T5:sen jurnutus/vinkuminen

Keskustelua T5:n tekniikasta: Alusta, kori, sähkö ja voimansiirto.
Discussion forum for the 5th generation Van: Body, electrics, driveline and suspension.

T5:sen jurnutus/vinkuminen

ViestiKirjoittaja Paku-Pete » 06.10.2012 18:06

0-160kmh nopeuksissa T5 pitää ihmeellistä jurnutusta, ääni lähde paikallistettu taakse.
(todettu pitämällä "kesäpoika" perä loosterissa n.60km matkan ;)
-laakereissa ei väljää
-jarrut ei laahaa
-vetarit ok..?
-ajettu 210tkm, saanut kenkää kokoajan huolella...
-meteli vaimenee / lähes loppuu kun aavistuksen kääntää oikealle.
-Yli 100 vauhdissa jurnutus muuttuu vinkumiseksi ;)

Meteli koventunut huomattavasti 20tkm aikana, jolloin ajettu ymp.eurooppaa hyvällä kyydillä ristiin rastiin.
Merkkiliikkeen mielestä jurina normal / vika kuskien korvissa.
Jos arvailua tai kokemusta mystisestä metelin aiheuttajasta, laita vinkkiä perään.

-Pete-
211-Kastenwagen
Avatar
Paku-Pete
100% aircooled and split
 
Viestit: 557
Liittynyt: 22.05.2012 12:44
Paikkakunta: SF

Re: T5:sen jurnutus/vinkuminen

ViestiKirjoittaja TT| » 06.10.2012 21:39

Kuvauksen perusteella arvaisin takapyörän laakeria, ehkäpä vasen.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
TT|
Swapman
 
Viestit: 6315
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: T5:sen jurnutus/vinkuminen

ViestiKirjoittaja Paku-Pete » 10.10.2012 10:12

Loppu jurnutus, vikana oli.
-Takalaakerit vas/oik (kuulemma ns.Tyyppivika)
-Takasatulat ja palat / levyt vas/oik (ilmeisesti ns.Tyyppivika)

Myös kolinat etupäästä vaimeni, kun vaihto vaan kaikki nivelet ja killuttimet...
(ei vika vaan malliin kuuluva ominaisuus) ;)

-Pete-
Viimeksi muokannut Paku-Pete päivämäärä 10.10.2012 10:13, muokattu yhteensä 1 kerran
211-Kastenwagen
Avatar
Paku-Pete
100% aircooled and split
 
Viestit: 557
Liittynyt: 22.05.2012 12:44
Paikkakunta: SF

Re: T5:sen jurnutus/vinkuminen

ViestiKirjoittaja Eicca_ » 10.10.2012 10:12

Päästä se kesäpoika kontista niin loppuu se vinkuminen... :roll:



Ootko varma että ei ole laakeri?
Eicca_
Ylläpitäjä
 
Viestit: 3007
Liittynyt: 17.02.2012 02:47
Paikkakunta: Tuusula/Mäntsälä

Re: T5:sen jurnutus/vinkuminen

ViestiKirjoittaja Paku-Pete » 10.10.2012 10:15

Eicca_ kirjoitti:Päästä se kesäpoika kontista niin loppuu se vinkuminen... :roll:



Ootko varma että ei ole laakeri?


Kesämies ei vingu kun on porilainen, vaan mölisee ja ärvöttää :lol:
Luakerit se oli juu.

-Pete-
211-Kastenwagen
Avatar
Paku-Pete
100% aircooled and split
 
Viestit: 557
Liittynyt: 22.05.2012 12:44
Paikkakunta: SF

Re: T5:sen jurnutus/vinkuminen

ViestiKirjoittaja TT| » 10.10.2012 10:30

sainko 10 pistettä ja papukaijamerkin? 8-)
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
TT|
Swapman
 
Viestit: 6315
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: T5:sen jurnutus/vinkuminen

ViestiKirjoittaja Paku-Pete » 10.10.2012 11:58

Saat ;)

352px-Papukaijamerkki.svg.png
352px-Papukaijamerkki.svg.png (67.2 KiB) Katsottu 6581 kertaa


-Pete-
211-Kastenwagen
Avatar
Paku-Pete
100% aircooled and split
 
Viestit: 557
Liittynyt: 22.05.2012 12:44
Paikkakunta: SF

Re: T5:sen jurnutus/vinkuminen

ViestiKirjoittaja hötäkkä » 23.10.2012 00:38

Tyyppivika toi laakereiden huutaminen. Ite kuulin kaverilta et loppuu vinkuminen ku laittaa sisäpuolelle merkkiliikkeestä saatavan kumitiivisteen.( siis semmonen pyöree lätkä) Pitää paikkansa. Auto taxi käytössä ja kilometrejä 100 000 ja laakerit ei möykkää. Saa lähettää kysymyksiä, yli satatonnia vuodessa ja lähes yhtä paljon euroja remontteihin...

