Sivu 5/5

Re: Uusien foorumilaisten esittäytyminen (vapaaehtoinen)

ViestiLähetetty: 14.10.2016 20:26
Kirjoittaja Neanterdaali
Ja Lanssin kanssa kesällä nähtiinkin! Ja jos 30 vuotta vanha auto voi olla uudenveroinen niin Lanssin Tölkki oli sitä.

Re: Uusien foorumilaisten esittäytyminen (vapaaehtoinen)

ViestiLähetetty: 15.10.2016 05:39
Kirjoittaja donhammart
Kai tännekin vois pari sanaa sanoa. Olen Joona ja Mikkelin suunnalla vaikutan. Tölkistinä tuore harrastaja, muutoi olen kyl ollut vakava sekakäyttäjä, viimeisen 15v aikana on ollut Amazoneita, useita C Kadetteja, w123 ja w115 Mersuja, joku Fiat, Lada Kombi jne. Joskus visiot menee tosi hurjiksi, niinkuin kävi B Kadetin kanssa. Käytännössä leivoin farmarista pickupin "el camino" -tyyliin. Maastureitakin on ehtinyt olla pari Nissan Patrollia, LandCruiseria ja pulla-Uazia, joten offihommostakin on ehkä vähä käryä. Vw konserniin on pieni osalistuminen ollut ainoastaan Scirocon kautta ja ihan muksuna menin 1 ja 2.-luokalla kouluun tuliterällä Caravelle-taksilla... :shock:

Olen haaveillut volkkareista pitkään ja nyt uskaltauduin joukkoon. Pää tuottaa enemmän visioita, kuin kukaa tai ainakin meikäläinen ehtii koskaan toteuttaa. Nyt on pari vahvaa visiota päässä lillunut hetken aikaa ja sitä varten hankittu pari tölkkiä, mut katotaan kuinka kauan tää villitys kestää ennenkuin se lopahtaa. Olen kyl haaveillut ja nostan hattua jonkinlaista merkki tai jopa malliuskollisuutta kohtaan. Vähä on sellainen kutina, et tämä tölkistin tie voisi vaikka kantaa ja jos ei kanna, niin sit mennään syncrolla....syvemmälle metsään!

Tölkkejä on. nyt pihassa kolme, joista yksi on varaosiksi. Pari muutakin on kylillä tiedossa, mitkä vois olla ostettavissa, mut katotaanhan nyt. Jarken vanhasta punaisesta on visiot aika villit. Ei niistä vielä sen enempää, ettei vaan jää puheeks. DjSigman vanhasta syncrosta tarkoitus tehdä kunnon reissupeli ja olen nyt punninnuy kovasti viime päivinä, miten laajasti sen kunnostan ja kui mittavasti. Tällä hetkellä ajatukset liikkuu koko auton räjäyttmisellä osiksi.

Re: Uusien foorumilaisten esittäytyminen (vapaaehtoinen)

ViestiLähetetty: 15.10.2016 12:54
Kirjoittaja vville
Kirjoitetaanpas tänne esittely kun semmottista ei ole tullut tehtyä.
Olen Ville, pullea, tuore setä, ikää yli nelkyt ja elämä ehtoopuolella. Tykkään autoista, mutta en osaa niitä oikein rassata.

Ensimmäinen autoni oli 142 Volvo (b20a) vuodelta 1970 joka oli melkoisen ihana ja äärimmäisen luotettava, Volvoa tuli pidettyä useampi vuosi eli mulle aikalailla ennätyspitkä aika. Volvo tuli omassa mielenvikaisuudessa myytyä ja hankittua sitten 1985 1.6 Golf joka ei ollutkaan enää ihana, vaan suorastaan tylsä (järkiauto).

Golffin jälkeen tuli päähän epämääräinen ja hölömö ajatus, hankitaan 544 Volvo ja tehdään siitä käyttöauto. Tuolloinkin olin ihan kädetön autonrassaaja, isommat hommat teetettiin pajoissa.

Roudattiin sitten pajalle kaksi autoa, joku 240 sport Volvo trailerilla tekniikan luovuttajaksi ja kehnon vm. 1965 544 Volvon sain ajettua viimeisillä voimillaan pajan pihaan. Tuolla pajalla kasaan parsitulla Volvolla tuli sitten ajeltua pari vuotta ja tulipa sillä käytyä Norjassakin. Hauska auto, luotettavaa Volvolaatua muttei kuitenkaan kovin mukava käyttis.

Elettiin varmaankin vuotta 1998 ja tuli hankittua tuoreehko vm. 1996 Saab 900 SE turbo Coupe, mahtava maantievehje, mutta täynnä kaikenmoisia pikkuvikoja vaikka kilometrejä oli takana hankintahetkellä vain 40tkm. Saabin kanssa sain tutustua kalliiden merkkiliikekorjauskulujen lisäksi tolkuttomaan arvonlaskuun.

