Auto on 90-vuoden 2.1i 112hv moottorilla oleva syncro.
Ongelma on bensapumppu, joka ei lähde pyörimään startatessa. Pumpulle tuleva jännite putoaa startatessa luokkaan 8V-9V, eli ylimenovastusta on jossain. Kuvittelin löytäneeni pumpun releen konehuoneesta ja uusin sen, ei apua.
Konehuoneen puolella olevassa muoviboxissa on ilmeisesti + (plussa) jakokohta? Siinä kans jännite putoaa liian alas startatessa.
Mitä kautta sähkö kulkeutuu tuohon pisteeseen? Mistä alan liiallista ylimenovastusta etsimään?
Bensapumpun sähköt vähissä
Bensapumpun sähköt vähissä
Vain kaksi automerkkiä edustettuna, VAG ja Saabit.
VW Caravelle 1992 2.1b syncro 16" se tuulitunnelin kauempaa on niistä kiertänyt.
VW Caravelle 1992 2.1b syncro 16" se tuulitunnelin kauempaa on niistä kiertänyt.
Re: Bensapumpun sähköt vähissä
Virta kulkee akku, startin solenoidi, siitä mustalle boksille ja sieltä laturille. Voi olla että kaksi viimistä on fyysisesti jo samaa. Ja tietysti yhtä tärkeää on tarkistaa että maakaapelit ovat kunnollisia.
Lähteekö apuvirran kanssa? Voihan olla että akku on tiensä päässä ja lisäksi startin helan kunto vaikuttaa startin toimintaan aika paljon.
Lähteekö apuvirran kanssa? Voihan olla että akku on tiensä päässä ja lisäksi startin helan kunto vaikuttaa startin toimintaan aika paljon.
< 15kWh/100km
Re: Bensapumpun sähköt vähissä
Mulla piti laittaa lisämaata omassa bensasynkrossa aikanaan, ei muuten ruennut millekkään.
Hulluna tölökkeihin.