Viesti:
Re: Tasauspyörästön lukot
Huuhtele se "inisevä"pieni venttiili wd-40 sprayllä että se alkaa toppaamaan vain toiseen suuntaan,ja asenna se oikein päin.Minun kamppeessa juuri se venttiili oli syynä toimimattomuuteen ja se "inisi"just kertomallasi tavalla Tarkista myös ne kumiset liitokset ettei niissä ole halkeamia,ne yleensä aiheuttaa myös ne vuodot
-86 Transporter 1.9mtdi syncro"ponsse"
-89 Caravelle 1.6td oettinger "kapo the kampperi
-01 Golf 1.6sr
-85 caravelle 1.6td
-89 lada Niva Sergei Iwanowitch 1.6 powered by weber 2x28
-89 Caravelle 1.6td oettinger "kapo the kampperi
-01 Golf 1.6sr
-85 caravelle 1.6td
-89 lada Niva Sergei Iwanowitch 1.6 powered by weber 2x28
Re: Tasauspyörästön lukot
No se venttiilihän oli ihan jumissa ja paskaa tuli pihalle sekä vinkuna loppui. Mutta nyt ei toimi vieläkään, nyt kyllä kuuluu suhahdus kun vetää takalukon napista. Letkuja kun ottaa irti niin ei se alipaine ainakan kovin tehokkaasti sormeen ota kii kuuluuko tuolla olla kuinka kova alipaine? Alipaine pumpub pohjalla lillui öljyä, onko normaalia?
Re: Tasauspyörästön lukot
Oikein hyvällä alipainepumpulla voi olla jopa ~800mbar alipainetta, 450-500 riittää kyllä toimintaan. Jos sen alle, niin kannattaa jo jarrujenkin kannalta fiksailla alipainepuoli.tölkkki kirjoitti:No se venttiilihän oli ihan jumissa ja paskaa tuli pihalle sekä vinkuna loppui. Mutta nyt ei toimi vieläkään, nyt kyllä kuuluu suhahdus kun vetää takalukon napista. Letkuja kun ottaa irti niin ei se alipaine ainakan kovin tehokkaasti sormeen ota kii kuuluuko tuolla olla kuinka kova alipaine? Alipaine pumpub pohjalla lillui öljyä, onko normaalia?
< 15kWh/100km
Re: Tasauspyörästön lukot
Nyt toimii takalukko kun vaihto letkujen paikat:D . etulukolle ei tunnu tulevan alipainetta, edes hytin venttiilille asti kun ei kuulu mitään ääntä kun siitä vetää. Vaikka kello irrallaan vetää napista niin ei tapahdu mitään kellossa. Ehotuksia?
http://www.gowesty.com/images/cms/sized ... System.jpg miten ees on mahollista että takalukkojen nappi suhisee kun painaa alas eli lukot päälle ja etulukkojen napista ei kuulu mitään eikä tapahdu mitään. Yks sama putki tulee tonne mistä se vaan haaraantuu molemmille napeille ??
http://www.gowesty.com/images/cms/sized ... System.jpg miten ees on mahollista että takalukkojen nappi suhisee kun painaa alas eli lukot päälle ja etulukkojen napista ei kuulu mitään eikä tapahdu mitään. Yks sama putki tulee tonne mistä se vaan haaraantuu molemmille napeille ??
Re: Tasauspyörästön lukot
Siellä kojelaudan nuppien luona on varmaan joku liitos irti tai joku paikka halki. Ei pitäisi suhinoita kuulua.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Tasauspyörästön lukot
Nyt toimii kaikkilukot. Etulukkoa vaan piti enemmän herkistellä. Liikkuu ihan nätisti runkkaamalla mutta hyvin äkkii tuntuu jäävän takereltelaan. Päälle menee hyvin ja yleensä myös tulee poiskin mutta välillä saa ajaa reilun kilometrin että se lähte pois.
Re: Tasauspyörästön lukot
Niin ja ne irrottaa vasta kun käpälistä katoaa jännitys. Eli jos ajat kokoajan samaan suuntaan kaartuvalla tiellä tai täysin suoraan se pysyy päällä kunnes kaarat hieman siihen suuntaan mihin jännitykset kevenee. Tämä siis ominaisuus ei vika.
Re: Tasauspyörästön lukot
Nyt on tullu todettua että eihän noi toimi kyllä sinne päinkään kun enemmän päässy käyttämään. Takalukko ei kytkeydy erikseen suosiolla. Kytkeytyy yleensä melko nopeasti kun vetää myös etulukon päälle. Eli etulukko päälle niin ensin kytkee takalukon ja hetkenpäästä vasta etulukon. Etulukko ei meinaa millään mennä pois päältä mutta takalukko menee.
