Sivu 1/1

Pientä vikaa..

Lähetetty: 20.04.2019 06:59
Kirjoittaja Kunu
Syncrossa on takana lukko, mutta ei se toimi. Toimiiko se sähkösesti, vai pneumaattisesti ja
mukähän sitä vaivaa ?
Ajettuani umpihangessa polttoainemittari herkesi toimimasta, Mistä etsin vikaa ja onko tankin mitta-anturille
korissa huoltoluukkua ?
Mitä öljyä viskokytkimeen ja miten vaihdetaan ?

Syncro on hieno auto, mutta vähän työläs pitää. Jatkuvasti pientä laittamista.
Autoni on vm. 12/90. Auto no ollut valtiolla Merikosken Ammattikoulun Muhoksen maatilan ajossa, ajettu 280 000 km.
Kori on ehjä, tosin pikku vekkejä joko kulmalla. Muutoskatsastin auton matkailuautoksi,
henkilömäärä 6 hlöä .Vaihdoin uuden (käytetyn) 1.9 TD koneen.
Tääsäpä olisi tekijämiehelle hieno aihio, mitähän tällaisella voisi pyytää ?
Kevät terveisin seppo kaariaho

Re: Pientä vikaa..

Lähetetty: 20.04.2019 08:57
Kirjoittaja Osku
Ilman kuvia on vaikea hinnasta sanoa mitään mutta ne muut kyssärit on sitten vastattavissa.
Tankin senderi löytyy T3 syncrossa vasemman takapyörän kotelosta päin se on runkopalkn ja tankin välistä kaivattavissa pois ilman että tankkia irroittaa tämä pätee siis ei lava malleihin. Samasta poterosta missä tankin senderi on on myös kiepitetty talteen decouplerin johto, kerron tämän siksi että sen voi sekoittaa tankin senderin johtoon ja se päättyy decouplerin merki valolle. liitin kin on samanlainen. Joten jos imettelet kumpi on kumpi toiseen maata antaessa syttyy merkivalo keskelle lukkojen luokse ja toisesta varähtää tankin viisari ainakin jos kaikki muu on kunnossa.

Taka akselin lukko toimii alipaineella syy toimimattomuuteen voi olla esim.
Lukon mekaaninen tappi ruostunut kiinni.
korjaus irroita alipaine kello(sininen-musta purkki oikean taka pyörän puolella vaihdelaatikossa johon menee kaksi letkua) ja nyi edestakaisin crc:n kanssa.
akellon toinen tai molemmat sakarat irti mistä alipaine tulee kelolle.
Muu vika alipaine järjestelmässä.

Re: Pientä vikaa..

Lähetetty: 20.04.2019 14:30
Kirjoittaja ketsa

Re: Pientä vikaa..

Lähetetty: 20.04.2019 15:48
Kirjoittaja Osku
Ja mitä tulee työlääseen pidettävyyteen siihen vaikuttaa edelisten korjaajien työn laatu ja huolto innostus. Hyvässä iskusa oleva syncro toimii pienellä vaivall verrattuna moneen muuhun autoon suurin osa osista on kestäviä ja niitä on vähän. Mootoria pitäisin heikoimpana lenkinä. Alkuperäset mootorit on epäluotettavia (sekä bensa tää diesel) ja swapithan tunnetusti on just niin hyviä kuin niiden tekiä.

Re: Pientä vikaa..

Lähetetty: 25.04.2019 05:52
Kirjoittaja Kunu
Huomenta !

Kiitos hyvistä neuvoista. Pitää ruveta korjaustoimiin.
Kyllä T3 syncro on kysytty auto. Viime kesänä
kyselivät Tanskaan.
Alkuperäsestä moottorista (1,6 D ) meni kansi, kun yli kuumeni.
Nykyinen kone on 1,9 D, otettu Golfista.
Lähdenkin huomenna ajelemaan Muonioon. Onhan se vähän pitkä matka
syncron nopeuksilla, mutta onhan sitä eläkeläisellä aikaa.