Radion asennusta.
Lähetetty: 20.02.2019 20:34
Eli taas on mies apua kaipaamassa. Rupesin laittamaan miehekkäästi rikkinäisenä lojuneen radion tilalle tuommosta uudempaa Pioneeri viritystä ja siitähän nyt soppa syntyikin, nimittäin radion piuhat on yhdistetty hyvinkin erikoiselta vaikuttavalla tavalla jälkiasennettuun tupakansytyttymeen..
Tupakansytyttimeltä lähtee siis kaksi johtoa; musta ja punainen, jotka kiinnittyvät sokeripalaan, mistä eteenpäin punainen johto vaihtuu mustaksi (jossa ei vaikuttaisi liikkuvan virta yleismittarin mukaan, joka myöhemmin kytkeytyy toiseen sokeripalaan samaan reikään punaisen 12v virtajohdon kanssa (yleismittarilla mitattu).. Tupakan sytyttimen musta johto taas jatkuu ensimmäisestä sokeripalasta ruskeana, minkä jälkeen se on tinattu yhteen kahden muun ruskean kanssa (joista toinen vaikuttaisi kulkevan kohti puhaltimen valitsinta ja toinen jatkaa matkaa johtojen kaaoksessaa ties mihin). Tuosta kolmen ruskean köntästä sitten oli sitten jatkettu yksi piuha vanhan radion maadoitus liittimeen.. (jollaista uudessa ei tietenkään ole).
Kaiken tämän lisäksi radion taakse on myös vedetty valko(tai harmaa)/siniraidallinen johto uuteen sokeripalaan, joka ei kuitenkaan jatku mihinkään, koska sokeripalasta lähtevät 2 ruskeaa ja yksi punainen johto ovat katkaistu.
Noh, kävi sitten niin, että testimielessä ajattelin täräyttää auton käyntiin, että katson millaisia lukemia yleismittari antaa, niin jäi se 3ruskean johdon maadoitusnivaska(?) laittamatta kiinni takaisin radioon tai runkoon, niin jotain kärähti eikä enää toimi puhallin, tupakansytytin tai moottorin lämmitin kun laittaa piuhan nokkaan, haiskahti ohjaamossa hieman palaneen kärykin. Sulakerasian sulakkeet vaikuttivat ehjiltä kylläkin ja nyt mietityttää, että mihinkähän tuolla radion taustalla saisi ensinnäkin nuo ruskeat maadoitusjohdot (ja uuden radion mustan maadoitusjohdon) parhaiten kiinni ja mistä kannattaisi lähteä etsiskelemään sitä kärvähtänyttä asiaa..?
Toivottavasti tuosta selityksestä nyt jotain selvää saa. Apuva.
Tupakansytyttimeltä lähtee siis kaksi johtoa; musta ja punainen, jotka kiinnittyvät sokeripalaan, mistä eteenpäin punainen johto vaihtuu mustaksi (jossa ei vaikuttaisi liikkuvan virta yleismittarin mukaan, joka myöhemmin kytkeytyy toiseen sokeripalaan samaan reikään punaisen 12v virtajohdon kanssa (yleismittarilla mitattu).. Tupakan sytyttimen musta johto taas jatkuu ensimmäisestä sokeripalasta ruskeana, minkä jälkeen se on tinattu yhteen kahden muun ruskean kanssa (joista toinen vaikuttaisi kulkevan kohti puhaltimen valitsinta ja toinen jatkaa matkaa johtojen kaaoksessaa ties mihin). Tuosta kolmen ruskean köntästä sitten oli sitten jatkettu yksi piuha vanhan radion maadoitus liittimeen.. (jollaista uudessa ei tietenkään ole).
Kaiken tämän lisäksi radion taakse on myös vedetty valko(tai harmaa)/siniraidallinen johto uuteen sokeripalaan, joka ei kuitenkaan jatku mihinkään, koska sokeripalasta lähtevät 2 ruskeaa ja yksi punainen johto ovat katkaistu.
Noh, kävi sitten niin, että testimielessä ajattelin täräyttää auton käyntiin, että katson millaisia lukemia yleismittari antaa, niin jäi se 3ruskean johdon maadoitusnivaska(?) laittamatta kiinni takaisin radioon tai runkoon, niin jotain kärähti eikä enää toimi puhallin, tupakansytytin tai moottorin lämmitin kun laittaa piuhan nokkaan, haiskahti ohjaamossa hieman palaneen kärykin. Sulakerasian sulakkeet vaikuttivat ehjiltä kylläkin ja nyt mietityttää, että mihinkähän tuolla radion taustalla saisi ensinnäkin nuo ruskeat maadoitusjohdot (ja uuden radion mustan maadoitusjohdon) parhaiten kiinni ja mistä kannattaisi lähteä etsiskelemään sitä kärvähtänyttä asiaa..?
Toivottavasti tuosta selityksestä nyt jotain selvää saa. Apuva.