Sivu 1/4

2wd alusta ja rengas keskustelu.

Lähetetty: 23.02.2012 01:21
Kirjoittaja Eicca_
Tuskin tarvii selittää mistä kyse :)


ET-luvun vaikutus vanteen / renkaan sijaintiin (ET on vanteen keskinlinjan ja kiinnityslinjan etäisyys millimetreinä)
  • Kuva
Rengaskokolaskureita, jotka tuntevat 82- ja 85-sarjan rengaskoot
PYÖRÄN ASENTOKULMIEN PERUSTEET
Suomentyökalu.fi sivulla

Re: 2wd alusta ja rengas keskustelu.

Lähetetty: 23.02.2012 13:07
Kirjoittaja jarke
omko kellään tiedossa löytyykö jonkin muun maan malliin suurempaa vakiorengaskokoa kuin tuo 185r14. Eli aiheuttaa hieman ongelmia noiden isojen kumien kanssa kun tuo ei mahdollista esim kunnon 16 tuumasen laittoa alle laillisesti., Eli idea olisi saada vähän järkevämpiä välityksiä aikaan mutta tuo51mm raja tulee niin äkkiä vastaan.. Huom tätähän ei pysty vertaamaan nelivedon kokoihin kun on "eri mallisarjaa" Eli onko tiedossa onko muihin maihin tyypitetty tehtaan puolesta isommille renkaille että saisi sieltä suuremman vertailukoon..(aika epäselvästi kirjoitettu vaikka on vasta puolipäivä :mrgreen: )

Re: 2wd alusta ja rengas keskustelu.

Lähetetty: 23.02.2012 14:51
Kirjoittaja hege
185R14 ja 205/70R14 on tullut vastaan vakiorengastuksena.

http://www.vwpix.org/T3/Technische_Date ... /pa-12.jpg
Oikealla ylhäällä: Weitere Zusatsausstattungen
Leichtmetallfelgen 6J mit reifen 205/70 R14 (Carat Serie)

Caravelle GL sarjassa oli peltivanteella 205R14.

Muistelisin että 205R15 olisi ollut vaihtoehtona alumiinivanteella. Jos jostain löytyy noiden LLE bussien esitteitä niin sieltä voisi löytyä?

Re: 2wd alusta ja rengas keskustelu.

Lähetetty: 23.02.2012 14:59
Kirjoittaja hege
Porsche B32 oli 205/70R14 tai
215/60R15 edessä ja 235/55R15 takana
Tyypitetty samalle korille kuin sulla, mutta näihin vertaaminen vaatii varmaan erityisluvan.

Katsastat samalla mörkömoottorin ;)

Re: 2wd alusta ja rengas keskustelu.

Lähetetty: 23.02.2012 15:28
Kirjoittaja Eicca_
235.55.18" saa ainakin leimattua 2wd:hen eli halkaisia jotain 715mm (vakio 205.70.14" = 642mm) 152km/h kulki naviin JX moottorilla mikä oli "melko" vakio :D (tämä siis suljetulla moottoritiellä)

Re: 2wd alusta ja rengas keskustelu.

Lähetetty: 23.02.2012 16:21
Kirjoittaja hege
642 + 51 = 693mm
Minkä perusteella toi meni läpi katsastuksesta, vai oliko se sen tyypin moka?

Pitäiskö seuraavana kysyä mikä konttori? ;)

Re: 2wd alusta ja rengas keskustelu.

Lähetetty: 23.02.2012 17:38
Kirjoittaja AT5nok
Yli tuuman suurennus vannekoossa vaatii muutoskatsastuksen, eli ei ole ongelma jos vaan käy leimalla maksamassa 50 € siitä ilosta.
Koitin maahantuojan kautta saada lappua Syncroon 16" renkaista, mutta muutoskatsastukseksi meni homma.

Re: 2wd alusta ja rengas keskustelu.

