T3 kytkin ongelmia (yhdistetty useita ketjuja)

Takamoottoristen tekniikkapalsta, kori, voimansiirto, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu alue.

Re: Luistava kytkin (AAZ JX:n "uusi" Sachs)

ViestiKirjoittaja AT5nok » 17.04.2012 22:28

beretta kirjoitti:tarkista tosiaan palauttaako se käyttöakseli jota kytkinsylinterin tappi työntää,siinähän kaksi puslaa jotka jumii tiukkaan kun kuivumaan pääsee,saattaa kytkin luistaa jos se ei palaudu.Minulla meni täysin jumiin kun kytkinkoppa tallin nurkassa muutaman viikon oli niin piti väkivalloin repiä helat irti siitä.Se menee todella jumiin kun kuivuu...



Tänään kun vaihdoin työsylinterin, keikuttelin vipua ja tuntui kevyesti liikkuvan. Luistaminen paheni vaan viimeisellä ajoreissulla. Alustavasti jo sovittua aikaa pajalle, jos saisi tilalle paremman setin.

Eli TDI:n vauhtipyörä hakusessa.
http://www.facebook.com/VWT3Syncro
Avatar
AT5nok
Moderaattori
 
Viestit: 7282
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi

Re: Luistava kytkin (AAZ JX:n "uusi" Sachs)

ViestiKirjoittaja AT5nok » 26.04.2012 19:36

WBX/TDI kytkin osat 220 € + vauhtis. Tuonkin kun olisi tiennyt moottoria vaihtaessa, niin eipä olisi turhaan tullut ostettua JX:n vakiokytkintä. No onpahan sitten varalla vaikka tuohon kesätölkkiin
http://www.facebook.com/VWT3Syncro
Avatar
AT5nok
Moderaattori
 
Viestit: 7282
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi

Re: Luistava kytkin (AAZ JX:n "uusi" Sachs)

ViestiKirjoittaja redi » 04.05.2012 07:36

huva suomi muuda sule kutkinlevu
Linkki
Avatar
redi
AktiVWisti
 
Viestit: 495
Liittynyt: 23.02.2012 00:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Luistava kytkin (AAZ JX:n "uusi" Sachs)

ViestiKirjoittaja AT5nok » 04.05.2012 08:14

redi kirjoitti:huva suomi muuda sule kutkinlevu


Sujuvaa suomenkieltä, varmasti helpottaa kaupankäyntiä...

Kuinkahan tuollainen sopisi Syncroon ajatellen maastossa liikkumista? Tuo on halvempi kuin esim Mötönetin vakiolevy
http://www.facebook.com/VWT3Syncro
Avatar
AT5nok
Moderaattori
 
Viestit: 7282
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi

Re: Luistava kytkin (AAZ JX:n "uusi" Sachs)

ViestiKirjoittaja TT| » 04.05.2012 08:46

T3Syncro kirjoitti:
redi kirjoitti:huva suomi muuda sule kutkinlevu


Sujuvaa suomenkieltä, varmasti helpottaa kaupankäyntiä...

Kuinkahan tuollainen sopisi Syncroon ajatellen maastossa liikkumista? Tuo on halvempi kuin esim Mötönetin vakiolevy


Tamgearsilla näytti olevan 59,84€ http://www.tamgears.com/Volkswagen%20T2.htm. Pitäis vaan tilata ilmeisesti vähintään 200€ kerralla. Pitäisikö laittaa joku kimppatilaus?
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
TT|
Swapman
 
Viestit: 6280
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Luistava kytkin (AAZ JX:n "uusi" Sachs)

ViestiKirjoittaja AT5nok » 04.05.2012 08:57

Mahtaakohan olla paikkansa pitävä hinnasto, kun kaikkialla muualla tuntuu 228 levyn hinta pompsahtaneen yli sataseen?
http://www.facebook.com/VWT3Syncro
Avatar
AT5nok
Moderaattori
 
Viestit: 7282
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi

Re: Luistava kytkin (AAZ JX:n "uusi" Sachs)

ViestiKirjoittaja VilleP » 04.05.2012 10:40

TT| kirjoitti:
T3Syncro kirjoitti:
redi kirjoitti:huva suomi muuda sule kutkinlevu


Sujuvaa suomenkieltä, varmasti helpottaa kaupankäyntiä...

Kuinkahan tuollainen sopisi Syncroon ajatellen maastossa liikkumista? Tuo on halvempi kuin esim Mötönetin vakiolevy


Tamgearsilla näytti olevan 59,84€ http://www.tamgears.com/Volkswagen%20T2.htm. Pitäis vaan tilata ilmeisesti vähintään 200€ kerralla. Pitäisikö laittaa joku kimppatilaus?