Sitten lähestyi 2000-luku ja aikakausi jolloin harrastettiin yhdyntää ilman ehkäisyä. Tarvittiin siis isompi auto, jonka virkaa alkoi toimittamaan vm. 1989 Range Rover surkealla VM Motorin dieselillä.
Muuten Range oli melkoisen ihana ja vaivaton, tuo moottori oli vain persiistä.
Parin vuoden päästä kansiremontti olisi ollut ajankohtainen (autolla oli ajettu tuolloin noin 150tkm), mutta myin sen kaverille. Tehtiin oikein kauppakirja johon kirjattiin että ostaja on tietoinen mahdollisesta konevauriosta.

Rangen jälkeen vuorossa oli tuoreempi "järkiauto" Citroen Xantia automaatilla ja 2 litran moponmoottorilla. Sitikka oli luottopeli ja oikein mukava maantieauto. Kaasunestejousitusta ja sitikan huolettomuutta tulee muisteltua hyvällä.
Sitten oli ilmeisesti tarkoitus järkiautoilla maksimaalisesti.

Ostin vm. 2004 1.6 Honda Civicin ja myin sitikan veks. Honda oli äärimmäisen järkevä, ei mitään vikoja, olematon polttoaineenkulutus, olematon arvonlasku, halvat vakuutukset vähän niinkuin olisi laittanut rahaa pankkiin. Mutta valitettavasti olen huomannut ettei säästäminen ole oikein ollut mun juttu, hauskuutta elämään piti siis hankkia auton muodossa.

Hauskemman vehkeen virkaa sai vuorostaan toteuttaa vm. 2002 Audi A4 1.8t Q, jolla tuli ajeltua melkoisen huolettomasti mitä nyt puolat vaihdettiin myyjäliikkeen takuuseen. Audilla ei vaan saanut vetää venettä joka oli tullut hankittua. Piti siis hankkia vetoauto.

Vetoautoksi valikoitui teinipenari eli vm. 2003 BMW 330i touring, varsin kiva vehje ja mainio veneen veturi. Ihana moottori joka kulutti vähemmän kuin audi ja kulki huomattavasti enemmän.
Laakkosen huoltolasku abs anturin vaihdosta säikäytti ja veneestäkin luovuttiin. Järkiauton vuoro?

Toisin kävi, ostettiin 2007 vm. Golf 1.4tsi dsg, vuoden 2007 moottori kahdella eri ahtimella lähikaupasta (VV-auto). Ajettu yli 60 tkm. Golffin piti lukemien mukaan kuluttaa ihan hiukkasen, kuluttihan se jos sillä ajoi tasan 80kmh, 120kmh vauhdissa se vei sitten enemmän kuin 100hv tehokkaampi teinipenari. Golffilla ehdittiin ajaa kesä kun syksyllä se käynnistyi kummallisesti ja syttyi öljyvalo. Ajeltiin sitten tyttären kanssa parin km päähän VV-autolle öljyä ostamaan. VV-autolla totesivat että autolla ei voi ajaa, ilmeisesti jako oli hypännyt. Auton tarve oli tuolloin akuutti ja kyseltiin jotta olisiko yhtään ehjää autoa liikkeessä. Vaihdettiin sitten golffi samanikäiseen 2.0 tsi Jettaan, manuaalivaihteilla. Sanottakoon että golffin dsg ei ehtinyt hajota tuon meidän ajaman 10tkm aikana kertaakaan. Moottorikin vain kerran.

Jetan 200 hv moottori oli varsin kiva, kulutuskin moottoritienopeuksilla golffia pienempi. Öljyä se vain vei rutkasti. Lisäksi talvella jetan etuovet rullautui jäätyneiden sulamisvesien takia, valmistajan/maahantuojan puolesta ovet oiottiin maalattiin ja laitettiin vaahtomuovit estämään peltivauriot jatkossa. Tunnelmat oli että hirmu meluisiakin ovat nämä halpispahvikotterot, eli ei jatkoon.

Jetta siis lihoiksi ja kunnon autoa alle. Ostin vm. 1995 W124 E320 farkkumersun, se oli varsin ihana risojen volkkarien jälkeen. Mursuillessa mieleen muistui vanhojen autojen luotettavuus. Tehtiin sillä muutama lapinreissu ja ajatus vanhasta luotettavasta reissumaastoautosta vahvistui. Mursu myyntiin ja luottoreissuautoa hankintaan.

Toisin kävi, mersun jälkeen tuli hankittua Reiska. Risa VW Caravelle GL Syncro jota ehdin pajoittaa palttiarallaa 10te verran. Sen jälkeen tuli vielä epätoivoisesti kokeiltua takavetoista 2wd pakua, kun ne oli kuulemma tosi luotettavia. Reiskakin vaihtui syncrovaarin entiseen GL syncro Raatoon, joka taasen oli huomattavasti Reiskaa risampi yksilö.