T5 -06, 730 000 km, toinen kone menossa ja paljon remontteja takana :twisted:
hötäkkä
Vasta alkaja
 
Viestit: 2
Liittynyt: 19.10.2012 07:51

Re: T5:sen jurnutus/vinkuminen

ViestiKirjoittaja AT5nok » 23.10.2012 01:39

hötäkkä kirjoitti:Tyyppivika toi laakereiden huutaminen. Ite kuulin kaverilta et loppuu vinkuminen ku laittaa sisäpuolelle merkkiliikkeestä saatavan kumitiivisteen.( siis semmonen pyöree lätkä) Pitää paikkansa. Auto taxi käytössä ja kilometrejä 100 000 ja laakerit ei möykkää. Saa lähettää kysymyksiä, yli satatonnia vuodessa ja lähes yhtä paljon euroja remontteihin...

T5 -06, 730 000 km, toinen kone menossa ja paljon remontteja takana :twisted:


Meillä meni -06:sta töissä kone reilu 300 tKm kohdalla, mutta kun uusi auto maksaa reilun 70 K€, niin päättivät uhrata 10 K€ uuteen koneeseen. Jatkuvasti on jotain pientä laitettavaa, kun taas pari vuotta vanhemmassa T4:ssa moisia oireita ei ole, vaikka autoilla on ajettu suurinpiirtein saman verran.
http://www.facebook.com/VWT3Syncro
Avatar
AT5nok
Moderaattori
 
Viestit: 7303
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi

Re: T5:sen jurnutus/vinkuminen

ViestiKirjoittaja hötäkkä » 23.10.2012 02:16

Vanhat toimiikin paremmin. Kohta liikenteessä hyvin hengittävä T3...
hötäkkä
Vasta alkaja
 
Viestit: 2
Liittynyt: 19.10.2012 07:51

Re: T5:sen jurnutus/vinkuminen

ViestiKirjoittaja miwa » 23.10.2012 10:35

itekin vaihdoin T5 pois ja ostin T4 takas kun tuli liian kalliiks toi huoltaminen ja ne saatanan sähköviat. Nyt ei oo vikoja vaikka puolet enempi ajettu T4:lla
miwa
 

Re: T5:sen jurnutus/vinkuminen

ViestiKirjoittaja Paku-Pete » 02.12.2012 14:12

Jatketaan vinkumista :lol:
180tkm ajettu 2.0 TDI caddy
6kk sitten vaihdettu turbo alkoi oireilemaan uudestaan.
-Turbo uusiksi= Lotina ja kalina jatkuu..
-Venakoppa auki, nokka-akseli / nostajat paskana= Kaikki uusiksi /kasaan ja lotina ja kalina jatkuu..
-Öljypohja auki, runko/veivinlaakerit sorhattu pois= Keskinmäisestä runkolaakerista näkee läpi :lol:
Kaikki muutkin laakerit paskana ja kone vaihtoon, paskaan koneeseen meni osineen ja töineen 4.5k€=
Ihanan kallista...

Mitäse longlife tarkoittikaan suomeksi?

Ps. Varmaan myös muut koneet saa näin hyväksi, käyttämällä valmistajan suosittamaa longlaiffia ;)

-Pete-
211-Kastenwagen
Avatar
Paku-Pete
100% aircooled and split
 
Viestit: 557
Liittynyt: 22.05.2012 12:44
Paikkakunta: SF

Re: T5:sen jurnutus/vinkuminen

ViestiKirjoittaja TT| » 02.12.2012 14:26

Paku-Pete kirjoitti:Jatketaan vinkumista :lol:
180tkm ajettu 2.0 TDI caddy
6kk sitten vaihdettu turbo alkoi oireilemaan uudestaan.
-Turbo uusiksi= Lotina ja kalina jatkuu..
-Venakoppa auki, nokka-akseli / nostajat paskana= Kaikki uusiksi /kasaan ja lotina ja kalina jatkuu..
-Öljypohja auki, runko/veivinlaakerit sorhattu pois= Keskinmäisestä runkolaakerista näkee läpi :lol:
Kaikki muutkin laakerit paskana ja kone vaihtoon, paskaan koneeseen meni osineen ja töineen 4.5k€=
Ihanan kallista...

