Laatikko

Keskustelua T5:n tekniikasta: Alusta, kori, sähkö ja voimansiirto.
Discussion forum for the 5th generation Van: Body, electrics, driveline and suspension.
Avatar
Wolkkariman
AktiVWisti
Viestit: 124
Liittynyt: 22.02.2012 00:42
Paikkakunta: HellSinki Drumssö

Laatikko

Viesti Kirjoittaja Wolkkariman »

Kaverilla on 05 jolla ajettu yli 500 000km ja 2 vaihde menee huonosti päälle ja välillä kuin ei olisi sycronointia ollenkaan, kylmänä ei mitään ongelmaa.

Mitä tolle pystyy ja kannattaa tehdä?
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
Viestit: 2612
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: Laatikko

Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »

Korjauttaa tai hommaa uuden esim. eBaysta. En saanut linkkiä toimimaan, mutta ebay.de ja hakee: "t5 getriebe". Tuskin on muutakaan tehtävissä. Mulla oli tölkissä ja T5:ssa lootan kanssa ongelmia ja auki ne oli käytettävä molemmat.
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Avatar
Wolkkariman
AktiVWisti
Viestit: 124
Liittynyt: 22.02.2012 00:42
Paikkakunta: HellSinki Drumssö

Re: Laatikko

Viesti Kirjoittaja Wolkkariman »

Tolla ajettu noin pitkään eli taitaa kestää mut vaihtaminen vaan hankalaa?
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Laatikko

Viesti Kirjoittaja TT| »

Mikä laatikko (moottori), onko öljyä vaihdettu, onko vaihteensiirron säädöstä hyötyä? Taitaa kaikissa laatikoissa nuissa olla jo vaijerit?
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
RG1234
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 53
Liittynyt: 21.07.2019 05:08
Paikkakunta: Kemiö

Re: Laatikko

Viesti Kirjoittaja RG1234 »

Minulla oli noin kk sitten ongelmaa 2 ja 4 vaihteen päälle menemisen kanssa. Muutama vuosi aikaisemmin katosi kaikki vaihteet.

Vika löytyi vaihteensiirtäjän yläpäähän tulevasta vipuosasta: Gearshift Lever T5 7H0 711 051 J

Siitä oli boorit hajonnu. Varsinaista vaihteensiirtäjää ei olisi tarvinnut vaihtaa. Se on kovempaa metallia ja siinä akselin päässä oli urat kunnossa, mutta tilasin varuiksi sellaisenkin ja vaihdoin samalla. Oli helppo ja nopea homma tehdä itse.


:!: Jos vaihteet katoaa tien päällä, niin väliaikaisen korjauksen saa lisäämällä prikan kiristysmutterin alle. Alkaa vivun ehjät urat ottamaan taas kiinni vaihtajan uriin. Tuollaisella vippaskonstilla ajeli melkein 200tkm, kunnes piti korjata oikealla tavalla vaihtamalla se vipu.
T3 Syncro 1.6TD -88
T5 Transporter Shuttle 1.9TDI -06
Vastaa Viestiin