T3 jarrupäivitykset
Lähetetty: 07.10.2020 10:55
Kootaan tähän ketjuun jarrujen päivittämiseen liittyvät tiedot.
Tehostinpäivitykset:
1. BMW E30/E28 tehostimen sovittaminen T3 sylinteriin. https://www.thesamba.com/vw/forum/viewt ... p?t=401822
Vaatii käyttöhaarukan siirron T3 tehostimesta, johon suurennetaan kierre BMW tehostimen tankoon sopivaksi ja säädetään pituus oikeaksi.
Tehostimen pystyy myös vaihtamaan ilman kojelaudan purkamista, kun irrottaa poljinasetelman autosta ja nostaa sitä sen verran ylös ja ulospäin että pääsee irrottamaan haarukan polkimen tangosta ja tehostimen asetelmasta.
2.VW T4 tehostin. Voidaan käyttää T3 pääsylinterin kanssa, mutta vaatii käyttötankoon noin 30mm jatkon. Mahdollista myös käyttää T4 pääsylinterin kanssa, jolloin käyttötanko osuu oikein suoraan. Poljinasetelman ja tehostimen väliin kannattaa lisätä aluslevyt, jolloin käyttötangon etäisyys polkimeen on oikea.
viewtopic.php?f=20&t=213&start=240#p60858 Tässä käytetty ilman ABS olevan pääsylinteriä. ABS versiossa on toisen vain kaksi paikkaa jarruputkille/antureille, joten jarruvaloanturin joutuu sen kanssa joko tekemään polkimesta erikseen tai tekemään muita ratkaisuja.
Tehostinpäivitykset:
1. BMW E30/E28 tehostimen sovittaminen T3 sylinteriin. https://www.thesamba.com/vw/forum/viewt ... p?t=401822
Vaatii käyttöhaarukan siirron T3 tehostimesta, johon suurennetaan kierre BMW tehostimen tankoon sopivaksi ja säädetään pituus oikeaksi.
Tehostimen pystyy myös vaihtamaan ilman kojelaudan purkamista, kun irrottaa poljinasetelman autosta ja nostaa sitä sen verran ylös ja ulospäin että pääsee irrottamaan haarukan polkimen tangosta ja tehostimen asetelmasta.
2.VW T4 tehostin. Voidaan käyttää T3 pääsylinterin kanssa, mutta vaatii käyttötankoon noin 30mm jatkon. Mahdollista myös käyttää T4 pääsylinterin kanssa, jolloin käyttötanko osuu oikein suoraan. Poljinasetelman ja tehostimen väliin kannattaa lisätä aluslevyt, jolloin käyttötangon etäisyys polkimeen on oikea.
viewtopic.php?f=20&t=213&start=240#p60858 Tässä käytetty ilman ABS olevan pääsylinteriä. ABS versiossa on toisen vain kaksi paikkaa jarruputkille/antureille, joten jarruvaloanturin joutuu sen kanssa joko tekemään polkimesta erikseen tai tekemään muita ratkaisuja.