beretta kirjoitti:tarkista tosiaan palauttaako se käyttöakseli jota kytkinsylinterin tappi työntää,siinähän kaksi puslaa jotka jumii tiukkaan kun kuivumaan pääsee,saattaa kytkin luistaa jos se ei palaudu.Minulla meni täysin jumiin kun kytkinkoppa tallin nurkassa muutaman viikon oli niin piti väkivalloin repiä helat irti siitä.Se menee todella jumiin kun kuivuu...
Tänään kun vaihdoin työsylinterin, keikuttelin vipua ja tuntui kevyesti liikkuvan. Luistaminen paheni vaan viimeisellä ajoreissulla. Alustavasti jo sovittua aikaa pajalle, jos saisi tilalle paremman setin.
WBX/TDI kytkin osat 220 € + vauhtis. Tuonkin kun olisi tiennyt moottoria vaihtaessa, niin eipä olisi turhaan tullut ostettua JX:n vakiokytkintä. No onpahan sitten varalla vaikka tuohon kesätölkkiin
Pitäs soittaa tonne tamgeariin ja kysyy minkä merkkinen lätty toi on...
" alkuperäinen kytkin levy ei pikakuvaketta epäonnistuu off- tien ja kilpa toimintaa, se ei kestä korkeita lämpötiloja vapauttaa runsaan käytön ja siten poltettiin. Erityisesti tätä varten ei feramic kehitetty kytkinlevyt. Feramic on yhdistetty kyllästetty lujat teräksestä kovaa kulutusta ja kuumuutta, on myös sydän kytkinlevyt on vahvistettu. Nopeaa reagointia ja puuttuu höyhenet, nämä kytkinlevyt eivät sovellu kovin hyvin normaaliin katu käytössä, et olisi ensimmäinen, joka spontaanisti rikkoutunut vaihteisto se toimii. Totesi koko on halkaisija kytkinlevy. # 01505 200 mm (tyypin 1 ja 3-moottoreiden) # 41 503 228 mm (2000 cc tyyppi 4 ja WBX moottorit)"
Mitä helvettiä? paras kohta toi "puuttuu höyhenet"
Eicca_ kirjoitti:Mitä helvettiä? paras kohta toi "puuttuu höyhenet"
vaihtoehto
, jos et ole hallussaan tasaus Tool pelastaa kytkinlevy oikein keskitys asennuksen aikana sinun kannattaa tilata heti, jotta.
# 1100
Kumppanit
jos etsit vakio kytkin levy, paine levy ja / tai painelaakerin, katso seuraavia linkkejä. - tehostettu huumeiden ryhmä 200 mm - standardi huumeiden ryhmä 180 mm - standardi huumeiden ryhmä 200 mm - vakio kytkinlevy 180 mm - vakio kytkinlevy 200 mm - vakio kytkinlevy 215 mm - kytkinsarjat - painelaakerin, painelaakerin leikkeet ja opastetut linja
Ei tee mitään, pitää kyllä mutta luistattaa ei voi yhtään. Vetarin pultteja joutuu kiristellä vähän väliä ja ihan perseestä ajaa normaali liikenteessä, saati sitten esim. peruuttaa...
Eicca_ kirjoitti:Ei tee mitään, pitää kyllä mutta luistattaa ei voi yhtään. Vetarin pultteja joutuu kiristellä vähän väliä ja ihan perseestä ajaa normaali liikenteessä, saati sitten esim. peruuttaa...
Vaihdoin eilen Eicalle kytkimen työsylinterin, ja kun aloin ilmata kytkintä niin poljin oli ihan lerppu. Poljin jäi jumiin n. sentin yläasennosta ja pompantaa siitä ylös kun vähän nostaa alapuolelta. Vika ei ollut uudessa työsylinterissä, vaan jossain kohtaa polkimessa. Kojelauta pitää joskus purkaa ja ihmetellä tarkemmin missä tarraa. Jos sulla samaa vikaa niin saattaa jäädä kytkin kantamaan kun "läpivirtausreikä" on kokoajan tukossa.
Mielestäni poljin nousee ylös asti. Välillä tuntui taas toimivan ihan normaalisti, mutta tänään taas 50 - 70 Km/h kiihdytys nelosella aiheutti pidon loppumisen hetkellisesti.
Toivottavasti sorvari ehtii tehdä uuden vauhtiksen pian...
Niin tosta sintterikytkimestä, toimii kyllä todella hienosti syncrossa, JX:ssä ja TDI:ssä. Miinusta tosin siitä että keskiö ei ole jousitettu, joten teoriassa ainakin vaihteisto saa enempi piikkejä läpi.
Ainostaan jos tarkoituksella luistatti niin hieman sai nykimään, mutta ei pahemmin kuin huonolla tarvikelevyllä.
T3Syncro, onkos sulla varmasti siinä pääsylinterissä hieman tyhjää? Siellähän on samanlainen kierretappi/mutteri-yhdistellä kuin kuplan jarrupolkimen juuressa, ja jos siellä ei ole yhtään välystä niin ei pääse nesteet virtaamaan takas säiliöön päin kun silloin kun tapahtuu lämpölaajenemista nesteessä (=pakoputkesta ja koneesta hehkuva lämpö).
dmn kirjoitti:T3Syncro, onkos sulla varmasti siinä pääsylinterissä hieman tyhjää? Siellähän on samanlainen kierretappi/mutteri-yhdistellä kuin kuplan jarrupolkimen juuressa, ja jos siellä ei ole yhtään välystä niin ei pääse nesteet virtaamaan takas säiliöön päin kun silloin kun tapahtuu lämpölaajenemista nesteessä (=pakoputkesta ja koneesta hehkuva lämpö).
Koitan tutkia, jos vaan polvi taipuu sen verran että saan pääni työnnettyä polkimien väliin
Polkimessa tuntuu selkeä vapaaliike, 1-2 cm. Taskulampun kanssa katselin pääsylinterin yläpäähän, mielestäni sielläkin oli "väljää", eli tanko lähti painumaan alaspäin vasta polkimen vapaaliikkeen loputtua.
Kun sorvaa jx-vauhtipyörää 228 levylle paljonko tulis olla suurennetun pohjan leveys,232mm?täytyykö syventää?aamulla menossa sorvarille kaksi jx:n vauhtista.kiitost.make