Vaihdevivusto, säätö ja vianetsintä

Takamoottoristen tekniikkapalsta, kori, voimansiirto, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu alue.

Re: Vaihdevivusto, säätö ja vianetsintä

ViestiKirjoittaja leposima » 26.08.2016 07:52

hege kirjoitti:Vanhemmat tölkit on erilaisia, eikä niiden vaihdekepeistä ole mulla kokemusta.


Oiskon muilla kokemuksia varhaistölkin (mulla vm 83 1.9 5v) vaihteensiirtimestä ?

Kaaviota ei tunnu kepissä ollenkaan ja keppi tuntuu kuin kuivahtavassa ollutta betonia vispais jollain kepakolla. Vaihteet menee kuitenkin päälle, jos löytää oikeeen kohdan vaihteelle vaan.. sama auton käydessä tai sammuneena, ja kytkinpoljin ei vaikuta asiaan.

Vaihteensiirtimessä siis toivottavasti jotain häikkää, oisko viisaamilla neuvoja ennen kuin rupeen ite häsläämään tuon parissa ?
leposima
Vakiintunut käyttäjä
 
Viestit: 30
Liittynyt: 04.02.2014 13:49

Re: Vaihdevivusto, säätö ja vianetsintä

ViestiKirjoittaja Broadspeed » 26.08.2016 08:46

Täällä olis kanssa yks potilas. Nyt kun 130tkm lähenee, niin ykkönen menee välillä vaan pakkilukon kautta silmään, muuten ei älyttömästi väljää ole. Uskaltaiskohan tuota vaihteensiirrin-tankoa "pyöräyttää" hiukan klemmariliitoksesta :roll:
Pritschenwagen -81, Kalsong Blau koneasentajamalli pussihousu-edition
T5 4Motion -08
Avatar
Broadspeed
AktiVWisti
 
Viestit: 294
Liittynyt: 27.03.2013 09:54
Paikkakunta: Masku

Re: Vaihdevivusto, säätö ja vianetsintä

ViestiKirjoittaja AT5nok » 27.08.2016 00:21

Broadspeed kirjoitti:Täällä olis kanssa yks potilas. Nyt kun 130tkm lähenee, niin ykkönen menee välillä vaan pakkilukon kautta silmään, muuten ei älyttömästi väljää ole. Uskaltaiskohan tuota vaihteensiirrin-tankoa "pyöräyttää" hiukan klemmariliitoksesta :roll:


Merkkaa nykyinen asento ja siirrä.
http://www.facebook.com/VWT3Syncro
Avatar
AT5nok
Moderaattori
 
Viestit: 7194
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi

Re: Vaihdevivusto, säätö ja vianetsintä

ViestiKirjoittaja topik » 28.08.2016 13:41

Pientä säätöä kepin asentoon saa, kun liikuttaa sitä liuku kiinnitystä joka on vaihteiston kyljessä. Ruuvit löysälle ja väljät pois vaihteistoon päin tai ulospäin, tämä vaikuttaa kepin sivuttais asentoon.
topik
AktiVWisti
 
Viestit: 175
Liittynyt: 24.02.2012 00:08
Paikkakunta: Jämsänkoski keskisuomessa

Re: Vaihdevivusto, säätö ja vianetsintä

ViestiKirjoittaja TT| » 04.01.2017 19:03


Tällaisen ohjevideon löysin.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
TT|
Swapman
 
Viestit: 6159
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Vaihdevivusto, säätö ja vianetsintä

ViestiKirjoittaja jolkkon » 04.01.2017 22:15

Olipas hyvä video! Kiitos!
T2b '73 bussi, Kupla '72, Doppeli '84
Avatar
jolkkon
Vakiintunut käyttäjä
 
Viestit: 308
Liittynyt: 19.06.2012 17:19
Paikkakunta: Joensuu DWL

Re: Vaihdevivusto, säätö ja vianetsintä

ViestiKirjoittaja Osku » 09.08.2017 17:01

Oliko kellään tietoa miten toi putki sokka (edellisen sivun osa 42) kuuluu ottaa pois tuolta vaihdelaatikon pään piipusta jos haluaisi vaikka piipun vaihtaa?
Osku
AktiVWisti
 
Viestit: 1048
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: Vaihdevivusto, säätö ja vianetsintä

ViestiKirjoittaja dmn » 09.08.2017 17:22

Lyömällä piipun sisältä se pois, on läpireikä vaikka kaiken rasvakerrostuman alta sitä ei heti hoksaa..
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
 
Viestit: 2418
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina

Re: Vaihdevivusto, säätö ja vianetsintä

ViestiKirjoittaja Osku » 09.08.2017 17:41

Ja se muovi korkki sielä pohjalla on miten kiinni?
Osku
AktiVWisti
 
Viestit: 1048
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: Vaihdevivusto, säätö ja vianetsintä

ViestiKirjoittaja Caravellix » 09.08.2017 18:50

Sokan voi lyödä kumpaan suuntaan vaan, jos lyöt sen sinne piipun sisään, niin muovikuppi tulee edellä.
Design is not simply art, it is elegance of function. - Ferdinand Alexander ´Butzi´ Porsche
Avatar
Caravellix
AktiVWisti
 
Viestit: 276
Liittynyt: 19.04.2012 16:12
Paikkakunta: Espoo

Re: Vaihdevivusto, säätö ja vianetsintä

ViestiKirjoittaja Osku » 09.08.2017 19:16

Mulla on muuten kahden mittasia piippuja onko noi vaihtokelposia vai pitääkö jotain muutakin vaihtaa jos piipun koko muuttuu?
Osku
AktiVWisti
 
Viestit: 1048
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: Vaihdevivusto, säätö ja vianetsintä

ViestiKirjoittaja Osku » 09.08.2017 21:34

Sain piipun vaihdettua ja laitoin pitemmän piipun. Piippuja ja kiinitys rautoja löytyi todellakin kahta sorttia arvailin hetken ja sain kepintoimimaan halutulla tavalla vieläkään en tiedäa miksi noita on niin montaa eri sorttia, mutta sain homman pelaamaa. Lisäksi noita tankojakin näytti olevan enemmän erillaisia. Olisiko jossain boxereissa eri tankoja vai mistä johtuu. Romu kopista noita killkeitä on tullut joten voi olla vaikka minkä osia.
Osku
AktiVWisti
 
Viestit: 1048
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: Vaihdevivusto, säätö ja vianetsintä

ViestiKirjoittaja TT| » 09.08.2017 21:41

Bensa ja diesel on erilainen ja takavedoissa on 4 ja 5 vaihteisessa erilaiset, että onhan nuita vaihtoehtoja.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
TT|
Swapman
 
Viestit: 6159
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Vaihdevivusto, säätö ja vianetsintä

ViestiKirjoittaja AT5nok » 10.08.2017 01:03

Tölkkiylidiplomi-insinöörimme kertoi myös, että marmoritiskillä on myyty piippua, joka on tarkoitettu kuluneelle pallolle, eli ei sovi uuden pallon kanssa.
http://www.facebook.com/VWT3Syncro
Avatar
AT5nok
Moderaattori
 
Viestit: 7194
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi

Edellinen

Paluu T3 - Tekniikka - Technical

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron