wbx päästöongelmat
Lähetetty: 20.09.2012 11:08
2.1 vesibokseri siis, mallia -91 ja katti
Ongelma on semmoinen kuin:
Ekalla katsastusyrityksellä pomppas päästöt hapesta. No paikannettiin että vaimentajassa käden mentäviä reikiä. Nyt on uus vaimennin ja happiarvot kohallaan päästömittauksessa. Mutta ei mee vieläkään läpi co arvoista eikä välillä taho hc pysyä tarpeeks alhaalla. co menee tyhjäkäynnillä välillä hyväks, mutta kierroksilla se on jossain 0.8 paikkeilla, hc on siinä sadan tuntumassa. Miten ton co sais alas?
Pakoputki vuosi vähäsen liitoksesta ennen kattia ja sitä koitettiin tilkitäkkin vähäsen. Mutta ei tuntunut vaikuttavan. Voiko siellä olla vielä pientä vuotoa putkessa ennen lamdaa joka sitten kusis päästöt pieleen? Vai voiko kaikki johtua surkeasta katista?
On kokeiltu korjausoppaan mukaan käännellä seosruuvia ilmanmassamittarin kyljestä, siitä puuttui jo valmiiksi sinetti. Mutta tämän ruuvin kääntelyllä ei ollu vaikutusta tyhjäkäyntiin eikä seokseen. Voiko vika olla siinä?
Imuvuotoa ei äkkiseltään löytynyt.
Öljyt on just vaihettu koneeseen. Sekä tulpat ja pyörijä on uutta.
Pitäiskö se ensimmäisenä vaan vaihtaa se katti ja varmistaa ettei pakoputki vuoda mistään enään?
Ongelma on semmoinen kuin:
Ekalla katsastusyrityksellä pomppas päästöt hapesta. No paikannettiin että vaimentajassa käden mentäviä reikiä. Nyt on uus vaimennin ja happiarvot kohallaan päästömittauksessa. Mutta ei mee vieläkään läpi co arvoista eikä välillä taho hc pysyä tarpeeks alhaalla. co menee tyhjäkäynnillä välillä hyväks, mutta kierroksilla se on jossain 0.8 paikkeilla, hc on siinä sadan tuntumassa. Miten ton co sais alas?
Pakoputki vuosi vähäsen liitoksesta ennen kattia ja sitä koitettiin tilkitäkkin vähäsen. Mutta ei tuntunut vaikuttavan. Voiko siellä olla vielä pientä vuotoa putkessa ennen lamdaa joka sitten kusis päästöt pieleen? Vai voiko kaikki johtua surkeasta katista?
On kokeiltu korjausoppaan mukaan käännellä seosruuvia ilmanmassamittarin kyljestä, siitä puuttui jo valmiiksi sinetti. Mutta tämän ruuvin kääntelyllä ei ollu vaikutusta tyhjäkäyntiin eikä seokseen. Voiko vika olla siinä?
Imuvuotoa ei äkkiseltään löytynyt.
Öljyt on just vaihettu koneeseen. Sekä tulpat ja pyörijä on uutta.
Pitäiskö se ensimmäisenä vaan vaihtaa se katti ja varmistaa ettei pakoputki vuoda mistään enään?