Olenkin huomannut itsessäni sadomasohenkisiä piirteitä, kun noita tölkkejä on nyt kolme, joista toinen syncro varaosa-autona ja edelleen haaveilen Raadosta käyttöautona.

Nyt käyttöautoilua tulee hoidettua e91 330xda teinipenarilla, kunnes raadosta saadaan priima. Jotain pitäis vissiin sen eteen tehdä :D

Re: Uusien foorumilaisten esittäytyminen (vapaaehtoinen)

ViestiLähetetty: 19.10.2016 12:24
Kirjoittaja ossiwho
Terveppä terve!

koitan pitää esittelyn mahdollismman lyhyenä!
Elikkäs olen entinen Salolainen ja nykyinen Turkulainen vagiharrastaja jolla ikää 22v.
volkkareihin tuli sekaannuttua muutaman harhaostoksen mb 300ce ja 159 alfan jälkeen. Alfa kun toimi käyttöautona tuli projektiksi ostettua -74 mk1 scirocco (vanha omistaja saatta löytyä täältä, sillojnen projekti oli korkeakattoinen t3). alffan kanssa meni hermot kun nelinumeroisia lukuja meni kuukaudessa korjauksiin jolloinka tuli hommattua -06 gti golffi.

golffin jälkeen ei ole yhtään muun konsernin autoa ollut! ja itseasiassa golffi löytyy vieläkin. ensimmäiset 1,5v tuli ajeltua ihan perus golffilla joka alkoi tuntua vähän tylsältä joten siiihen tuli upotettua pitkä penni tekniikkaan ja alustaan!
eihän golffilla sitten pystynyt ajamaan oikeastaan ollenkaan talvisin pito-ongelmien vuoksi jolloin tuli hommattua audi 90 2.3l motilla. tällä ajettiin talvi -14/15. Audista sain avaimet kadotettua johonkin eikä ketään sitä hakenut pois niin sekin valitettavasti löytyy vielä jostain ladon takaa puoliksi purettuna...
keväällä -15 tuli hetkellinen tarve vähän tilavammalle autolle töiden puolesta niin silloin tuli haettua -99 3b passatti ''isolohko'' 1.6l. nooh tähän asti autoja oli madallettu enemmän tai vähemmän ja talvella 15/16 alkoi linttapeleihin suurin kiinnostus loppua. Faija onneksi hommasi jo ennenkin perheessä olleen carsport gli vip 2.5tdi syncro t4 takaisin jonka kanssa mentiin viimetalvi! T4 kanssa innostuin vähän suuremmasta maavarasta ja etenemiskyvystä nelivedon ansiosta, jotenka koko tämän vuosi on etsitty sopivaa vaihdokkia golffille käyttöauton tarkoituksiin!

talven aikana perheeseen liittyi myös upm vanha T3 syncro johon edellinen omistaja oli vaihtanut 1.9td aaz tekniikan mutta autoja on jo pihassa niin paljon että vietiin lämpimään talliin talveksi.
scirocco projekti oli seissyt tallissa useamman vuoden etenemättä auton purkua pidemmälle jo pitkään mutta toukokuussa onneksi tuttu otti korin työnalle joten toivottavasti sekin saadaan joskus valmiiksi. Ja ykkös roccot ovat senverran harvassa että -16 kesällä tuli pelastettua yksi samanvuosimallin peli 20v kuusen alla seisseenä.

Tämä talvi mennään teekolmosella ja todennäköisesti sillä ajetaan myös ensi kesä jonka loppupuolella pitäisi uskaltautua lähteä eurooppaa kierelemään!

Re: Uusien foorumilaisten esittäytyminen (vapaaehtoinen)

ViestiLähetetty: 19.10.2016 20:53
Kirjoittaja AT5nok
Tervetuloa foorumille!!!

Re: Uusien foorumilaisten esittäytyminen (vapaaehtoinen)

ViestiLähetetty: 19.10.2016 22:16
Kirjoittaja Tuomo Lehmikangas
Nimi näkyykin nimimerkissä. Saattaa joku tunnistaa FVWA:n puolelta jonka lukuun järjestän Volkkariyhdistyksen Kesäkauden Päättäjäiset -tapahtumaa.

Aikaisempi Volkkariharrastaminen oli ilmajäähypuolella. Muutama kupla on ollut aktiivisesti ajossa ja kaikenlaista muutakin romua on tullut haalittua.

