TD/TDI 228mm Kytkinswapin osalista

Takamoottoristen tekniikkapalsta, kori, voimansiirto, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu alue.

Re: TD/TDI 228mm Kytkinswapin osalista

ViestiKirjoittaja TT| » 02.06.2016 10:48

vville kirjoitti:Paljonkos tuommoisessa +300nm TDIssä on heposia? Raadon dynopaperi näyttää 121 heposella vaatimatonta 249nm vääntöä. Tosin siltikin meni vaihteistosta pääakseli poikki. Kytkin piti kyllä.

wiliTDI.jpg
tdipower
wiliTDI.jpg (58.85 KiB) Katsottu 918 kertaa

Tuossa tuorein dynolappu 165hv/400NM, ALH kone, samat Bosion suuttimet kun vvillen koneessa, 150hv ARL koneen ahdin. Tuossa on jo SRE asetelma ihan vaan isompien suuttimien varalle, AHU TDI vakio levy. Tämä kone golfin keulilla.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
TT|
Swapman
 
Viestit: 6277
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: TD/TDI 228mm Kytkinswapin osalista

ViestiKirjoittaja dmn » 02.06.2016 10:52

Eli kuten kuvasta näkyy, niin n. 249nm vääntö riittää ~160 heppaan! Kunhan se sama vääntö tulee myös 4500 kierroksella :-)
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
 
Viestit: 2505
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina

Re: TD/TDI 228mm Kytkinswapin osalista

ViestiKirjoittaja vville » 02.06.2016 12:00

TT| kirjoitti:
vville kirjoitti:Paljonkos tuommoisessa +300nm TDIssä on heposia? Raadon dynopaperi näyttää 121 heposella vaatimatonta 249nm vääntöä. Tosin siltikin meni vaihteistosta pääakseli poikki. Kytkin piti kyllä.


Tuossa tuorein dynolappu 165hv/400NM, ALH kone, samat Bosion suuttimet kun vvillen koneessa, 150hv ARL koneen ahdin. Tuossa on jo SRE asetelma ihan vaan isompien suuttimien varalle, AHU TDI vakio levy. Tämä kone golfin keulilla.


Tuohan näyttää varsin mukavalta käyrältä VAG vekottimeen. Kuinkahan golffin vaihteisto kestää noinkin hurjaa vääntöä? Raatoa viritettäessähän yriteltiin säästellä vaihteistoa ja painottaa vääntöä suuremmille kierroksille joten käyristä tuli taasen tämänmoiset.
FAGOTTIPOWER.jpg
FAGOTTIPOWER.jpg (175.71 KiB) Katsottu 903 kertaa

Omassa vakioteinipenarissa (330d) on 500nm vääntöä tuossa 1750rpm vaiheessa(raato 140nm, golf ~180nm), veljen teinarissa (325d) huippuvääntö 400nm tulee jo 1300rpm kohdalla(golffissa 400nm/2500rpm). Erilaisia ovat kaikki nämä kiisselit. Ilmeisesti suuri vääntö alhaisilla kierroksilla on vaihteiston surma?
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
vville
AktiVWisti
 
Viestit: 727
Liittynyt: 03.04.2013 16:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: TD/TDI 228mm Kytkinswapin osalista

ViestiKirjoittaja AT5nok » 06.02.2018 18:55

TDI / WBX kytkin swappiin liittyen, kytkimen painelaakrin ohjurihokki saattaa ottaa kiinni kytkinlevyyn ja painaa sen asetelmaa vasten, jolloin kytkin ei irrota. Ohjuriholkin päästä on syytä leikata siivu pois.
http://www.facebook.com/VWT3Syncro
Avatar
AT5nok
Moderaattori
 
Viestit: 7277
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi

Edellinen

Paluu T3 - Tekniikka - Technical

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa