Sivu 2/7

Re: Luistava kytkin (AAZ JX:n "uusi" Sachs)

Lähetetty: 27.03.2012 08:58
Kirjoittaja Pasi_T
Eicca: ohjeet oli ihan ymmärrettävät, kiitos paljon!

Re: Luistava kytkin (AAZ JX:n "uusi" Sachs)

Lähetetty: 09.04.2012 17:58
Kirjoittaja AT5nok
Kytkin oli hetken kuistamatta, piti jopa maastossa lukot päällä möyriessä ja maantiella ajaessa.
Eilen auto seisoi Vurren kanssa lumikasassa ja siitä kun lähdin, niin ei pitoa löytynyt kuin pintakaasulla.

Kytkin ottaa kiinni heti kun poljin nousee lattiasta ja aukeaa vasta melkein lattiaan poljettuna.

Re: Luistava kytkin (AAZ JX:n "uusi" Sachs)

Lähetetty: 09.04.2012 21:26
Kirjoittaja TT|
T3Syncro kirjoitti:Kytkin oli hetken kuistamatta, piti jopa maastossa lukot päällä möyriessä ja maantiella ajaessa.
Eilen auto seisoi Vurren kanssa lumikasassa ja siitä kun lähdin, niin ei pitoa löytynyt kuin pintakaasulla.

Kytkin ottaa kiinni heti kun poljin nousee lattiasta ja aukeaa vasta melkein lattiaan poljettuna.
Alkaa oireet kyllä viitata sinne kytkimen nestekiertoon, tai johonkin päin mekanismia.

Re: Luistava kytkin (AAZ JX:n "uusi" Sachs)

Lähetetty: 09.04.2012 22:58
Kirjoittaja jarke
joo ilmaa menee järjestelmään, nyt kun oikein muistelen niin itsellä ensin petti työsyl ja sitten pääsyl. vai oliko toisinpäin :?: ei ehkä oleellista. poljin oli juuri tuollainen, heitä molemmat uudet ja ilmaa paineistettuna nestesäiliöstä, eiköhän ala pelaamaan,tai sitten ei :roll:
(ennen sai motonetista renkaan venttiiliin laitettavia sarjoja missä oli venttili+letku+korkki, oli hyvä tuossa hommassa.. :)

Re: Luistava kytkin (AAZ JX:n "uusi" Sachs)

Lähetetty: 09.04.2012 23:45
Kirjoittaja AT5nok
Järjestelmään pääsi ilmaa silloin kun laatikko oli irti, ilmattiin sen verran että alkoi toimia. Ilmausruuvista ei tullut neste läpi ollenkaan, sen irrotuksen jälkeen kun polki, niin alkoi vasta neste tulla reiästä pihalle.
Työsylinteri on ainakin paskainen.

Ihmeellisesti oireet alkoivat syksyllä auton seistyä mäessä nokka ylöspäin ja uusiutui eilen kahden tunnin kahvittelun jälkeen.

Re: Luistava kytkin (AAZ JX:n "uusi" Sachs)

Lähetetty: 10.04.2012 07:58
Kirjoittaja jarke
ei ainakaan mulla onnistunut ilmaus perinteisesti polkemalla vaan vaati tuon "työkalun"

Re: Luistava kytkin (AAZ JX:n "uusi" Sachs)

Lähetetty: 10.04.2012 08:55
Kirjoittaja Eicca_
Hitto hemmetti.... laatikon huulitiiviste! mutta en vaan tajuu jos loota vuotas öljyä niin miks lätty oli niin kuiva :shock:

Re: Luistava kytkin (AAZ JX:n "uusi" Sachs)

Lähetetty: 10.04.2012 09:48
Kirjoittaja hege
Mäkin oisin veikannut huulitiivistettä. Sinne ei tarvita hirveesti öljyä että se luistaa. Mutta luulisi että sen olisitte nähneet...

Pitää kokeilla ilmata omasta kytkin paineistettuna, jos se auttaisi kun poljin tuntuu vähän kumimaiselta.

Re: Luistava kytkin (AAZ JX:n "uusi" Sachs)

Lähetetty: 10.04.2012 09:57
Kirjoittaja Eicca_
Sormet pysy puhtaana vaikka kuinka asetelmaa ja levyä hinkkas :o :shock: :roll:

Re: Luistava kytkin (AAZ JX:n "uusi" Sachs)

Lähetetty: 10.04.2012 10:07
Kirjoittaja AT5nok
Tulipa just sellanenkin mieleen, että jos neste ei pääse takaisin päin vapaasti ja työsylinterille jäisi pieni paine. Koneen vaihdon yhteydessä joku letku oli kuulemma niin taittuneena, ettei kytkin ollut aluksi toiminut, tai niin koneen vaihtaja ainakin kertoi, kun autoani kyselin aina välillä ajoon.

Pitää mennä alle katsomaan, palautuuko työsylinterin vipu kun saan jonkun polkemaan poljinta.

Re: Luistava kytkin (AAZ JX:n "uusi" Sachs)

Lähetetty: 10.04.2012 10:35
Kirjoittaja hege
Jos neste ei pääse takaisinpäin niin kytkin irrottaa heti kun poljinta painaa vähänkin. Jarruissa tämä tullut vastaan pari kertaa, mutta samat sylinterit kytkimessäkin.

Mutta jos kyseessä on joku monivamma niinkuin Vurren tapauksessa yleensä (kaksi tai useampi vika), niin saattaa olla mikä tahansa.

Re: Luistava kytkin (AAZ JX:n "uusi" Sachs)

Lähetetty: 10.04.2012 13:14
Kirjoittaja AT5nok
Monivammakytkimestä tuli ilmaa reilusti, kunhan löysin sopivan ilmausruuvin. "Orggis" oli tukossa. Ilmaa olisi saattanut tulla lisääkin, jos vaan olisi ollut jarrunestettä enemmän lisättäväksi. Melkein puolilitraa sinne meni eikä ilma mielestäni loppunut.

Tässä kuvassa poljin on pohjassa
Kuva

Tässä kuvassa poljin on ylhäällä
Kuva

Kuva

Vipu nousee "reilusti" ylöspäin työntämällä

Muistanko oikein, että vivulle olisi joku ohjeellinen asento, jossa sen kuuluisi olla?


Motonetista löytyy sekä työsylinteriä että sen korjaussarjaa.
Uskaltaakohan Motonetin osilla kokeilla korjaamista?

Re: Luistava kytkin (AAZ JX:n "uusi" Sachs)

Lähetetty: 10.04.2012 13:42
Kirjoittaja Eicca_
Osta koko työsylkkä ei maksa vaivaa korja vanhaa kun ei uusikaan maksa miljoonaa 8-)

Re: Luistava kytkin (AAZ JX:n "uusi" Sachs)

Lähetetty: 10.04.2012 14:17
Kirjoittaja hege
Tollasia kasattaessa menee melko usein tiivisteet rikki kun ne osuu johonkin terävään reunaan.

Re: Luistava kytkin (AAZ JX:n "uusi" Sachs)

Lähetetty: 10.04.2012 18:05
Kirjoittaja AT5nok
Lisää jarrunestettä js työsylinteri haettu. Vielä kun olisi aikaa vaihtaa...

Re: Luistava kytkin (AAZ JX:n "uusi" Sachs)

Lähetetty: 10.04.2012 18:24
Kirjoittaja jarke
T3Syncro kirjoitti:Järjestelmään pääsi ilmaa silloin kun laatikko oli irti, ilmattiin sen verran että alkoi toimia. Ilmausruuvista ei tullut neste läpi ollenkaan, sen irrotuksen jälkeen kun polki, niin alkoi vasta neste tulla reiästä pihalle.
Työsylinteri on ainakin paskainen.