Mitäse longlife tarkoittikaan suomeksi?

Ps. Varmaan myös muut koneet saa näin hyväksi, käyttämällä valmistajan suosittamaa longlaiffia ;)

-Pete-


Olen jokusen kerran kiitellyt tuon oman T4 ensimmäistä omistajaa, joka ensimmäisessä huollossa oli vaihdattanut longlifet pois ja sen jälkeen vaihdettu 15tkm välein normaalit öljyt ja 500tkm jälkeen lyhensin välin vielä 10tkm. 590tkm nyt kelottu.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
TT|
Swapman
 
Viestit: 6315
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: T5:sen jurnutus/vinkuminen

ViestiKirjoittaja SyncroVWaari » 02.12.2012 16:02

miwa kirjoitti:itekin vaihdoin T5 pois ja ostin T4 takas kun tuli liian kalliiks toi huoltaminen ja ne saatanan sähköviat. Nyt ei oo vikoja vaikka puolet enempi ajettu T4:lla

Suoraan voisin lainata tuota, jos puhutaan meikäläisen MB Sprinter -05:sta :twisted: Nyt saa seistä, ja Das Auto kuljettaa edullisesti/varmasti 8-)
Avatar
SyncroVWaari
JäynäVWaari
 
Viestit: 1693
Liittynyt: 05.03.2012 19:52
Paikkakunta: Kanta-Häme (workshop)VWorssa

Re: T5:sen jurnutus/vinkuminen

ViestiKirjoittaja miwa » 02.12.2012 20:23

TT| kirjoitti:
Paku-Pete kirjoitti:Jatketaan vinkumista :lol:
180tkm ajettu 2.0 TDI caddy
6kk sitten vaihdettu turbo alkoi oireilemaan uudestaan.
-Turbo uusiksi= Lotina ja kalina jatkuu..
-Venakoppa auki, nokka-akseli / nostajat paskana= Kaikki uusiksi /kasaan ja lotina ja kalina jatkuu..
-Öljypohja auki, runko/veivinlaakerit sorhattu pois= Keskinmäisestä runkolaakerista näkee läpi :lol:
Kaikki muutkin laakerit paskana ja kone vaihtoon, paskaan koneeseen meni osineen ja töineen 4.5k€=
Ihanan kallista...

Mitäse longlife tarkoittikaan suomeksi?

Ps. Varmaan myös muut koneet saa näin hyväksi, käyttämällä valmistajan suosittamaa longlaiffia ;)

-Pete-


Olen jokusen kerran kiitellyt tuon oman T4 ensimmäistä omistajaa, joka ensimmäisessä huollossa oli vaihdattanut longlifet pois ja sen jälkeen vaihdettu 15tkm välein normaalit öljyt ja 500tkm jälkeen lyhensin välin vielä 10tkm. 590tkm nyt kelottu.


En sit tiiä onko tuo 'longlife" niin huonoa kun siitä puhutaan? mulla oli edellisellä T4 ajettu uudesta asti longlifeilla ja myydessä oli mittarissa vasta 845000km ja konetta ei ollu ikinä avattu eikä rempattu. Toimi ja kulki hyvin. öljyä sai 30000km huoltovälillä lisätä korkeintaan puol litraa. Kysehän on kai siitä minkä laatuista öljyä käytetään toki longlife öljyissäkin on laatu eroja.

Oon käsittäny että uudempien volkkareiden Caddy, T5 ja jne koneet ei kestä enään mitään hirveitä lukemia vaikka olis mikkä öljyt tahansa. ite en uskaltais ajaa uudemmalla kun 2000vm autolla jos siinä ei olis takuuta.
miwa
 

Re: T5:sen jurnutus/vinkuminen

ViestiKirjoittaja redi » 03.12.2012 02:19

En minä mistään mitään tiedä mutta oli auto tai öljy mikä tahansa niin 30tkm huoltoväli kuulostaa ihan kuralta. 10-15tkm välein huolletaan omia vehkeitä.
Kuulostais että aika paha voiteluongelma ollut Caddyssä kun syönyt kaiken rikki.
Avatar
redi
AktiVWisti
 
Viestit: 495
Liittynyt: 23.02.2012 00:57
Paikkakunta: Helsinki


Paluu T5: Tekniikka - Technical

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa