Sivu 5/7

Re: Kytkin ongelma

Lähetetty: 29.01.2014 10:15
Kirjoittaja Jones2
Moi ! Tämä lienee myöhässä, mutta pääsylinterissä on säätö. Kytkinpolkimen ja pääsylinterin välissä on tappi jossa noin tuuman verran kierrettä ja lukitusmutteri ( 13mm avain ). Paikka on ahdas, peili ja fikkari avuksi.
terv. Jone

WBX kytkinlevy

Lähetetty: 30.03.2014 18:20
Kirjoittaja mtavi
Köyhä kyselee, että onko kenelläkään tietoa uuden WBX:n 228mm kytkinlevyn paksuudesta? Hyllystä löyty käytetty, jonka paksuun on n. 9.1mm ja urien syvyys n. 0.9mm. Muuten kunnossa olevan oloinen. Mutta että onko tuo noin mittojen perusteella kuinka kulunut, että arvaako heittää paikalleen vai roskiin. =) Kiitos!

Re: WBX kytkinlevy

Lähetetty: 30.03.2014 19:43
Kirjoittaja TT|
Ei ollut kotosalla tähän hätään työntömittaa, joten mittanauhalla mitattuna uusi on reilusti alle 10mm myöskin, että nuo sinun mittasi kuulostaa ihan käyttökelpoiselle.

Re: WBX kytkinlevy

Lähetetty: 30.03.2014 19:57
Kirjoittaja dmn
Sanoisin myös perstuntumalla että hyvä on, kun urat vielä näkyy ja niitteihin on matkaa :)

Re: WBX kytkinlevy

Lähetetty: 30.03.2014 21:54
Kirjoittaja mtavi
Kiitos jälleen vastauksista! Tuon siis heitämmä TDI:n kaveriksi!

JX kytkin kantaa?

Lähetetty: 08.09.2014 22:42
Kirjoittaja Sante
Elikkä semmonen ongelma tuon Jx:n kanssa kun tein tölkkiin koneen vaihdon ja vaihdoin sen vauhtiksen alla olevan peltilevyn oikean moiseen ja samalla kytkinlevyn parempaan. Nyt kun auto kasassa ja piti tyyppiajolle lähteä totesin että kytkin kantaa kokoajan. Vaihteet saa päälle ilman kytkimen painoa ja auto ei liiku mihinkään. Kytkimen siirtäjä kuitenkin liikkuu noin 3cm poljinta painaessa auton ollessa pois käynnistä. Vaihteensiirtäjä jaa muut pelaa. Kytkintä en tosin ilmannut, mutta se tuskin vaikuttaa kerta se on ikäänkuin kokoajan päällä?? :o

Ei itsellä ymmärrys riitä setvimään ropleemaa, kun kaikki pitäis olla omasta mielestä kunnossa? Missä mahtaisi kannattaa lähteä tutkimaan, ennenkuin suosiolla pudottaa TAAS koko lootan/koneen :?

Re: JX kytkin kantaa?

Lähetetty: 08.09.2014 23:49
Kirjoittaja beretta
Moro.jumittaisko painelaakeri siihen kytkinakselin juuressa olevaan holkkiin,jos asennuksessa ollut ulkona siitä holkista :?

Re: JX kytkin kantaa?

Lähetetty: 09.09.2014 08:15
Kirjoittaja Sante
Tuota ei taida oikein voida todeta kuin ottamalla lootan alas? Mahtaisko olla jotain muuta mahdollisesti perseellään, ennenkuin pudottaa tuon lootan?

Re: JX kytkin kantaa?

Lähetetty: 23.09.2014 08:33
Kirjoittaja Eicca_
Ota se työsylkän tappi irti muuttuuko tilanne eli vaihdepäälle ja starttaat autoa jos lähtee käyntiin ja ei liiku edelleen niin painelaakeri jumissa.

Re: JX kytkin kantaa?

Lähetetty: 19.10.2014 13:23
Kirjoittaja vauwee
Samantapaisia ongelmia täällä. VW t3 jx 1,6td syncro 1987. - Tästä vaunusta putosi ajaessa suurin vaihde pois käytöstä, muut vaihteet pelasi. Auton laitoin seisomaan, ja kun nyt käynnistin ja ajattelin siirtää, niin ei löydy enää yhtään vaihdetta. Vaihdelaatikon päällä oleva kytkin työsylinteri tuntuu olevan jumissa, tms. Kytkin raskas. Vaihteet löytyy vaihdekepistä, mutta ei kytkeydy päälle, jne. - Mitä korjaten tähän saa vaihteet päälle ? ( - en ole vielä purkanut, ajon jäljiltä on.. ).

Re: JX kytkin kantaa?

Lähetetty: 20.10.2014 20:27
Kirjoittaja Eicca_
Työsylinteri jumissa, eli sama homma mene auton alle ota se tanko pois työsylinterin ja vivun välistä niin vapauttaa kytkimen, sitten menet ja kokeilet käynnistää vaikka ykkös vaihteella. Ole varovainen että ei törmää mihinkään jos käynnistyy :D mä olen tuurnan ja moskan kanssa hakannut männän ylös ja ruiskuttanut rostoffia ja polkenut taas männän ulos ja homma alusta tai sitten vaihtaa uuden työsylinterin.

Re: JX kytkin kantaa?

