Sivu 2/2

Re: Vaihdevivusto, säätö ja vianetsintä

Lähetetty: 26.08.2016 07:52
Kirjoittaja leposima
hege kirjoitti: Vanhemmat tölkit on erilaisia, eikä niiden vaihdekepeistä ole mulla kokemusta.
Oiskon muilla kokemuksia varhaistölkin (mulla vm 83 1.9 5v) vaihteensiirtimestä ?

Kaaviota ei tunnu kepissä ollenkaan ja keppi tuntuu kuin kuivahtavassa ollutta betonia vispais jollain kepakolla. Vaihteet menee kuitenkin päälle, jos löytää oikeeen kohdan vaihteelle vaan.. sama auton käydessä tai sammuneena, ja kytkinpoljin ei vaikuta asiaan.

Vaihteensiirtimessä siis toivottavasti jotain häikkää, oisko viisaamilla neuvoja ennen kuin rupeen ite häsläämään tuon parissa ?

Re: Vaihdevivusto, säätö ja vianetsintä

Lähetetty: 26.08.2016 08:46
Kirjoittaja Broadspeed
Täällä olis kanssa yks potilas. Nyt kun 130tkm lähenee, niin ykkönen menee välillä vaan pakkilukon kautta silmään, muuten ei älyttömästi väljää ole. Uskaltaiskohan tuota vaihteensiirrin-tankoa "pyöräyttää" hiukan klemmariliitoksesta :roll:

Re: Vaihdevivusto, säätö ja vianetsintä

Lähetetty: 27.08.2016 00:21
Kirjoittaja AT5nok
Broadspeed kirjoitti:Täällä olis kanssa yks potilas. Nyt kun 130tkm lähenee, niin ykkönen menee välillä vaan pakkilukon kautta silmään, muuten ei älyttömästi väljää ole. Uskaltaiskohan tuota vaihteensiirrin-tankoa "pyöräyttää" hiukan klemmariliitoksesta :roll:
Merkkaa nykyinen asento ja siirrä.

Re: Vaihdevivusto, säätö ja vianetsintä

Lähetetty: 28.08.2016 13:41
Kirjoittaja topik
Pientä säätöä kepin asentoon saa, kun liikuttaa sitä liuku kiinnitystä joka on vaihteiston kyljessä. Ruuvit löysälle ja väljät pois vaihteistoon päin tai ulospäin, tämä vaikuttaa kepin sivuttais asentoon.

Re: Vaihdevivusto, säätö ja vianetsintä

Lähetetty: 04.01.2017 19:03
Kirjoittaja TT|

Tällaisen ohjevideon löysin.

Re: Vaihdevivusto, säätö ja vianetsintä

Lähetetty: 04.01.2017 22:15
Kirjoittaja jolkkon
Olipas hyvä video! Kiitos!

Re: Vaihdevivusto, säätö ja vianetsintä

Lähetetty: 09.08.2017 17:01
Kirjoittaja Osku
Oliko kellään tietoa miten toi putki sokka (edellisen sivun osa 42) kuuluu ottaa pois tuolta vaihdelaatikon pään piipusta jos haluaisi vaikka piipun vaihtaa?

Re: Vaihdevivusto, säätö ja vianetsintä

Lähetetty: 09.08.2017 17:22
Kirjoittaja dmn
Lyömällä piipun sisältä se pois, on läpireikä vaikka kaiken rasvakerrostuman alta sitä ei heti hoksaa..

Re: Vaihdevivusto, säätö ja vianetsintä

Lähetetty: 09.08.2017 17:41
Kirjoittaja Osku
Ja se muovi korkki sielä pohjalla on miten kiinni?

Re: Vaihdevivusto, säätö ja vianetsintä

Lähetetty: 09.08.2017 18:50
Kirjoittaja Caravellix
Sokan voi lyödä kumpaan suuntaan vaan, jos lyöt sen sinne piipun sisään, niin muovikuppi tulee edellä.

Re: Vaihdevivusto, säätö ja vianetsintä

Lähetetty: 09.08.2017 19:16
Kirjoittaja Osku
Mulla on muuten kahden mittasia piippuja onko noi vaihtokelposia vai pitääkö jotain muutakin vaihtaa jos piipun koko muuttuu?

Re: Vaihdevivusto, säätö ja vianetsintä

Lähetetty: 09.08.2017 21:34
Kirjoittaja Osku
Sain piipun vaihdettua ja laitoin pitemmän piipun. Piippuja ja kiinitys rautoja löytyi todellakin kahta sorttia arvailin hetken ja sain kepintoimimaan halutulla tavalla vieläkään en tiedäa miksi noita on niin montaa eri sorttia, mutta sain homman pelaamaa. Lisäksi noita tankojakin näytti olevan enemmän erillaisia. Olisiko jossain boxereissa eri tankoja vai mistä johtuu. Romu kopista noita killkeitä on tullut joten voi olla vaikka minkä osia.

Re: Vaihdevivusto, säätö ja vianetsintä

Lähetetty: 09.08.2017 21:41
Kirjoittaja TT|
Bensa ja diesel on erilainen ja takavedoissa on 4 ja 5 vaihteisessa erilaiset, että onhan nuita vaihtoehtoja.

Re: Vaihdevivusto, säätö ja vianetsintä

Lähetetty: 10.08.2017 01:03
Kirjoittaja AT5nok
Tölkkiylidiplomi-insinöörimme kertoi myös, että marmoritiskillä on myyty piippua, joka on tarkoitettu kuluneelle pallolle, eli ei sovi uuden pallon kanssa.