Mihin tämmönen vika viittaa?
Mihin tämmönen vika viittaa?
Re: Tasauspyörästön lukot
En nyt tiedä miten se voi olla niin, mutta kuulostais jotenkin siltä että letkut on menny ristiin sielä edessä nuppien luona.
Toimiko ne koskaan oikein vai tuliko sulle toimimattomana. Jos toimi onko mahdollista että mennyt ristiin? Jos tuli toimimattomana niin sit sitä on joku ehkä yrittäny "korjata" ja seonnut letkuissa.
Toimiko ne koskaan oikein vai tuliko sulle toimimattomana. Jos toimi onko mahdollista että mennyt ristiin? Jos tuli toimimattomana niin sit sitä on joku ehkä yrittäny "korjata" ja seonnut letkuissa.
Re: Tasauspyörästön lukot
Tarkista miten nupeille tuleva alipaine ja lähtevät linjat lukoille on kytketty? Veikkaan että jollain tapaa sarjassa on nyt linjat. Oikeasti sama moottorin tuottama alipaine jaetaan nupeilla molemmille ja erilliset linjat lähtee eteen ja taakse.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Tasauspyörästön lukot
Toimimattomana tuli ja osa letkuista oli irrallaan. Etulukon tappi oli niin jumissa että piti ottaa etuperä irti ja naputella tappi pois vasaralla.
Siis kerroin ehkä vähän sekavasti. Nyt pitäis olla letkut kyllä oikein, lukot kytkeytyy oikein päälle ja pois mutta hitaasti, jos takalukon kytkee päälle niin ei meinaa kytkeytyä mutta saattaa se parin minuutin sisään kytkeytyä mutta sitkun vetäisee etulukon MYÖS päälle niin se avittaa sen takalukon kytkeytymään. Oon nyt tehnykkin niin että oon takalukkoa päälle laittaessa eka vetäny takalukon napin ylös ja sit etulukon nappia käyttäny ylhäällä sen verra että kytkee takalukon ja sit äkkiä etulukon nappi alas nii ei kerkee kytkeytä etulukko päälle
Alkaa tuntuu aika uskomattomalle noi lukot. Eilen ajoin etulukko päällä parhaillaan 5min kun ei menny pois päältä ja parhaimmillaan se lähti myös lähes heti päältä.
Siis kerroin ehkä vähän sekavasti. Nyt pitäis olla letkut kyllä oikein, lukot kytkeytyy oikein päälle ja pois mutta hitaasti, jos takalukon kytkee päälle niin ei meinaa kytkeytyä mutta saattaa se parin minuutin sisään kytkeytyä mutta sitkun vetäisee etulukon MYÖS päälle niin se avittaa sen takalukon kytkeytymään. Oon nyt tehnykkin niin että oon takalukkoa päälle laittaessa eka vetäny takalukon napin ylös ja sit etulukon nappia käyttäny ylhäällä sen verra että kytkee takalukon ja sit äkkiä etulukon nappi alas nii ei kerkee kytkeytä etulukko päälle
Alkaa tuntuu aika uskomattomalle noi lukot. Eilen ajoin etulukko päällä parhaillaan 5min kun ei menny pois päältä ja parhaimmillaan se lähti myös lähes heti päältä.
Re: Tasauspyörästön lukot
Vuoto etulukon kellossa, siinä "auki" piirissä, jota kautta paineet karkaa? Voi testata vaikka ohjaamosta käsin imemällä letkuja.
< 15kWh/100km
Re: Tasauspyörästön lukot
Tähän kysyn, eikö merkkivalo juoruais väärästä asennosta? Itellä ei ollut siinä paneelissa polttimoita, kait joku on tarvinnut ne jonnekkin. Laitoin polttimot niin takalukon valo syttyy kun lukko kytkeytyy ja etulukon valo vilkkuu mutta ei koskaan pala, kun ei taida mennä päälle. En oo tutkinut sen paremmin vetääkö se mitä mihinkin. Parit alipaineletkut korjasin kytkimiltä, kun oli kumiletkut halki. Mietin meinaan sitä etulukon kytkintä kun se oli auton mulle tullessa ulkona, en tiedä oliko sitä käytetty viimeeksi siirtäessä vai onko joku sekottanut kytkimeltä letkut. En vain ole huomannut sen lukon kytkeytyvän niinä kahtena kertana mitä oon testannu...Osku kirjoitti:En nyt tiedä miten se voi olla niin, mutta kuulostais jotenkin siltä että letkut on menny ristiin sielä edessä nuppien luona.
