Laatikon väännönkesto?

Takamoottoristen tekniikkapalsta, kori, voimansiirto, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu alue.
Avatar
viva
Vasta alkaja
Viestit: 17
Liittynyt: 29.12.2012 00:30
Paikkakunta: Kouvola

Laatikon väännönkesto?

Viesti Kirjoittaja viva »

Olisikos jollain tietoa mitä tuollainen dieseltölkin 5-vaihteinen loota kestää vääntöä? Vai pitääkö tässä lähtä kokeilemaan kepillä jäätä, että mitä tapahtuu laatikolle (ja 1Z vakio alakerralle) +400nm alueella.
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3089
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: Laatikon väännönkesto?

Viesti Kirjoittaja dmn »

Jossain kohtaa pyörähtää 4. ja 5. rattaat pyöreäksi (varmaan siinä 300nm jälkeen), näihin saa à 500e vahvempaa ratasparia sitten eri välityksillä.. Näillä muutoksilla sitten saa vähän pelivaraakin lisää, mutta aika rajoilla varmaan ollaan.

Eiköhän tuo 1Z kestä ihan ongelmitta tuon määrän vakiona.
< 15kWh/100km
Avatar
viva
Vasta alkaja
Viestit: 17
Liittynyt: 29.12.2012 00:30
Paikkakunta: Kouvola

Re: Laatikon väännönkesto?

Viesti Kirjoittaja viva »

Eli siis aloitetaan kasaamalla kaikki vakiosisuksilla, ja varaudutaan henkisesti hankkimaan laatikkoon kestävämpää osaa. (tai metsästää un1-07 jostain) :twisted:
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3089
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: Laatikon väännönkesto?

Viesti Kirjoittaja dmn »

Tai ole hurja ja laita automaatti, ei tuu kiihdytyksessä vaihdemissejä niin paljon kuin 5v lootassa :) Mulla on hyllyssä yks tölkkiin sopiva automaattilaatikko -osuus, jossa väännönkesto tehtaan jäljiltä sovitettu 250nm moottorille ja tuota pelivaraa kaiketi löytyy lisää..
< 15kWh/100km
Avatar
viva
Vasta alkaja
Viestit: 17
Liittynyt: 29.12.2012 00:30
Paikkakunta: Kouvola

Re: Laatikon väännönkesto?

Viesti Kirjoittaja viva »

automaatti syö ideaa hienosta tdi-konversiosta, hitto sit se kulutus ei ainakaan laske! :|
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6642
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Laatikon väännönkesto?

Viesti Kirjoittaja TT| »

Jos sä kokoat ehjillä osilla laatikon, niin eiköhän tuo kestä ihan hyvin. Tietysti jos driftailet sillä joka päivä asfaltilla niin rajat varmaan löytyy.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7675
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Laatikon väännönkesto?

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Tarpeeksi liukkaat renkaat, niin luisto tapahtuu siellä eikä voimansiirrossa ;)
Eicca_
Ylläpitäjä
Viestit: 3017
Liittynyt: 17.02.2012 02:47
Paikkakunta: Tuusula/Mäntsälä

Re: Laatikon väännönkesto?

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

+200tkm ajettu vakio aski kesti 3000km rata-ajo ja +60 varttimaili vetoa 300hp/400nm tehoilla rikkoutumatta. Nykyisessa laatiko setupissa sulakkeena on joko kytkin-akseli tai vetarit.
1Z koneen veivit alkaa porsimaan jossain 110nm/reikä nurkilla jos kauheesti alle 2500-2700rpm saavutetaan maksimi vääntö ;) Tosin kaikkihan saa rikki eli en ota vastuuta mitä milläkin tehoilla saa hajoitettua, perkele kuin kestäs edes vakiona :roll: :D
Vastaa Viestiin