Minä voin ottaa yhden jos kimpassa tilataan.
Vieläkö sillä on se pakettiauton romu? Kyllä sillä on.
Avatar
VilleP
Vakiintunut käyttäjä
 
Viestit: 50
Liittynyt: 28.04.2012 11:56
Paikkakunta: Oulu

Re: Luistava kytkin (AAZ JX:n "uusi" Sachs)

ViestiKirjoittaja Eicca_ » 04.05.2012 22:22

Pitäs soittaa tonne tamgeariin ja kysyy minkä merkkinen lätty toi on...



" alkuperäinen kytkin levy ei pikakuvaketta epäonnistuu off- tien ja kilpa toimintaa, se ei kestä korkeita lämpötiloja vapauttaa runsaan käytön ja ​​siten poltettiin. Erityisesti tätä varten ei feramic kehitetty kytkinlevyt. Feramic on yhdistetty kyllästetty lujat teräksestä kovaa kulutusta ja kuumuutta, on myös sydän kytkinlevyt on vahvistettu. Nopeaa reagointia ja puuttuu höyhenet, nämä kytkinlevyt eivät sovellu kovin hyvin normaaliin katu käytössä, et olisi ensimmäinen, joka spontaanisti rikkoutunut vaihteisto se toimii. Totesi koko on halkaisija kytkinlevy. # 01505 200 mm (tyypin 1 ja 3-moottoreiden) # 41 503 228 mm (2000 cc tyyppi 4 ja WBX moottorit)"

Mitä helvettiä? :roll: :? :shock: :D :lol: paras kohta toi "puuttuu höyhenet" :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Eicca_
Ylläpitäjä
 
Viestit: 3005
Liittynyt: 17.02.2012 02:47
Paikkakunta: Tuusula/Mäntsälä

Re: Luistava kytkin (AAZ JX:n "uusi" Sachs)

ViestiKirjoittaja AT5nok » 04.05.2012 22:36

Eicca_ kirjoitti:Mitä helvettiä? :roll: :? :shock: :D :lol: paras kohta toi "puuttuu höyhenet" :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:


vaihtoehto

, jos et ole hallussaan tasaus Tool pelastaa kytkinlevy oikein keskitys asennuksen aikana sinun kannattaa tilata heti, jotta.


# 1100

Kumppanit

jos etsit vakio kytkin levy, paine levy ja / tai painelaakerin, katso seuraavia linkkejä. - tehostettu huumeiden ryhmä 200 mm - standardi huumeiden ryhmä 180 mm - standardi huumeiden ryhmä 200 mm - vakio kytkinlevy 180 mm - vakio kytkinlevy 200 mm - vakio kytkinlevy 215 mm - kytkinsarjat - painelaakerin, painelaakerin leikkeet ja opastetut linja


Pitäisikähän vinkata huumepoliisille?
http://www.facebook.com/VWT3Syncro
Avatar
AT5nok
Moderaattori
 
Viestit: 7282
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi

Re: Luistava kytkin (AAZ JX:n "uusi" Sachs)

ViestiKirjoittaja TT| » 04.05.2012 23:23

Pari kertaa melkein jotain mieleistä tuolta löytänyt, mutta eihän tuommosella sepustuksella voi mitään tilata.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
TT|
Swapman
 
Viestit: 6280
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Luistava kytkin (AAZ JX:n "uusi" Sachs)

ViestiKirjoittaja redi » 05.05.2012 01:01

Taitaa olla tuo google kääntäjä syypää. Jos sen jättäis vaan kääntämättä.
Avatar
redi
AktiVWisti
 
Viestit: 495
Liittynyt: 23.02.2012 00:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Luistava kytkin (AAZ JX:n "uusi" Sachs)

ViestiKirjoittaja AT5nok » 05.05.2012 08:40

Asiaan palatakseni, onko kukaan koittanut tuollaista "kisakytkintä" Syncrossa?
http://www.facebook.com/VWT3Syncro
Avatar
AT5nok
Moderaattori
 
Viestit: 7282
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi

Re: Luistava kytkin (AAZ JX:n "uusi" Sachs)

ViestiKirjoittaja Eicca_ » 05.05.2012 14:33

Ei tee mitään, pitää kyllä mutta luistattaa ei voi yhtään. Vetarin pultteja joutuu kiristellä vähän väliä ja ihan perseestä ajaa normaali liikenteessä, saati sitten esim. peruuttaa...
Eicca_
Ylläpitäjä
 
Viestit: 3005
Liittynyt: 17.02.2012 02:47
Paikkakunta: Tuusula/Mäntsälä

Re: Luistava kytkin (AAZ JX:n "uusi" Sachs)

ViestiKirjoittaja AT5nok » 05.05.2012 15:28

Eicca_ kirjoitti:Ei tee mitään, pitää kyllä mutta luistattaa ei voi yhtään. Vetarin pultteja joutuu kiristellä vähän väliä ja ihan perseestä ajaa normaali liikenteessä, saati sitten esim. peruuttaa...