Toimiko ne koskaan oikein vai tuliko sulle toimimattomana. Jos toimi onko mahdollista että mennyt ristiin? Jos tuli toimimattomana niin sit sitä on joku ehkä yrittäny "korjata" ja seonnut letkuissa.
Re: Tasauspyörästön lukot
Merkivalon pitäisi palaa kun lukko on oikeasti kytketty koska sekä laatikossa perässä ja decopuplerissa on kaikissa sellainen peruutus valo kykimen kaltainen katkasija joka sen singnaalin antaa eli sen ei pitäisi palaa kun käpälät on kiinni. Toki jos katkasija on rikki niin voi teoriassa olla oikosessa jolloin palaa väärään aikaan tosin tlodennäköisinten joko koko ajan tai ei koskaan.
Re: Tasauspyörästön lukot
Kyllä ne lukot sit loppujen lopuks ku alko pelaamaan ja letkut oli nurinkurin niin lukko meni päälle kun napin paino alas ja meni pois kun veti ylös käänsin letkut niin alko toimii oikein päin
Re: Tasauspyörästön lukot
Lainaan tätä ketjua kun liittyy aiheeseen vahvasti. Eilen kävin Syöksysämpylän tallista ajoon parin kuukauden talliseisonnan jälkeen. Syksyllä toimi decoupler ja molemmat tasauspyörästö lukot, tosin pientä viivettä oli lukoissa. Eilen decoupler toimi heti startin jälkeen, myöhemmin pientä viivettä oli mutta varsin kelvollinen silti. Etu- ja takalukko eivät toimineet ollenkaan. Myöhemmin takalukko meni kahteen kertaan päälle kun hieman kaarteli hitaassa vauhdissa. Etulukkoa en saanut päälle lainkaan.
Ottaen huomioon että syksyllä nuo vielä toimi ja ainoa ero on kylmenneet kelit, niin vaikuttaako esim. öljyn viskositeetti noiden lukkojen toimintaan? Vai onko todennäköisempää että ne on vaan jostain jumissa käyttämättömyyden vuoksi? Eilen meinasin kahdesti jäädä kiinni kun tarkoituksella ajoin syvempään lumeen ja sitten ei mennytkään takalukko päälle (tai lähti itsestään pois päältä).
Ottaen huomioon että syksyllä nuo vielä toimi ja ainoa ero on kylmenneet kelit, niin vaikuttaako esim. öljyn viskositeetti noiden lukkojen toimintaan? Vai onko todennäköisempää että ne on vaan jostain jumissa käyttämättömyyden vuoksi? Eilen meinasin kahdesti jäädä kiinni kun tarkoituksella ajoin syvempään lumeen ja sitten ei mennytkään takalukko päälle (tai lähti itsestään pois päältä).
Lahjattomat harjoittelee. Eli minä.
Re: Tasauspyörästön lukot
Kannattaa ennen suurempaa remonttia tsekata että alipainetta riittää linjastossa, ja myös kellon päästä mitattuna. Pitäisi olla vähintään 0,5bar alipainetta.Ilmari kirjoitti:Lainaan tätä ketjua kun liittyy aiheeseen vahvasti. Eilen kävin Syöksysämpylän tallista ajoon parin kuukauden talliseisonnan jälkeen. Syksyllä toimi decoupler ja molemmat tasauspyörästö lukot, tosin pientä viivettä oli lukoissa. Eilen decoupler toimi heti startin jälkeen, myöhemmin pientä viivettä oli mutta varsin kelvollinen silti. Etu- ja takalukko eivät toimineet ollenkaan. Myöhemmin takalukko meni kahteen kertaan päälle kun hieman kaarteli hitaassa vauhdissa. Etulukkoa en saanut päälle lainkaan.
Ottaen huomioon että syksyllä nuo vielä toimi ja ainoa ero on kylmenneet kelit, niin vaikuttaako esim. öljyn viskositeetti noiden lukkojen toimintaan? Vai onko todennäköisempää että ne on vaan jostain jumissa käyttämättömyyden vuoksi? Eilen meinasin kahdesti jäädä kiinni kun tarkoituksella ajoin syvempään lumeen ja sitten ei mennytkään takalukko päälle (tai lähti itsestään pois päältä).
< 15kWh/100km
Re: Tasauspyörästön lukot
Pahoittelen idioottimaisuuttani, mutta mikä tuossa systeemissä nyt on se kello? Sekö sininen palikka mihin menee nuo alipaineletkut?dmn kirjoitti:Kannattaa ennen suurempaa remonttia tsekata että alipainetta riittää linjastossa, ja myös kellon päästä mitattuna. Pitäisi olla vähintään 0,5bar alipainetta.
Lahjattomat harjoittelee. Eli minä.