Ohjaustehostin asiat

Takamoottoristen tekniikkapalsta, kori, voimansiirto, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu alue.
JHa
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 40
Liittynyt: 13.04.2020 09:32

Ohjaustehostin asiat

Viesti Kirjoittaja JHa »

Ohjaustehostin vinkuu

Nyt alkaa keinot loppumaan. Moottorin vaihdon yhteydessä vaihdoin tilalle ventossa olleen ohjaustehotimen.
Letkut on oikein ja kunnossa, öljyä on maximissa. Ilmailtu renkaat ylhäällä ääriasennosta toiseen ja niin eespäin.
Hihna ei sitä pidä vaan tehostin ja ääni sen mukainen. Vinkuu siis kokoajan kun konekäynnissä, kääntämällä rattia ääni vaan kovenee ja vähän hiljenee kun tulee ääriasento vastaan.
Voiko näissä olla joku ero alkuperäiseen tehostimeen virtauksen tai paineen kanssa? Saako alkuperäisen tehostimen sopimaan aazin laturin alle?
Viimeksi muokannut AT5nok, 23.06.2021 19:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Säästän sähköä, ajan dieselillä
T3 Caravelle syncro -91
Volvo 240 5d GL Diesel -89
Sisu Kontio LV131 CVT -76
caravelle89
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 41
Liittynyt: 26.02.2012 11:45
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Ohjaustehostin vinkuu

Viesti Kirjoittaja caravelle89 »

Jos Ventosra otettu pumppu on Saginav niin en ihmettele vinkumista, ne on yleensäkin pahaäänisiä vaikka toimiikin. ZF-pumppu kannattaa laittaa jos haluaa hiljaisen, niitäkin on ventossa ollu. Tölkin oman pumpun sopivuutta en tiedä venton laturin yhteydessä.
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ohjaustehostin vinkuu

Viesti Kirjoittaja TT| »

Siellä tölkin alkuperäisessä putkessa, joka pumpulta lähtee, on sellainen kuristin. Sen puuttuminen voi aiheuttaa tuollaista oiretta, omassa TDI koneessa se ääntää vain vähän ja silloin kun tehostusta käyttää, muuten on pumppu hiljaa.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7674
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Ohjaustehostin asiat

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Muokkasin otsikkoa, niin kertyy samaan ketjuun muutakin asiaa tehostetusta ohjauksesta.

VW putkien päät on ilm joku special edition pää, jota ei saa ainakaan keskiverto hydrauliikkaliikkeestä.

Onko kukaan perehtynyt asiaan noiden sovitepalojen 3. ja 5. osalta, eli onko niiden ohjausvaihteen puoleinen kierre joku yleisesti löytyvä?

Kuva

Edit: Googletus kertoo

3 N 90236501 connection piece 10 M14x1.5 to M16x1.5
Kuva

5 N 90228501 connection piece 12 M16 to M18 Sama osa ahtimen öljyn paluuletkusta öljypohjaan
Kuva
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3088
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: Ohjaustehostin asiat

Viesti Kirjoittaja dmn »

Ohjauksen puolinen on siis ihan normi millinen kierre, prikalla tiivistetty, mutta se hydrauliikkapää on autoissa juuri epästandardia normi hydrauliikkaan verrattuna. Mutta kun kertoo lähimmälle (EDIT: lähimmälle osaavalle!) hydrauliikkaliikkeelle huolensa, saa mitoissa olevan kumiletkun, jossa on toisessa päässä banjo (vain painepuoli) ja toisessa sopiva liitin ja liitinkappale milliselle kierteellä.
< 15kWh/100km
Vastaa Viestiin