Lähetetty: 23.02.2012 20:07
Kirjoittaja jarke
yli 51 mm vaatii poikkeusluvan.. se tässä se ongelma onkin
microcar: 205/65R15 , korkeus 647
b32 235/55r15 , korkeus 639

eli tähän mennessä korkein löydetty on tuo 185r14 , korkeus 650

http://www.bartl.cc/b32/

http://www.vwpix.org/eng/index.php

205r14 oli valitettavasti syncroon.. vai näkeekö joku jotain muuta

onko tämä varustekoodi :M 991, että se on 5 vaihteisen kanssa kyseinen rengastus ollut mahdollinen (sprechen nicht saksa),
löytyi tuolta:
http://www.t3-infos.de/t3-infos_j.html

Re: 2wd alusta ja rengas keskustelu.

Lähetetty: 25.02.2012 21:34
Kirjoittaja redi
Minkäköhänlaisella ET:llä kannattais survoa esim. 10" leveetä vannetta taakse madallettuun autoon? Vai kannattaako ollenkaan :D

Re: 2wd alusta ja rengas keskustelu.

Lähetetty: 25.02.2012 22:15
Kirjoittaja jarke
Tottakai kannattaa :P ainahan sen renkaan pito paremmin riittää siirtämään sen 51 kw? tiehen :lol: itellä 16tuumaa ja 7 tai 7,5 tuumanen et 23, on vielä varaa tulla ulospäin ja sisäpuolelle on varaa vaikka kuinka paljon, eli uskoisin että jollain et llä sopii .., ostaa erilaisia ja kokeilee :mrgreen:

Re: 2wd alusta ja rengas keskustelu.

Lähetetty: 25.02.2012 22:49
Kirjoittaja hege
Renkaiden sopivuudet olen katsonut näiden lähteiden mukaan:
Ekana brick-yardin taulukon mukaan koska se on niin helppolukuinen, alhaalta voi vaihtaa taka ja eturenkaille: http://homepage.ntlworld.com/michaeltyl ... t_Data.htm
Jos ei ton mukaan sovi tai on rajatapaus niin olen varmistanut Christopherin pdf ohjeista: http://www.t3technique.com/resources/va ... facts.html

10" takarenkaalla sun pitää pidentää liukuoven takakiinnikettä ettei ota kiinni kun aukaisee liukuoven.

Re: 2wd alusta ja rengas keskustelu.

Lähetetty: 26.02.2012 00:38
Kirjoittaja AT5nok
hege kirjoitti:Renkaiden sopivuudet olen katsonut näiden lähteiden mukaan:
Ekana brick-yardin taulukon mukaan koska se on niin helppolukuinen, alhaalta voi vaihtaa taka ja eturenkaille: http://homepage.ntlworld.com/michaeltyl ... t_Data.htm
Jos ei ton mukaan sovi tai on rajatapaus niin olen varmistanut Christopherin pdf ohjeista: http://www.t3technique.com/resources/va ... facts.html

10" takarenkaalla sun pitää pidentää liukuoven takakiinnikettä ettei ota kiinni kun aukaisee liukuoven.
Tai modata lokinsiipiovi siitä ;)

Re: 2wd alusta ja rengas keskustelu.

Lähetetty: 26.02.2012 03:20
Kirjoittaja redi
Taulukon mukaan vois olla tsäänssiä jos modaa liukuovea. Pitänee kaivaa vanteet kellarista ja tsiigailla mihin suuntaan pitää levittää ja kuinka paljon.

edit: vanteet kaivettu kellarista...
Kuva
Ovat kokoa 7x16 et11 ja 8x16 et24. Taidan laittaa noi leveemmät noilla spekseillä eteen ja kapeempiin pitäis alkaa sitte ettimään sekä sisä että ulkokehiä uusia. Jännä näissä RS005 vs. 006 on leveyttä kasvatettu sisäänpäin. Ulkolipit on samaa kokoa.

Re: 2wd alusta ja rengas keskustelu.

Lähetetty: 27.02.2013 15:29
Kirjoittaja Sinky
Tässä mietiskelyssä uudet kesärenkaat tölkkiin.
Onko mielipiteitä näistä(nokian uudet eLinet)?
http://www.nokianrenkaat.fi/tiedote?id=29716242
Saksata hieman päälle yheksankymppiä(Nokian eLine 195/65 R15 95H XL) pitää vielä käydä suomesta kyselemässä hintoja, tai jos jonkun sedällä serkulla jne. on liike saa suositella.
Jospa näillä menisi useamman vuoden... omat kumit alkaa olla siinä määrin kovettuneet ja ameriikan maalta että vähän jännittää.. Tosin ne on kunnon pakun renkaat eikä noita henkilöauton renkaita.