Lähetetty: 21.10.2014 11:48
Kirjoittaja vauwee
Kiitos tiedosta. Kysyn viel tarkennusta tähän, ( en ole tämän auton alta katsellu vaihdelootaa, kytkintä).
- Ohje ; # mene auton alle ota se tanko pois työsylinterin ja vivun välistä niin vapauttaa kytkimen..#
- Miten ja mistä kautta pääsen tankoon käsiksi, ja miten se irtoaa ?

Re: JX kytkin kantaa?

Lähetetty: 22.10.2014 20:32
Kirjoittaja Eicca_
Se on takaa katsoen kuskin puolella laatikon kyljessa vetarin etupuolella oleva vipu ja siitä kun kurkkii ylös niin näkee kytkimen työsylinterin eli niiden välissä oleva tanko pois. Itse teen yleensä niin että otan ison talttaruuvarin ja sillä työnnän sylinterin mäntää hieman ylös päin jolloin tangon saa helposti välistä pois.

Re: JX kytkin kantaa?

Lähetetty: 25.10.2014 20:48
Kirjoittaja vauwee
Oli työsylinteri täysin jumissa. Pitää irroittaa ja purkaa/vaihtaa.
Myös se kytkinnesteputken kiinnitys työsylinteriin on jumissa.
Ei uskalla toholla kuumentaa mutteria, kun on siinä paljo letkuja-johtoja ympärillä.
Mites tuollaisen jumittuneet hydr.putken mutterin saa irti jengoiltaan.. ?
Ja paljonko sen kytkimen käyttövivun tulisi liikkua ? Tuumin, että onko muutakin jumissa.

Re: JX kytkin kantaa?

Lähetetty: 26.10.2014 13:30
Kirjoittaja dmn
Mulla kävi joskus niin että kytkimestä irtosi kitkamateriaali ja ne meni päällekkäin kytkimen sisällä. Oireena oli se että kytkin ei irrottanut, tämän kyllä sitten huomasi siitä että koko sylinterin tukirauta antoi periksi kytkintä painettaessa.

Tölkin kytkinvipu bensa vs. diesel

Lähetetty: 14.02.2015 03:17
Kirjoittaja Jukkapoika
Kyse siis tästä osasesta:

Kuva

Bensa-malleihin tarjotaan 251141713B ja D/TD:hen 251141713C. Mikä tuossa on se muuttuva tekijä ja miksi?
Työsylinteri telineineen lienee kaikissa sama..?

Järeämpi kytkin aazin jatkoksi

Lähetetty: 15.02.2016 16:09
Kirjoittaja jusu
Yritin katsella hieman noita vanhoja topicceja kytkimistä, mutta ei nyt heti osunut silmään.

Eli tuo mun Syncro DOka joka oli tai on vieläkin myynnissä, niin siirtyi pajalle tutkimuksiin ja menee koko kone vaihtoon. Nyt on tialle tulossa valmis "uusi" kone josta löytyy potenttiaalia vähän suuremmallekkin teholle ja ajattelin että nyt kun koneen ottaa pois niin samalla päivittää kytkimenkin parempaan ettei ala heti luistamaan.
Eli pitääkö vaihtaa samalla vauhtipyöräkin toiseen jos laittaa isompaa levyä tai miten suurille väännöille uusi vakio setti kestää ilman luistoa? Tokihan siellä alkaa laatikko porsimaan sitten seuraavaksi, mutta uskoisin omalla käytöllä senkin kestävän melko pitkälle....

Re: Järeämpi kytkin aazin jatkoksi

Lähetetty: 15.02.2016 23:40
Kirjoittaja dmn
JX kytkinkamat sintterillä min. 250nm. Parempi vaihtoehto TDI vauhtipyörä ja kytkinkamat -- TDI swapeissa lienee käyty jo kattavasti läpi nyassit laittaakko WBX levy vai vaihtaa kytkinakseli TDI:n sopivaksi.

Re: Järeämpi kytkin aazin jatkoksi

Lähetetty: 18.02.2016 13:09
Kirjoittaja jusu
Joo tuosta TDI kytkimestä löytyi paljon jutustelua, mutta kun ei ole vielä niin tietoa erikoneiden osien sopivuudesta niin halusin hieman varmistusta. Eli tuo 1,9tdi vauhtipyörä menee aazinkin peräänm sitten.
Mistäs löytyisi tollanen sinnteri JX:n sarjaan.

Re: Järeämpi kytkin aazin jatkoksi

Lähetetty: 19.02.2016 16:54
Kirjoittaja AT5nok
jusu kirjoitti:Joo tuosta TDI kytkimestä löytyi paljon jutustelua, mutta kun ei ole vielä niin tietoa erikoneiden osien sopivuudesta niin halusin hieman varmistusta. Eli tuo 1,9tdi vauhtipyörä menee aazinkin peräänm sitten.
Mistäs löytyisi tollanen sinnteri JX:n sarjaan.


Jos kytkinakselin stefa ei vuoda, niin varmaan piisaa hyvälaatuinen JX:n kytkin AAZ:n kanssa vaikka konetta vähän piristäisikin.
Nelisylinteristen "apuakselikoneiden" osat sopivat 99% ristiin, kunhan kone on ollut ha:n nokalla poikittain.

Tuossa on kattava paketti aiheesta: http://www.tolkkifoorumi.com/phpBB3/vie ... ?f=3&t=982

Muista silmälaakeri AAZ:n kampiakselin päähän!!!