Sivu 2/2

Re: TD/TDI 228mm Kytkinswapin osalista

Lähetetty: 02.06.2016 10:48
Kirjoittaja TT|
vville kirjoitti:Paljonkos tuommoisessa +300nm TDIssä on heposia? Raadon dynopaperi näyttää 121 heposella vaatimatonta 249nm vääntöä. Tosin siltikin meni vaihteistosta pääakseli poikki. Kytkin piti kyllä.
tdipower
tdipower
wiliTDI.jpg (58.85 KiB) Katsottu 7476 kertaa
Tuossa tuorein dynolappu 165hv/400NM, ALH kone, samat Bosion suuttimet kun vvillen koneessa, 150hv ARL koneen ahdin. Tuossa on jo SRE asetelma ihan vaan isompien suuttimien varalle, AHU TDI vakio levy. Tämä kone golfin keulilla.

Re: TD/TDI 228mm Kytkinswapin osalista

Lähetetty: 02.06.2016 10:52
Kirjoittaja dmn
Eli kuten kuvasta näkyy, niin n. 249nm vääntö riittää ~160 heppaan! Kunhan se sama vääntö tulee myös 4500 kierroksella :-)

Re: TD/TDI 228mm Kytkinswapin osalista

Lähetetty: 02.06.2016 12:00
Kirjoittaja vville
TT| kirjoitti:
vville kirjoitti:Paljonkos tuommoisessa +300nm TDIssä on heposia? Raadon dynopaperi näyttää 121 heposella vaatimatonta 249nm vääntöä. Tosin siltikin meni vaihteistosta pääakseli poikki. Kytkin piti kyllä.
Tuossa tuorein dynolappu 165hv/400NM, ALH kone, samat Bosion suuttimet kun vvillen koneessa, 150hv ARL koneen ahdin. Tuossa on jo SRE asetelma ihan vaan isompien suuttimien varalle, AHU TDI vakio levy. Tämä kone golfin keulilla.
Tuohan näyttää varsin mukavalta käyrältä VAG vekottimeen. Kuinkahan golffin vaihteisto kestää noinkin hurjaa vääntöä? Raatoa viritettäessähän yriteltiin säästellä vaihteistoa ja painottaa vääntöä suuremmille kierroksille joten käyristä tuli taasen tämänmoiset.
FAGOTTIPOWER.jpg
FAGOTTIPOWER.jpg (175.71 KiB) Katsottu 7461 kertaa
Omassa vakioteinipenarissa (330d) on 500nm vääntöä tuossa 1750rpm vaiheessa(raato 140nm, golf ~180nm), veljen teinarissa (325d) huippuvääntö 400nm tulee jo 1300rpm kohdalla(golffissa 400nm/2500rpm). Erilaisia ovat kaikki nämä kiisselit. Ilmeisesti suuri vääntö alhaisilla kierroksilla on vaihteiston surma?

Re: TD/TDI 228mm Kytkinswapin osalista

Lähetetty: 06.02.2018 18:55
Kirjoittaja AT5nok
TDI / WBX kytkin swappiin liittyen, kytkimen painelaakrin ohjurihokki saattaa ottaa kiinni kytkinlevyyn ja painaa sen asetelmaa vasten, jolloin kytkin ei irrota. Ohjuriholkin päästä on syytä leikata siivu pois.