TD/TDI 228mm Kytkinswapin osalista

Takamoottoristen tekniikkapalsta, kori, voimansiirto, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu alue.
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: TD/TDI 228mm Kytkinswapin osalista

Viesti Kirjoittaja TT| »

vville kirjoitti:Paljonkos tuommoisessa +300nm TDIssä on heposia? Raadon dynopaperi näyttää 121 heposella vaatimatonta 249nm vääntöä. Tosin siltikin meni vaihteistosta pääakseli poikki. Kytkin piti kyllä.
tdipower
tdipower
wiliTDI.jpg (58.85 KiB) Katsottu 7490 kertaa
Tuossa tuorein dynolappu 165hv/400NM, ALH kone, samat Bosion suuttimet kun vvillen koneessa, 150hv ARL koneen ahdin. Tuossa on jo SRE asetelma ihan vaan isompien suuttimien varalle, AHU TDI vakio levy. Tämä kone golfin keulilla.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3083
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: TD/TDI 228mm Kytkinswapin osalista

Viesti Kirjoittaja dmn »

Eli kuten kuvasta näkyy, niin n. 249nm vääntö riittää ~160 heppaan! Kunhan se sama vääntö tulee myös 4500 kierroksella :-)
< 15kWh/100km
vville
AktiVWisti
Viestit: 730
Liittynyt: 03.04.2013 16:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: TD/TDI 228mm Kytkinswapin osalista

Viesti Kirjoittaja vville »

TT| kirjoitti:
vville kirjoitti:Paljonkos tuommoisessa +300nm TDIssä on heposia? Raadon dynopaperi näyttää 121 heposella vaatimatonta 249nm vääntöä. Tosin siltikin meni vaihteistosta pääakseli poikki. Kytkin piti kyllä.
Tuossa tuorein dynolappu 165hv/400NM, ALH kone, samat Bosion suuttimet kun vvillen koneessa, 150hv ARL koneen ahdin. Tuossa on jo SRE asetelma ihan vaan isompien suuttimien varalle, AHU TDI vakio levy. Tämä kone golfin keulilla.
Tuohan näyttää varsin mukavalta käyrältä VAG vekottimeen. Kuinkahan golffin vaihteisto kestää noinkin hurjaa vääntöä? Raatoa viritettäessähän yriteltiin säästellä vaihteistoa ja painottaa vääntöä suuremmille kierroksille joten käyristä tuli taasen tämänmoiset.
FAGOTTIPOWER.jpg
FAGOTTIPOWER.jpg (175.71 KiB) Katsottu 7475 kertaa
Omassa vakioteinipenarissa (330d) on 500nm vääntöä tuossa 1750rpm vaiheessa(raato 140nm, golf ~180nm), veljen teinarissa (325d) huippuvääntö 400nm tulee jo 1300rpm kohdalla(golffissa 400nm/2500rpm). Erilaisia ovat kaikki nämä kiisselit. Ilmeisesti suuri vääntö alhaisilla kierroksilla on vaihteiston surma?
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7673
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: TD/TDI 228mm Kytkinswapin osalista

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

TDI / WBX kytkin swappiin liittyen, kytkimen painelaakrin ohjurihokki saattaa ottaa kiinni kytkinlevyyn ja painaa sen asetelmaa vasten, jolloin kytkin ei irrota. Ohjuriholkin päästä on syytä leikata siivu pois.
Vastaa Viestiin