Sitä vähän epäilinkin...
http://www.facebook.com/VWT3Syncro
Avatar
AT5nok
Moderaattori
 
Viestit: 7282
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi

Re: Luistava kytkin (AAZ JX:n "uusi" Sachs)

ViestiKirjoittaja hege » 14.05.2012 14:22

Vaihdoin eilen Eicalle kytkimen työsylinterin, ja kun aloin ilmata kytkintä niin poljin oli ihan lerppu. Poljin jäi jumiin n. sentin yläasennosta ja pompantaa siitä ylös kun vähän nostaa alapuolelta. Vika ei ollut uudessa työsylinterissä, vaan jossain kohtaa polkimessa. Kojelauta pitää joskus purkaa ja ihmetellä tarkemmin missä tarraa. Jos sulla samaa vikaa niin saattaa jäädä kytkin kantamaan kun "läpivirtausreikä" on kokoajan tukossa.
Tölkkifoorumi on kiva paikka.
Avatar
hege
Vakiintunut käyttäjä
 
Viestit: 1177
Liittynyt: 17.02.2012 00:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Luistava kytkin (AAZ JX:n "uusi" Sachs)

ViestiKirjoittaja AT5nok » 14.05.2012 20:59

Mielestäni poljin nousee ylös asti. Välillä tuntui taas toimivan ihan normaalisti, mutta tänään taas 50 - 70 Km/h kiihdytys nelosella aiheutti pidon loppumisen hetkellisesti.

Toivottavasti sorvari ehtii tehdä uuden vauhtiksen pian...
http://www.facebook.com/VWT3Syncro
Avatar
AT5nok
Moderaattori
 
Viestit: 7282
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi

Re: Luistava kytkin (AAZ JX:n "uusi" Sachs)

ViestiKirjoittaja dmn » 14.05.2012 21:37

Niin tosta sintterikytkimestä, toimii kyllä todella hienosti syncrossa, JX:ssä ja TDI:ssä. Miinusta tosin siitä että keskiö ei ole jousitettu, joten teoriassa ainakin vaihteisto saa enempi piikkejä läpi.

Ainostaan jos tarkoituksella luistatti niin hieman sai nykimään, mutta ei pahemmin kuin huonolla tarvikelevyllä.

T3Syncro, onkos sulla varmasti siinä pääsylinterissä hieman tyhjää? Siellähän on samanlainen kierretappi/mutteri-yhdistellä kuin kuplan jarrupolkimen juuressa, ja jos siellä ei ole yhtään välystä niin ei pääse nesteet virtaamaan takas säiliöön päin kun silloin kun tapahtuu lämpölaajenemista nesteessä (=pakoputkesta ja koneesta hehkuva lämpö).
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
 
Viestit: 2507
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina

Re: Luistava kytkin (AAZ JX:n "uusi" Sachs)

ViestiKirjoittaja AT5nok » 15.05.2012 10:18

dmn kirjoitti:T3Syncro, onkos sulla varmasti siinä pääsylinterissä hieman tyhjää? Siellähän on samanlainen kierretappi/mutteri-yhdistellä kuin kuplan jarrupolkimen juuressa, ja jos siellä ei ole yhtään välystä niin ei pääse nesteet virtaamaan takas säiliöön päin kun silloin kun tapahtuu lämpölaajenemista nesteessä (=pakoputkesta ja koneesta hehkuva lämpö).


Koitan tutkia, jos vaan polvi taipuu sen verran että saan pääni työnnettyä polkimien väliin ;)
http://www.facebook.com/VWT3Syncro
Avatar
AT5nok
Moderaattori
 
Viestit: 7282
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi

Re: Luistava kytkin (AAZ JX:n "uusi" Sachs)

ViestiKirjoittaja AT5nok » 15.05.2012 15:58

Polkimessa tuntuu selkeä vapaaliike, 1-2 cm. Taskulampun kanssa katselin pääsylinterin yläpäähän, mielestäni sielläkin oli "väljää", eli tanko lähti painumaan alaspäin vasta polkimen vapaaliikkeen loputtua.
http://www.facebook.com/VWT3Syncro
Avatar
AT5nok
Moderaattori
 
Viestit: 7282
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi

Re: Luistava kytkin (AAZ JX:n "uusi" Sachs)

ViestiKirjoittaja make » 18.05.2012 22:11

Kun sorvaa jx-vauhtipyörää 228 levylle paljonko tulis olla suurennetun pohjan leveys,232mm?täytyykö syventää?aamulla menossa sorvarille kaksi jx:n vauhtista.kiitost.make
make
AktiVWisti
 
Viestit: 117
Liittynyt: 26.02.2012 09:10
Paikkakunta: iisalmi

EdellinenSeuraava

Paluu T3 - Tekniikka - Technical

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa