IC:n asennus

Takamoottoristen tekniikkapalsta, kori, voimansiirto, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu alue.
jarke
AktiVWisti
Viestit: 1108
Liittynyt: 21.02.2012 23:03

Re: IC:n asennus

Viesti Kirjoittaja jarke »

tällä pitäisi nyt saada tuo järjestelmä valmiiksi
tällä pitäisi nyt saada tuo järjestelmä valmiiksi
volkkari 001.jpg (445.19 KiB) Katsottu 3721 kertaa
Avatar
SyncroVWaari
JäynäVWaari
Viestit: 1696
Liittynyt: 05.03.2012 19:52
Paikkakunta: Kanta-Häme (workshop)VWorssa

Re: IC:n asennus

Viesti Kirjoittaja SyncroVWaari »

Eli säilötä ei sitten tule ollenkaan? Mihinkä kohtaan tuo sijoittautuu? Kiva kuulla, miten toimii järjestelmä. Onnea!!!
jarke
AktiVWisti
Viestit: 1108
Liittynyt: 21.02.2012 23:03

Re: IC:n asennus

Viesti Kirjoittaja jarke »

tulee paisuntasäiliö, tuossa on sille lähtö. tukitaan vaan sieltä syylärin päästä se pikkuletkun lähtö ja tuossa tilalle uusi. paisuntasäiliö tulee nyt sitten jonnekin taakse. eiköhän tuo nyt toimi, käytetty jo samanlaisella "omavalmiste" osalla missä ei vaan ollut tuota painekorkkia, eli oli ilman paisuntasäiliötä silloin. sijoittuu aiemmin kuvissa olleen coolerin viereen, jossa järjestelmaän ylin kohta, ainakin viimeksi ilmautui suht hyvin.
jarke
AktiVWisti
Viestit: 1108
Liittynyt: 21.02.2012 23:03

Re: IC:n asennus

Viesti Kirjoittaja jarke »

tänään vaihdettu aiemmin esitelty painekorkki osa ja myös japanilainen paisuntasäiliö löysi paikkansa.
Liitteet
volkkari 005.jpg
volkkari 005.jpg (532.13 KiB) Katsottu 3660 kertaa
volkkari 003.jpg
volkkari 003.jpg (610.58 KiB) Katsottu 3660 kertaa
jarke
AktiVWisti
Viestit: 1108
Liittynyt: 21.02.2012 23:03

Re: IC:n asennus

Viesti Kirjoittaja jarke »

seuraavaksi aletaan laittamaan kaikkea piiloon.
Liitteet
volkkari 009.jpg
volkkari 009.jpg (571.74 KiB) Katsottu 3660 kertaa
volkkari 008.jpg
volkkari 008.jpg (608.19 KiB) Katsottu 3660 kertaa
Avatar
SyncroVWaari
JäynäVWaari
Viestit: 1696
Liittynyt: 05.03.2012 19:52
Paikkakunta: Kanta-Häme (workshop)VWorssa

Re: IC:n asennus

Viesti Kirjoittaja SyncroVWaari »

Jäädään odottelemaan käyttökokemuksia ja sen jälkeen oman projektin kimppuun ;)
jarke
AktiVWisti
Viestit: 1108
Liittynyt: 21.02.2012 23:03

Re: IC:n asennus

Viesti Kirjoittaja jarke »

siihen menee vielä aikaa, kesään on matkaa :lol: :D
Eicca_
Ylläpitäjä
Viestit: 3017
Liittynyt: 17.02.2012 02:47
Paikkakunta: Tuusula/Mäntsälä

Re: IC:n asennus

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

Mulla on tuollainen mersun sprintteri mallinen tällä hetkellä tuossa bensa moottorilla olevassa pyörittämässä vesicoolerin liemiä ja ajattelin vielä testa jos laittas kaksi rinnan että onko vaikutusta. Dobbeliin meinasin just tuollaista 750l/h pumppua...
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6642
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: IC:n asennus

Viesti Kirjoittaja TT| »

motonetin linkki ei ainakaan mulla toimi, tuo 750l/h pumppu olis ihan järkevän hintanen, otetaan semmosia.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
jarke
AktiVWisti
Viestit: 1108
Liittynyt: 21.02.2012 23:03

Re: IC:n asennus

Viesti Kirjoittaja jarke »

TT| kirjoitti:motonetin linkki ei ainakaan mulla toimi, tuo 750l/h pumppu olis ihan järkevän hintanen, otetaan semmosia.
sellainen tuli toissa päivänä haettua..
jarke
AktiVWisti
Viestit: 1108
Liittynyt: 21.02.2012 23:03

Re: IC:n asennus

Viesti Kirjoittaja jarke »

koska kaikki tehdään aina kahteen kertaan (vähintään), niin tänään vaihdettu vuotavan bosch pumpun tilalle laaduukkaampi :roll: motonet pumppu. Kesti ainakin ilmaamisvaiheen osittaisen sutimisenkin ja toimii toistaiseksi. taitaa olla tämä osio pikkuhiljaa minun osalta valmis. (kop kop). pumpun ohjauksen laitoin rekkarivalolta, se jotenkin ahdistaa vielä, taidan laittaa releella sammutussolenoidin piuhalta( vai onko vastaväitteitä?) mitähän seuraavaksi keksisi? maalaisiko vaikka pakoputken jonkun väriseksi :mrgreen:
pitäisikö tästä tehdä jossain vaiheessa joku yhteenveto mihin laiitaisi nuo komponentit jos joku muu haluaa leikkiä?
jarke
AktiVWisti
Viestit: 1108
Liittynyt: 21.02.2012 23:03

Re: IC:n asennus

Viesti Kirjoittaja jarke »

ensimmäisiä kokemuksia jäähdytyksen tehosta sai viime viikonloppuna kun piti vetää 40km motariveto niin että nopeusmittarin neula osoitti aikalailla oikealle. Aika lämminkin oli ulkona. Ei kyllä ollut enää havaittavissa minkäänlaista puutumista, päin vastoin joutui kyllä kokoajan keventämään poljinta että vauhti pysyi aisoissa. voisi jopa sanoa että kulku on huiman kevyttä :mrgreen: valitettavasti mitään lämpömittaria järjestelmässä ei ole mutta ero ilma-ilma jäähyyn on aika huima. suosittelen :geek:
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6642
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: IC:n asennus

Viesti Kirjoittaja TT| »

Tuollasessa pitkässä vedossa varmasti tuleekin isoin ero.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
OPT316
AktiVWisti
Viestit: 91
Liittynyt: 18.08.2012 09:14

Re: IC:n asennus

Viesti Kirjoittaja OPT316 »

Onko kukaan testannut Celica gt:n neste-IC:n sopivuutta kone huoneeseen?
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6642
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: IC:n asennus

Viesti Kirjoittaja TT| »

Onkohan tuo celican neste-ic sattumoisin sama kuin subarussa? Sellainen ainakin menee nätisti kuskinpuolen valon taakse.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
jarke
AktiVWisti
Viestit: 1108
Liittynyt: 21.02.2012 23:03

Re: IC:n asennus

Viesti Kirjoittaja jarke »

viiknloppuna pitkkä vetoa motarilla, ei puudu. :mrgreen: kaupunki asia erikseen kun ei ole sähköflektiä.
Vastaa Viestiin