Öljyn täyttöputken kanssa ongelmia, alkupään CS

Takamoottoristen tekniikkapalsta, kori, voimansiirto, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu alue.
MustardBastard
Vasta alkaja
Viestit: 1
Liittynyt: 12.04.2021 15:45

Öljyn täyttöputken kanssa ongelmia, alkupään CS

Viesti Kirjoittaja MustardBastard »

Tsau,

Uusi kaveri, uudet kujeet. Tuli hankittua eka tölkki ja siinä onkin ollut ihastelemista ja ihmettelemistä. Kyseessä vm. 1982 alkupään kisakireellä 1.6D-koneella. Ainoa vuotokohta mitä autosta löysin on öljyn täyttökorkki/täyttöputki ja se pitäisi saada tiiviiksi. Mittatikkuhan on itse korkissa, mutta korkki on liian iso, eli joko putki on väärä tai korkki. Mutta kun ulkonäön perusteella kokoonpano on täysin sama kuin liitteenä olevassa kuvassa, eli ainakin putki on oikea ja tikkukin oikean mittainen. Vaihtoehtoja mulla on 2kpl: löytää oikea korkki, jos se on edes mahdollista tai päivittää mittatikku uudemman malliseen, eli siirtää se koneen kylkeen ja päivittää täyttöputki.

Kysymys kuuluukin, että onkohan kellään kokemuksia moisesta siirrosta tai ongelmasta? Kiitokset etukäteen!
Liitteet
Öljyn mittatikku.JPG
Öljyn mittatikku.JPG (71 KiB) Katsottu 232 kertaa
1982 T3 1.6D (CS)
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7675
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Öljyn täyttöputken kanssa ongelmia, alkupään CS

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Just eilen toimitin Eiccalle / Wagenwörksile kaksi tuollaista ikkua, kun eräs firma myi ne minulle 1.6 TD tikkuina aikanaan.
Minäpä kysäisen, olisiko Eiccalla korkkia.

Jos kyseessä ei ole museovehje, niin voihan siihen tehdä täyttöputken vaikka lohkon peitelevyyn nro 28.

Itsellä mietinnässä TDI koneeseen täyttöputki, josta haara kannen huohotusventtiilille. VW:n muoviputket tuntuvat kaikki vuotavan juuresta.
Vastaa Viestiin