Ihmeellisesti oireet alkoivat syksyllä auton seistyä mäessä nokka ylöspäin ja uusiutui eilen kahden tunnin kahvittelun jälkeen.
Ilmakuplat siirtyy pääsylinterin päähän?

Re: Luistava kytkin (AAZ JX:n "uusi" Sachs)

Lähetetty: 10.04.2012 21:58
Kirjoittaja AT5nok
dmn kirjoitti:
T3Syncro kirjoitti:Tuli sellainenkin mieleen, että voisiko satunnainen luistaminen johtua paskaisesta työsylinteristä, eli jäisikö kytkin pikkasen "auki" välillä? Ilmausruuvista ei tullut neste läpi eikä meinannut aluksi tulla sen reiästäkään.

Tänään ajelin reilun 20 km eikä luistanut vaikka kuinka koitti käskeä.
Kyllä tämä on mahdollista, ilmeisesti jos kytkinpolkimen perussäätö on liian alhaalla (ei siis vapauta sylinteriä kokonaan) ja ajetaan pitemmän matkaa niin että jarruneste putkissa lämpenee tuo sitten puskee kytkintä auki.
Mystistä tässä on se, että ajoin kytkimellä lähes 7000 Km ongelmitta, kunnes pysäköin auton jyrkkään ylämäkeen pariksi tunniksi.
Pitää perehtyä tuohon kytkinpolkimen perussäätöön...

Re: Luistava kytkin (AAZ JX:n "uusi" Sachs)

Lähetetty: 17.04.2012 14:48
Kirjoittaja AT5nok
Työsylinteri vaihdettu, mutta ei pidä kytkin vieläkään. :?: :?:
Kytkin tuntuu kyllä normaalimmalta, eli ilma taisi tulla pois putkesta.

DMN:n mainitsemaa kytkimen perussäätöä pitää tutkiskella:
Kuva
Sillä tuskin on toiminnan kannalta mitään merkitystä, että minulla tuo työsylinteri on 180 astetta käännettynä, eli putki tulee takaa päin? Edellinenkin oli niin päin.

Voisiko asetelma olla heikko?

Re: Luistava kytkin (AAZ JX:n "uusi" Sachs)

Lähetetty: 17.04.2012 20:10
Kirjoittaja AT5nok
Kävinpä sitten 20 Km kauppareissun ajamassa, paluumatkalla ei kestänyt loivaan ylämäkeen kiihdyttää edes 80 Km/h vauhtiin...
TT| kirjoitti:Mulla pitäisi tuossa mtdi-koneessa olla JX:n pyörä ja kytkin, asetelma joku jäykempi. Tähän asti ei ole luistanut missään tilanteessa. Vaikka tällä on yliraskaallakin kärryllä vedetty syncroja, ja omapaino 1975kg. Että en tiedä mitkä tuon JX paketin rajat oikeasti on, jos asetelma on ok.
Mietinpä juuri, pitäisikö asetelma vaihtaa vai vaihtaisiko samalla koko paketin Eiccan suosittelemaksi...

Onko kellään tiedossa ylimääräistä 1Z:n vautipyörää nurkissa, tai ideaa mistä moista kannattaisi alkaa metsästää?

Re: Luistava kytkin (AAZ JX:n "uusi" Sachs)

Lähetetty: 17.04.2012 21:09
Kirjoittaja beretta
tarkista tosiaan palauttaako se käyttöakseli jota kytkinsylinterin tappi työntää,siinähän kaksi puslaa jotka jumii tiukkaan kun kuivumaan pääsee,saattaa kytkin luistaa jos se ei palaudu.Minulla meni täysin jumiin kun kytkinkoppa tallin nurkassa muutaman viikon oli niin piti väkivalloin repiä helat irti siitä.Se menee todella jumiin kun kuivuu...