Jarrujen pääsylinterin vaihto

Takamoottoristen tekniikkapalsta, kori, voimansiirto, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu alue.
JoniOne
Vasta alkaja
Viestit: 26
Liittynyt: 07.03.2012 14:54
Paikkakunta: Vantaa

Jarrujen pääsylinterin vaihto

Viesti Kirjoittaja JoniOne »

Onko kellään kokemusta jarrupääsylinterin vaihtamisesta syncroon? Mulla tuntuu toi sylinteri vähän kulahtaneen. Aikani koetin ilmata jarruja, mutta systeemistä ei ilmaa tullut ja lopulta tultiin sitte tulokseen kaverin kanssa että pääsylinterin männän tiiviste vuotaa. Ts. poljin tuntuu vetelältä ja kun linttaa lattiaan, menee renkaat lukkoon.

Onkos tuo sylinteri vaikea vaihtaa? Ilmeisesti erilainen kuitenkin kun takavedon? Ainakaan Motonetin valikoimista ei tunnu löytyvän? Kaikenlaiset neuvot otetaan kiitollisuudella vastaan kyllä :P
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7675
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Jarrujen pääsylinterin vaihto

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Sama pääsylinteri 14" Syncro ja 2WD.
JoniOne
Vasta alkaja
Viestit: 26
Liittynyt: 07.03.2012 14:54
Paikkakunta: Vantaa

Re: Jarrujen pääsylinterin vaihto

Viesti Kirjoittaja JoniOne »

Okei hyvä sitte. Tuon saa Motonetista niin pääsee asentelemaan :)
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6642
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Jarrujen pääsylinterin vaihto

Viesti Kirjoittaja TT| »

Taitaa olla kaikissa sama, myös 16"
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
Sinky
AktiVWisti
Viestit: 879
Liittynyt: 11.06.2012 13:38
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jarrujen pääsylinterin vaihto

Viesti Kirjoittaja Sinky »

tai sitten samaan konkurssiin upgradea ja BMW sylinteri kehiin
http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=401822
Home is where you park it.
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6642
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Jarrujen pääsylinterin vaihto

Viesti Kirjoittaja TT| »

Taitaa kuitenkin olla kyseessä BMW:n tehostin, ei pääsylinteri. http://www.tolkkifoorumi.com/phpBB3/vie ... =E30#p8165
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
Sinky
AktiVWisti
Viestit: 879
Liittynyt: 11.06.2012 13:38
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jarrujen pääsylinterin vaihto

Viesti Kirjoittaja Sinky »

TT| kirjoitti:Taitaa kuitenkin olla kyseessä BMW:n tehostin, ei pääsylinteri. http://www.tolkkifoorumi.com/phpBB3/vie ... =E30#p8165
yes, stupid is as stupid does :) niinhän se olikin
Home is where you park it.
JoniOne
Vasta alkaja
Viestit: 26
Liittynyt: 07.03.2012 14:54
Paikkakunta: Vantaa

Re: Jarrujen pääsylinterin vaihto

Viesti Kirjoittaja JoniOne »

Saapas nähdä miten käy. Toivottavasti sylinterin pääsee vaihtamaan kojetaulun irroittamalla, ettei tarvitse puolta autoa purkaa...
Avatar
Sinky
AktiVWisti
Viestit: 879
Liittynyt: 11.06.2012 13:38
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jarrujen pääsylinterin vaihto

Viesti Kirjoittaja Sinky »

JoniOne kirjoitti:Saapas nähdä miten käy. Toivottavasti sylinterin pääsee vaihtamaan kojetaulun irroittamalla, ettei tarvitse puolta autoa purkaa...
Mulla kävi niin että valu nesteet ulos sylinteristä niin vaihtoon meni jarrusylinteri ja ihmettelin ku edelleen katos nestettä. Itseasiassa paskana oli kytkimen sylinteri joka on aika samalla linjalla jarrusylinterin kanssa..... no nyt on molemmat vaihdettu.
Home is where you park it.
JoniOne
Vasta alkaja
Viestit: 26
Liittynyt: 07.03.2012 14:54
Paikkakunta: Vantaa

Re: Jarrujen pääsylinterin vaihto

Viesti Kirjoittaja JoniOne »

No se tästä vielä puuttuiskin...
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6642
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Jarrujen pääsylinterin vaihto

Viesti Kirjoittaja TT| »

Kytkinsylinteri mullakin vuosi.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
JoniOne
Vasta alkaja
Viestit: 26
Liittynyt: 07.03.2012 14:54
Paikkakunta: Vantaa

Re: Jarrujen pääsylinterin vaihto

Viesti Kirjoittaja JoniOne »