Eka tölkki tuli ostettua ehkä noin 2010. Palokunnan entinen auto Lapista, syncro lukoin, 2.1 WBX, 8 hlö läpikäveltävä isolla liukuvalla kattoluukulla. Tälle ei juuri muuta tehty kuin huollot ja kovaa ajoa. Mainio auto, mutta makaa nyt hallissa odottamassa uutta inspiraatiota. Mitä nyt kesäisin vähän heinäpellolla veturina ollut.

Välissä tuli hankittua 82 umppari vapari diesel, komee, about ajokuntoinen mutta jäi makaamaan.

Sitten 2015 minut hieman yllytettiin ostamaan -90 Reimo retkeilyauto. Tämä oli aika lohduttomassa kunnossa, mutta päätyi kuitenkin puserrettua tieliikenteeseen elokuussa 2016. Koneena yllättävän pirteä 1.6 TD, 5v laatikko, ohjaustehostin, 5 hengen matkustus ja ehkä 4 hengen nukkumatilat. Tässä olis vielä projektia että sais yhtenäiseen maaliin ja kaiken retkeilytekniikan toimintaan. Kone syö öljyä aivan liikaa, liekkö siksi niin pirteä. Mutta juuri käytiin perheen kanssa 1800km lenkki ajamassa ja onhan siinä ainakin tunnelma hyvä. Tuli piipahdettua Espoon automuseollakin Foorumin tapahtumassa.

Re: Uusien foorumilaisten esittäytyminen (vapaaehtoinen)

ViestiLähetetty: 20.09.2018 14:21
Kirjoittaja Jepa
Moi!

Terveisiä Pirkanmaalta. Edesmennyt isäni keräili autoja, joista hänen kuolemansa jälkeen valitsin itelleni projektiksi keväällä laatikkovikaisen syncron (-89 hlöauto 1+7, 2.1 bensa). Mitään en ite osaa paitsi
suunnitella interiööriä, haaveilen siis saavani siitä kevyeen ABC:n pihayöpymistyyppiseen autoreissuiluun sopivan kulkineen. Liityin tänne, että voin kysellä tyhmiä fiksummilta.

Kiinnostaa varsinkin kaikki tyypit, jotka on rakennelleet yövyttävän version tuollasesta takamoottorisesta! Olis kiva kuulla mitä ja miten, huomioiden myös katsastaminen :roll:
Autoa kunnostetaan tällä hetkellä katsastusta varten, käymään jo lähti mutta tosiaan laatikkovikaa on, uutta pitäisi sovitella paikoilleen. Sellainenkin toki valmiina oli :D
Auto siis seissyt n. 10 vuotta nurmikolla parempia päiviä odotellen, ja nyt vihdoin katsotaan mitä siitä tulee <3

Jos osaan, liitän myös kuvan tuosta upeasta kulkineesta. Hiukan se vaatii vielä mielikuvitusta nähdä liikenteessä :lol:

No en osaa. Löytyy instagramista: https://www.instagram.com/vw_fernweh/

Re: Uusien foorumilaisten esittäytyminen (vapaaehtoinen)

ViestiLähetetty: 20.09.2018 17:08
Kirjoittaja TT|
Tervetuloa!
Hienon oloinen projekti! Kippaako nuo takapenkit ollenkaan? Yleensä sänky on näihin tehty moottoripahkasta jatkamalla, eli takapenkit joko multivanin tyyliin kippaa taakse liikkuu eteen, joilloin syntyy riittävän pitkä sänky. Esimerkkejä ratkaisuista löydät kun selaat käyttäjien autoja ja projekteja. Kannattaa tehdä omastasikin erillinen kertomus jompaan kumpaan osioon, niin pysyy tallessa keskustelut.

Re: Uusien foorumilaisten esittäytyminen (vapaaehtoinen)

ViestiLähetetty: 21.09.2018 14:19
Kirjoittaja Jepa
Kiitokset :)

Ei taida nuo kipata, enkä tiedä kummat on vaihdettu, etujakkarat vai nuo takapenkit mutta eri sarjaa ovat... Sellanempa olis mainio että sais tuohon pöydän ääreen tuplasohvan jonka sais
kipattua sitten sängyksi, mutta kuinkahan sellanen ois toteutettavissa kun vissiin tarvii ne turvavyöt olla (riittäisköhän lantiovyö keskimmäiseen :?: ) ja onko se sitten muutoskatsastus jos penkkien
määrää vähentää, vai pitääkö siihen taikoa leimalle jostain kuus jakkaraa taakse ja repiä sitten hitoille kun on homma tsek :lol:

Juu, pitää tehdä projektiosioon vaikka aloitus, niin voin siellä sitten kysellä lisää mutta menempä ensin tutkimaan muiden projekteja inspiraatioksi!

Re: Uusien foorumilaisten esittäytyminen (vapaaehtoinen)

ViestiLähetetty: 21.09.2018 19:20
Kirjoittaja beretta
Tervetuloa ! Samanlainen kattoluukku kuin minulla ponssessa :)