Viimeksi muokannut AT5nok, 06.06.2018 19:02. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
Syy:Aloitusviestiä muokattu useita kertoja, siihen on koottu tietoa muualta ketjusta tai internetistä
omko kellään tiedossa löytyykö jonkin muun maan malliin suurempaa vakiorengaskokoa kuin tuo 185r14. Eli aiheuttaa hieman ongelmia noiden isojen kumien kanssa kun tuo ei mahdollista esim kunnon 16 tuumasen laittoa alle laillisesti., Eli idea olisi saada vähän järkevämpiä välityksiä aikaan mutta tuo51mm raja tulee niin äkkiä vastaan.. Huom tätähän ei pysty vertaamaan nelivedon kokoihin kun on "eri mallisarjaa" Eli onko tiedossa onko muihin maihin tyypitetty tehtaan puolesta isommille renkaille että saisi sieltä suuremman vertailukoon..(aika epäselvästi kirjoitettu vaikka on vasta puolipäivä )
Porsche B32 oli 205/70R14 tai
215/60R15 edessä ja 235/55R15 takana
Tyypitetty samalle korille kuin sulla, mutta näihin vertaaminen vaatii varmaan erityisluvan.
235.55.18" saa ainakin leimattua 2wd:hen eli halkaisia jotain 715mm (vakio 205.70.14" = 642mm) 152km/h kulki naviin JX moottorilla mikä oli "melko" vakio (tämä siis suljetulla moottoritiellä)
Yli tuuman suurennus vannekoossa vaatii muutoskatsastuksen, eli ei ole ongelma jos vaan käy leimalla maksamassa 50 € siitä ilosta.
Koitin maahantuojan kautta saada lappua Syncroon 16" renkaista, mutta muutoskatsastukseksi meni homma.
205r14 oli valitettavasti syncroon.. vai näkeekö joku jotain muuta
onko tämä varustekoodi :M 991, että se on 5 vaihteisen kanssa kyseinen rengastus ollut mahdollinen (sprechen nicht saksa),
löytyi tuolta: http://www.t3-infos.de/t3-infos_j.html
Tottakai kannattaa ainahan sen renkaan pito paremmin riittää siirtämään sen 51 kw? tiehen itellä 16tuumaa ja 7 tai 7,5 tuumanen et 23, on vielä varaa tulla ulospäin ja sisäpuolelle on varaa vaikka kuinka paljon, eli uskoisin että jollain et llä sopii .., ostaa erilaisia ja kokeilee
Taulukon mukaan vois olla tsäänssiä jos modaa liukuovea. Pitänee kaivaa vanteet kellarista ja tsiigailla mihin suuntaan pitää levittää ja kuinka paljon.
edit: vanteet kaivettu kellarista...
Ovat kokoa 7x16 et11 ja 8x16 et24. Taidan laittaa noi leveemmät noilla spekseillä eteen ja kapeempiin pitäis alkaa sitte ettimään sekä sisä että ulkokehiä uusia. Jännä näissä RS005 vs. 006 on leveyttä kasvatettu sisäänpäin. Ulkolipit on samaa kokoa.
Tässä mietiskelyssä uudet kesärenkaat tölkkiin.
Onko mielipiteitä näistä(nokian uudet eLinet)? http://www.nokianrenkaat.fi/tiedote?id=29716242
Saksata hieman päälle yheksankymppiä(Nokian eLine 195/65 R15 95H XL) pitää vielä käydä suomesta kyselemässä hintoja, tai jos jonkun sedällä serkulla jne. on liike saa suositella.
Jospa näillä menisi useamman vuoden... omat kumit alkaa olla siinä määrin kovettuneet ja ameriikan maalta että vähän jännittää.. Tosin ne on kunnon pakun renkaat eikä noita henkilöauton renkaita.
Nokian renkaiden tuotekehityksessä työskentelevän kanssa olin puheissa ja kovasti kehui tuota rengasta. Ilmeisesti ainoa valmis tuon AA luokan rengas tällä hetkellä.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Onkohan noissakin tyypilliseen tapaan helvetin moinen rengas melu tai sellaine rikkinäisen pyöränlaakerin jollotus? Hakka Z mainostivat hiljaisena ja oli kyllä sitten jotain aivan hirveetä.
Eicca_ kirjoitti:Onkohan noissakin tyypilliseen tapaan helvetin moinen rengas melu tai sellaine rikkinäisen pyöränlaakerin jollotus? Hakka Z mainostivat hiljaisena ja oli kyllä sitten jotain aivan hirveetä.
Tuohon uuteen iijuu-standardiinhan tulee myös melu näkyville. Tietysti siinä on aina inhimillinen kuulopuoli, että mikä melu koskee enemmän kenenkin korvaan, mutta desibeleinä ne aina mainitaan uusissa renkaissa.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Eicca_ kirjoitti:Onkohan noissakin tyypilliseen tapaan helvetin moinen rengas melu tai sellaine rikkinäisen pyöränlaakerin jollotus? Hakka Z mainostivat hiljaisena ja oli kyllä sitten jotain aivan hirveetä.
Tää on asia joka taitaa selvitä vasta ostamalla... Noista kun ei vielä hirveesti oo testejä db määrä oli 72 mutta miten se sitten mitataan on mulle ainakin epäselvää.. Toi AA luokitus kiinnostais.
Mä en kyllä luota noihin desibeli mittauksiin mitkä on tehnyt renkaan valmistaja... Hitto luulin että noita AA kirjaimia pitää ihmetellä vain jääkaapeissa ja muissa kodinkoneissa mutta nyt jo renkaissakin
Homma meinaa karata lapasesta. Vaikka autoa ei ole saatu edes vielä ajoon, niin jo tekee mieli nätimpää vannetta. Renkaat pitää vuoden sisään joka tapauksessa uusia, joten rengaskustannus ei sikäli ole merkitsevä. Nyt alla pyörii 15" pellit 205/65-15c rengastuksella. Jotenkin mietteissä siintää Mesen 16" alut. Mutta millaista rengastusta noihin laittaisi? Kuinka paljon on järkevää kasvattaa kehän mittaa pitempien välitysten toivossa? Konehan on toistaiseksi vakio jx. Jos lähtökohta olis 205/75-16, niin kehämitta on +10%.
Nyt kaipaan siis kokemuksia parantaako isompi rengas ajomukavuutta, kun kierrokset hieman laskee? Riittääkö henkilöauton renkaat vai kannattaako pitäytyä c-renkaissa? Kuormaahan tällä autolla ei tulla viemään muutamaa henkilöä ja reissuromuja enempää.
Muutoskatsastuksen tämä vissiin vaatinee, joten pitääkö samalla hankkia hieman tiputusta ja 1,9td konehuoneeseen?
Mikähän mahtaa olla tuollaiselle 7-7,5" vanteen et:lle raja, ettei tule sivuoven kanssa ongelmia?