Tossa tuli nyt epäilys, että jos jarrutehostin ei toimikaan. Mutta eikös sen polkimen kuuluis silloin olla jäykkä? Nythän se ei sitä ole, päin vastoin.
resupekka
99:s Juhlajäsen
Viestit: 185
Liittynyt: 18.03.2012 22:44

Re: Jarrujen pääsylinterin vaihto

Viesti Kirjoittaja resupekka »

Olethan jo tarkistanut, ettei jarruputket tai letkut vuoda tai pullistele? Myös liitokset voivat vuotaa. Sitten tietty jos takana on jarrukengät kauhean etäällä rummuista, niin varmaan pehmenee tuntuma huomattavasti. Yleensäkin on syytä olla varma, että kaikki paikat liikkuvat kuten kuuluu.
Avatar
Sinky
AktiVWisti
Viestit: 879
Liittynyt: 11.06.2012 13:38
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jarrujen pääsylinterin vaihto

Viesti Kirjoittaja Sinky »

joku fiksumpi osaa varmaan varmistaa mutta joskus luin että tehostimen voi testata siten että painaa virrat päällä jarrun pohjaan ja sitten kun starttaa niin tehostimen pitäisi imasta poljin vielä vähän sisään....
Home is where you park it.
JoniOne
Vasta alkaja
Viestit: 26
Liittynyt: 07.03.2012 14:54
Paikkakunta: Vantaa

Re: Jarrujen pääsylinterin vaihto

Viesti Kirjoittaja JoniOne »

Tuo pitää muuten vkl kokeillakin.
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7675
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Jarrujen pääsylinterin vaihto

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Takapään jarruosien vaihdolla saa kummasti poljinta "paremman tuntuiseksi". Ne takajarrujen "automaattisäädöt" ei taida toimia kuin uutena. Itse olen säätänyt ne omista Tölkeistäni ainakin kerran vuodessa, ennen katsastusta.
Kenkäsarja ja uudet asennusosat maksaa n. 40€ Mätänetissä
resupekka
99:s Juhlajäsen
Viestit: 185
Liittynyt: 18.03.2012 22:44

Re: Jarrujen pääsylinterin vaihto

Viesti Kirjoittaja resupekka »

Ajattelin omastakin autosta kokeilla ruuvata pikkuhiljaa hakien kengät niin lähelle kuin mahdollista. Jarruromuilla on ajettu nyt 15000 km maantieajoa, joten alkavat olla varmaan jo sisäänajetut pinnoiltaan. Olen työelämässä joskus päässyt kokeilemaan priimasti säädettyjä rumppujarruja ja niissä autoissa on ollut erinomainen poljintuntuma. Suosittelisin keskustelun aloittajaa tarkistaman tämän. Kuten T3Syncrokin sanoi, ei ne automaattisäädöt yleensä toimi. Vaikka paikat liikkuisivat, niin ne hammastuksetkin voivat ilmeisesti kulahtaa tangoista ajan myötä.
JoniOne
Vasta alkaja
Viestit: 26
Liittynyt: 07.03.2012 14:54
Paikkakunta: Vantaa

Re: Jarrujen pääsylinterin vaihto

Viesti Kirjoittaja JoniOne »

Siellä on muuten uudet palat takana. Katsotaan miten nyt sitten käy
resupekka
99:s Juhlajäsen
Viestit: 185
Liittynyt: 18.03.2012 22:44

Re: Jarrujen pääsylinterin vaihto

Viesti Kirjoittaja resupekka »

Eräältä VAG-konsernin tuotteita korjaavalta asentajalta sain sellaisen varoituksen sanan, että rumpuja ei sitten kannata välttämättä ostella motonetin puolelta. Ovat usein kieroja jo valmiiksi. Jos kengät on kerran uudet, niin katso, että ne säädöt ovat vielä kohdillaan. Tein säädön siten, että jätin käsijarruvaijerin säädön aluksi ihan löysälle, sitten hain kenkien perussäädön lähelle rumpua molemmin puolin, sitten lopuksi käsijarrun säätö riittävän tiukalle.
JoniOne
Vasta alkaja
Viestit: 26
Liittynyt: 07.03.2012 14:54
Paikkakunta: Vantaa

Re: Jarrujen pääsylinterin vaihto

Viesti Kirjoittaja JoniOne »

Okei juu. Nuo jarrupalat on nimenomaan Motonetista... Niiden pitäisi kuitenkin olla aikas kohdallaan. Luulen vaan että vika on tosiaan pääsylinterissä tai tehostimessa.
Vastaa Viestiin