Syncron korotus ja rengas keskustelu.
Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.
Lähinnä ajatelin että jos vaihdan kaikki jouset niin säästöä ei hirveästi tule korosarja+ uudet jouset ja iskarit tai trailmasterin sarja suoraan. trailmaster voisi olla vähän parempi mutta sitä on myös hinta
Tiedä sitten mikä olisi järkevintä
Taitaa olla koko harrastus järjetön
Tiedä sitten mikä olisi järkevintä
Taitaa olla koko harrastus järjetön
Pito korvaa puutuvan vauhdin
-89 syncro jx
-89 syncro jx
Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.
KYLLÄ! Mutta vielä järjettömämpää on pitää tölkkiä käyttiksenä.at man kirjoitti: Tiedä sitten mikä olisi järkevintä
Taitaa olla koko harrastus järjetön
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.
Mitäs järjetöntä siinä on?vville kirjoitti:KYLLÄ! Mutta vielä järjettömämpää on pitää tölkkiä käyttiksenä.at man kirjoitti: Tiedä sitten mikä olisi järkevintä
Taitaa olla koko harrastus järjetön
Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.
at man kirjoitti:Lähinnä ajatelin että jos vaihdan kaikki jouset niin säästöä ei hirveästi tule korosarja+ uudet jouset ja iskarit tai trailmasterin sarja suoraan. trailmaster voisi olla vähän parempi mutta sitä on myös hinta
Tiedä sitten mikä olisi järkevintä
Taitaa olla koko harrastus järjetön
Korotussarja on aina vaan kompromissi vakion ja oikean alustasarjan välille. Omasta autosta lentään korotussetti heti tallin nurkkaan kunhan saan päätettyä minkälaisella iskari/jousi combolla aion edetä. Toivottavasti ens kesänä olis jo jotain konkreettista tapahtunut omaan autoon.
Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.
Viime talven ajoin tuolla trailmaster setillä. Jouset on kyllä aivan liian jäykät. Painavassa syncrossa vois pelittää paremmin. 3bar rengaspaineilla hiekkatiellä oli aika epämiellyttävä ajaa. Jospa ne jouset ajan kanssa pehmenee
Itellä siis ikkunapaku syncro.
Itellä siis ikkunapaku syncro.
Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.
Jaahas onko alla TM:n HD vai comfort setti?Junka kirjoitti:Viime talven ajoin tuolla trailmaster setillä. Jouset on kyllä aivan liian jäykät. Painavassa syncrossa vois pelittää paremmin. 3bar rengaspaineilla hiekkatiellä oli aika epämiellyttävä ajaa. Jospa ne jouset ajan kanssa pehmenee
Itellä siis ikkunapaku syncro.
Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.
Comfortti se oli. Jouset oli kyllä silti jämäkkää tavaraa
Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.
Joku voiis luulla että niin pitää olla, siis jäykät jouset tuossa Trailmasterissa, kun jousen vapaa pituus on lyhyempi kuin vakiolla ja silti korottaa muutampia senttejä?
Näin siis jostain nettiarvostelusta luettuna kun vakavassa harkinnassa ko sarja.
Näin siis jostain nettiarvostelusta luettuna kun vakavassa harkinnassa ko sarja.
Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.
Tuostahan oli jollain bus-kaupalla myynnissä heidän omilla jousillaan sama sarja, kaivelen linkin hetken päästä, jos ei joku muu ennätä
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.
Kun en tota saksaa ymmärrä niin voisko joku selventää onko nuo jouset pidemmät kun vakiot?
Taitaa jäädä korottelut ensi kevääseen tätä menoa
Taitaa jäädä korottelut ensi kevääseen tätä menoa
Pito korvaa puutuvan vauhdin
-89 syncro jx
-89 syncro jx
Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.
Tuolla setillä nousee noin 5cm. Todellinen korotus riippuu auton painosta.at man kirjoitti:Kun en tota saksaa ymmärrä niin voisko joku selventää onko nuo jouset pidemmät kun vakiot?
Taitaa jäädä korottelut ensi kevääseen tätä menoa
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.
Vuola Trucks and Trailers Kaarinassa Turun kupeessa venyttää ja tekee mitä vaan jousille. 50€ tais olla venytys per jousi . Ja saa just sen verran korotusta kuin haluaa. Jos vie irto jouset, pitää olla tiedossa jousen mitta, paino päällä.
Puretaan , kootaan ja katotaan toimiiko!
Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.
Vielä kun löytys ne venytetyt etuiskarittixu kirjoitti:Vuola Trucks and Trailers Kaarinassa Turun kupeessa venyttää ja tekee mitä vaan jousille. 50€ tais olla venytys per jousi . Ja saa just sen verran korotusta kuin haluaa. Jos vie irto jouset, pitää olla tiedossa jousen mitta, paino päällä.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7685
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.
Jotenkin alkaa se etuiskarin alapään jatko siltikin tuntua varmemmalta
Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.
Joo mulla oli 16"ssa ,alasilmukka irti iskarista sopiva putki päälle jousilautasta vasten ja sopiva klunssi hitsattu putkenpäähän ja alasilmukka hitsattu siihen ja pari heppiä lautasen alle putken päähän ja hyvin kesti. Mutta tolla ei tuu joustoa lisää .
Puretaan , kootaan ja katotaan toimiiko!
Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.
Oisko tixu tuosta toteutuksesta kuvaa?
Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.
Tuolla on kuvia : http://vanagonsyncroproject-herman.blogspot.fi/ Klikkaat alusta Vanagon album niin sieltä löytyy kaikkea muutakin mitä syncroon voi tehdä.
Puretaan , kootaan ja katotaan toimiiko!
Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.
Tuolta tilasin setin. Toimitus sujui reilussa viikossa. Toimituskuluineen 857€. Hinta on melko suolanen, mutta olisi pitänyt muutenkin laittaa iskari-jousi osastoa uusiksi.
Asennus alle tapahtunee lähiaikoina. Kerron sitten kokemuksia. Aikaa vie tällä hetkellä etelän lähes kohtuulliset kelkkakelit.
http://busschmiede.de/shop/T3-Syncro-Ho ... sangebot_1
Asennus alle tapahtunee lähiaikoina. Kerron sitten kokemuksia. Aikaa vie tällä hetkellä etelän lähes kohtuulliset kelkkakelit.
http://busschmiede.de/shop/T3-Syncro-Ho ... sangebot_1
Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.
NO eihän tuo loppuviimein paha ole kun jousetkin on mukana.
Jos ostaa perus korotus sarjan uusilla iskareilla, niin tulee sillekin jo hintaa luokkaa 600-650e yhteensä ja jos ottaa vielä uudet jouset eteen ja taakse niin taitaa mennä jo sitten reilusti yli tuon setin hinnan.
Jos ostaa perus korotus sarjan uusilla iskareilla, niin tulee sillekin jo hintaa luokkaa 600-650e yhteensä ja jos ottaa vielä uudet jouset eteen ja taakse niin taitaa mennä jo sitten reilusti yli tuon setin hinnan.