Re: 2wd alusta ja rengas keskustelu.

Lähetetty: 27.02.2013 16:57
Kirjoittaja TT|
Nokian renkaiden tuotekehityksessä työskentelevän kanssa olin puheissa ja kovasti kehui tuota rengasta. Ilmeisesti ainoa valmis tuon AA luokan rengas tällä hetkellä.

Re: 2wd alusta ja rengas keskustelu.

Lähetetty: 27.02.2013 17:06
Kirjoittaja Eicca_
Onkohan noissakin tyypilliseen tapaan helvetin moinen rengas melu tai sellaine rikkinäisen pyöränlaakerin jollotus? Hakka Z mainostivat hiljaisena ja oli kyllä sitten jotain aivan hirveetä.

Re: 2wd alusta ja rengas keskustelu.

Lähetetty: 27.02.2013 17:10
Kirjoittaja TT|
Eicca_ kirjoitti:Onkohan noissakin tyypilliseen tapaan helvetin moinen rengas melu tai sellaine rikkinäisen pyöränlaakerin jollotus? Hakka Z mainostivat hiljaisena ja oli kyllä sitten jotain aivan hirveetä.
Tuohon uuteen iijuu-standardiinhan tulee myös melu näkyville. Tietysti siinä on aina inhimillinen kuulopuoli, että mikä melu koskee enemmän kenenkin korvaan, mutta desibeleinä ne aina mainitaan uusissa renkaissa.

Re: 2wd alusta ja rengas keskustelu.

Lähetetty: 28.02.2013 12:12
Kirjoittaja Sinky
Eicca_ kirjoitti:Onkohan noissakin tyypilliseen tapaan helvetin moinen rengas melu tai sellaine rikkinäisen pyöränlaakerin jollotus? Hakka Z mainostivat hiljaisena ja oli kyllä sitten jotain aivan hirveetä.
Tää on asia joka taitaa selvitä vasta ostamalla... Noista kun ei vielä hirveesti oo testejä db määrä oli 72 mutta miten se sitten mitataan on mulle ainakin epäselvää.. Toi AA luokitus kiinnostais.

Re: 2wd alusta ja rengas keskustelu.

Lähetetty: 01.03.2013 09:45
Kirjoittaja Eicca_
Mä en kyllä luota noihin desibeli mittauksiin mitkä on tehnyt renkaan valmistaja... Hitto luulin että noita AA kirjaimia pitää ihmetellä vain jääkaapeissa ja muissa kodinkoneissa mutta nyt jo renkaissakin :shock:

Re: 2wd alusta ja rengas keskustelu.

Lähetetty: 05.03.2014 15:09
Kirjoittaja larppa
Homma meinaa karata lapasesta. Vaikka autoa ei ole saatu edes vielä ajoon, niin jo tekee mieli nätimpää vannetta. Renkaat pitää vuoden sisään joka tapauksessa uusia, joten rengaskustannus ei sikäli ole merkitsevä. Nyt alla pyörii 15" pellit 205/65-15c rengastuksella. Jotenkin mietteissä siintää Mesen 16" alut. Mutta millaista rengastusta noihin laittaisi? Kuinka paljon on järkevää kasvattaa kehän mittaa pitempien välitysten toivossa? Konehan on toistaiseksi vakio jx. Jos lähtökohta olis 205/75-16, niin kehämitta on +10%.

Nyt kaipaan siis kokemuksia parantaako isompi rengas ajomukavuutta, kun kierrokset hieman laskee? Riittääkö henkilöauton renkaat vai kannattaako pitäytyä c-renkaissa? Kuormaahan tällä autolla ei tulla viemään muutamaa henkilöä ja reissuromuja enempää.

Muutoskatsastuksen tämä vissiin vaatinee, joten pitääkö samalla hankkia hieman tiputusta ja 1,9td konehuoneeseen?

Mikähän mahtaa olla tuollaiselle 7-7,5" vanteen et:lle raja, ettei tule sivuoven kanssa ongelmia?