Sivu 1/1

Ohjaustehostin asiat

Lähetetty: 14.06.2020 00:19
Kirjoittaja JHa
Ohjaustehostin vinkuu

Nyt alkaa keinot loppumaan. Moottorin vaihdon yhteydessä vaihdoin tilalle ventossa olleen ohjaustehotimen.
Letkut on oikein ja kunnossa, öljyä on maximissa. Ilmailtu renkaat ylhäällä ääriasennosta toiseen ja niin eespäin.
Hihna ei sitä pidä vaan tehostin ja ääni sen mukainen. Vinkuu siis kokoajan kun konekäynnissä, kääntämällä rattia ääni vaan kovenee ja vähän hiljenee kun tulee ääriasento vastaan.
Voiko näissä olla joku ero alkuperäiseen tehostimeen virtauksen tai paineen kanssa? Saako alkuperäisen tehostimen sopimaan aazin laturin alle?

Re: Ohjaustehostin vinkuu

Lähetetty: 14.06.2020 10:10
Kirjoittaja caravelle89
Jos Ventosra otettu pumppu on Saginav niin en ihmettele vinkumista, ne on yleensäkin pahaäänisiä vaikka toimiikin. ZF-pumppu kannattaa laittaa jos haluaa hiljaisen, niitäkin on ventossa ollu. Tölkin oman pumpun sopivuutta en tiedä venton laturin yhteydessä.

Re: Ohjaustehostin vinkuu

Lähetetty: 14.06.2020 10:50
Kirjoittaja TT|
Siellä tölkin alkuperäisessä putkessa, joka pumpulta lähtee, on sellainen kuristin. Sen puuttuminen voi aiheuttaa tuollaista oiretta, omassa TDI koneessa se ääntää vain vähän ja silloin kun tehostusta käyttää, muuten on pumppu hiljaa.

Re: Ohjaustehostin asiat

Lähetetty: 23.06.2021 19:39
Kirjoittaja AT5nok
Muokkasin otsikkoa, niin kertyy samaan ketjuun muutakin asiaa tehostetusta ohjauksesta.

VW putkien päät on ilm joku special edition pää, jota ei saa ainakaan keskiverto hydrauliikkaliikkeestä.

Onko kukaan perehtynyt asiaan noiden sovitepalojen 3. ja 5. osalta, eli onko niiden ohjausvaihteen puoleinen kierre joku yleisesti löytyvä?

Kuva

Edit: Googletus kertoo

3 N 90236501 connection piece 10 M14x1.5 to M16x1.5
Kuva

5 N 90228501 connection piece 12 M16 to M18 Sama osa ahtimen öljyn paluuletkusta öljypohjaan
Kuva

Re: Ohjaustehostin asiat

Lähetetty: 23.06.2021 21:27
Kirjoittaja dmn
Ohjauksen puolinen on siis ihan normi millinen kierre, prikalla tiivistetty, mutta se hydrauliikkapää on autoissa juuri epästandardia normi hydrauliikkaan verrattuna. Mutta kun kertoo lähimmälle (EDIT: lähimmälle osaavalle!) hydrauliikkaliikkeelle huolensa, saa mitoissa olevan kumiletkun, jossa on toisessa päässä banjo (vain painepuoli) ja toisessa sopiva liitin ja liitinkappale milliselle kierteellä.